قدرتمندترین گوشی اندرویدی فوریه 2024

قدرتمندترین گوشی های اندرویدی بازار در فوریه 2024؛ شیائومی غایب بزرگ لیست

بنچمارک انتوتو لیست قدرتمندترین گوشی های اندرویدی پرچمدار و میانرده فوریه 2024 را اعلام کرد. سری پرچمدار شیائومی 14 و وان پلاس 12 مهم‌ترین غایبان این لیست هستند.

نبرد بین پرچمداران اندرویدی مجهز به تراشه‌های مدیاتک و کوالکام هرگز به اندازه امروز جذاب نبوده است! در سال‌های گذشته عموما تراشه‌های اسنپدراگون موفق شده بودند چه در بنچمارک‌ها و چه عملکرد واقعی پیروز نبرد باشند. با این وجود چیپست‌های قدرتمند مدیاتک نیز اخیرا توانسته‌اند با عملکرد بسیار خوب خود اختلاف با رقیب آمریکایی خود را به حداقل برسانند. نبرد نزدیک این دو تراشه در لیست قدرتمندترین گوشی های اندرویدی فوریه 2024 که به‌تازگی توسط AnTuTu اعلام شده کاملا مشهود است.

AnTuTu ابزاری برای تعیین عملکرد گوشی های موبایل است که به کاربران اجازه می‌دهد قدرت فنی گوشی خود را سنجیده و با دیگر محصولات بازار مقایسه کنند. این تست برخی سنجه‌های سخت افزاری گوشی های موبایل را اندازه‌گیری کرده و در نهایت امتیاز متوسطی را به‌عنوان نمره دستگاه ارائه می‌کند که برای مقایسه با سایر گوشی‌های مشابه به کار می‌رود. البته امتیاز یک دستگاه در بنچمارک‌ها نمی‌تواند ملاک اصلی برای انتخاب یا عدم انتخاب آن باشد. با این وجود هرچه امتیاز یک گوشی در بنچمارک‌ها بالاتر باشد، طبیعتا انتظار عملکرد فنی قدرتمندتری از آن خواهد رفت.

بنچمارک انتوتو

انتوتو معمولا هر ماه لیستی ده‌تایی از بهترین گوشی‌های میانرده و پرچمدار بازار که بالاترین امتیاز عملکردی را به دست آورده‌اند منتشر می‌کند. ماه گذشته، در لیست قدرتمندترین گوشی های اندرویدی ژانویه 2024 شاهد درخشش محصولات مختلف مجهز به تراشه دایمنسیتی، چه در بخش پرچمداران و چه محصولات میانرده، بودیم. این روند در این ماه نیز ادامه یافته و گوشی های مجهز به چیپست مدیاتک توانسته‌اند در بخش‌های مختلف درخشان ظاهر شوند. در عین حال، نکته عجیب در خصوص لیست این ماه عدم حضور هیچ محصولی از شیائومی در میان پرچمداران است که عجیب و تا حدی بی‌سابقه به نظر می‌رسد. این کمپانی البته در بخش میانرده‌ها توانسته صدرنشین لیست باشد؛ اما با توجه به فروش فوق‌العاده سری شیائومی 14، عدم حضور آن‌ها در میان ده پرچمدار برتر ماه فوریه اندکی عجیب به نظر می‌رسد.

قدرتمندترین گوشی های پرچمدار اندرویدی ماه فوریه 2024 کدام محصولات بودند؟

قدرتمندترین گوشی اندرویدی فوریه 2024

مطابق ماه گذشته، اوپو فایند ایکس 7 برترین گوشی ماه فوریه از دید AnTuTu است.‌ این گوشی که به تراشه دایمنسیتی 9300 مجهز شده، امتیاز متوسط 2195036 را به دست آورده و تمامی رقبای پرادعا را کنار زده است. در رده دوم لیست بهترین گوشی های پرچمدار بازار هم ایسوس راگ 8 پرو جای گرفته که به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز است. بد نیست بدانید که جایگاه دوم در ماه گذشته در اختیار گوشی iQOO 12 بود که اکنون به رتبه سوم سقوط کرده است. امتیازات دو گوشی Asus ROG 8 Pro و iQOO 12 در ماه فوریه به ترتیب برابر با 2157660 و 2120878 بوده که پیشرفتی بزرگ در مقایسه با ماه گذشته به شمار می‌رود.

در عین حال همان‌طور که اشاره شد، نکته جالب در خصوص لیست قدرتمندترین گوشی های ماه فوریه 2024 عدم حضور هیچ محصولی از شیائومی است که اندکی عجیب به نظر می‌رسد. البته شیائومی تنها برند سرشناس غایب در این لیست نیست و وان پلاس 12، پرچمدار به‌شدت محبوب و موفق OnePlus نیز دیگر محصولی است که در این لیست حضور ندارد. عدم حضور این دو گوشی در لیست این ماه البته به معنای عملکرد ضعیف‌ترشان نیست؛ بلکه نبود هزار تست بنچمارک مختلف برای این دو گوشی دلیل عدم راهیابی آن‌ها به لیست نهایی اعلام شده است.

قدرتمندترین میانرده‌های فوریه 2024

بهترین گوشی میانرده

صدرنشین لیست برترین میانرده‌های ماه فوریه 2024 هم همانند ماه ژانویه، گوشی ردمی K70E است. در ماه فوریه این گوشی موفق به کسب امتیاز متوسط 1405360 شد. Redmi K70E به تراشه دایمنسیتی 8300 اولترا مجهز بوده و مدیاتک را بار دیگر در لیست میانرده‌ها نیز به‌عنوان صدرنشینی می‌رساند.

بعلاوه، در رده دوم لیست بهترین گوشی های میان رده دومین ماه از سال 2024 هم Realme GT Neo5 SE جای گرفته است. این گوشی ماه گذشته هم در جایگاه مشابهی قرار گرفته بود؛ اما در این ماه امتیاز 1155230 را به دست آورده و جای خود را در رده دوم مستحکم‌تر کرده است. از سوی دیگر، ردمی نوت 12 توربو هم سومین میانرده قدرتمند فوریه 2024 است که همانند ماه گذشته به این عنوان دست پیدا می‌کند. این گوشی در ماه جاری امتیاز 1138654 را به دست آورده است. جزئیات بیشتر لیست قدرتمندترین میانرده‌های AnTuTu در ماه فوریه 2024 در جدول زیر قابل مشاهده است.

آیا امتیاز بنچمارک انتوتو تنها ملاک خرید یک گوشی است؟

همان‌طور که اشاره شد، صرف امتیاز بالاتر در AnTuTu یا سایر بنچمارک‌های گوشی‌های موبایل نمی‌تواند به معنای ارزشمندتر بودن یک گوشی باشد؛ چراکه این بنچمارک‌ها در بهترین حالت صرفا عملکرد فنی دستگاه اعم از توان پردازشی و گرافیکی آن را سنجیده و قادر به مقایسه سایر جنبه‌های عملکرد گوشی نیستند.

برخی از دیگر مشخصات فنی که می‌توانند در انتخاب یک گوشی موبایل مناسب تاثیرگذار باشند به‌صورت زیر هستند:

کیفیت دوربین و شارژدهی باتری

شیائومی 14 اولترا

در بخش دوربین نباید دید خود را تنها به مگاپیکسل دوربین‌های یک گوشی محدود کنید؛ بلکه در انتخاب خود باید فاکتورهای دیگری مثل اندازه سنسور، دیافراگم و کیفیت لنز را نیز مورد بررسی قرار دهید. همچنین نیاز شما از یک دوربین مثل تصویربرداری در نور کم، قابلیت‌های بزرگنمایی و موارد دیگر هم می‌توانند در انتخاب دوربین تاثیرگذار باشند. همچنین شارژدهی مناسب باتری هم دیگر فاکتوری است که باید حتما در انتخاب گوشی بعدی خود مد نظر قرار دهید. هیچ یک از این دو ویژگی توسط بنچمارک AnTuTu قابل سنجش نیستند!

صفحه نمایش، کیفیت ساخت و توان نرم افزاری

قدرتمندترین گوشی اندرویدی فوریه 2024

کیفیت، اندازه و میزان روشنایی صفحه نمایش هم پارامترهای دیگری به شمار می‌روند که بنچمارک‌هایی نظیر انتوتو قادر به سنجش آن‌ها نیستند.‌ در این بخش نیز باید توجه خود را به مواردی مثل کیفیت پانل، رزولوشن، نرخ نوسازی یا پاسخ لمسی معطوف کنید. علاوه بر این، کیفیت ساخت گوشی نیز پارامتر دیگری است که باید در حین خرید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در پایان همچنین توجه به نسخه اندروید، رابط کاربری و قابلیت‌های ویژه‌ای که هر گوشی‌ساز در محصولاتش تعبیه می‌کند نیز موردی ضروری در انتخاب دستگاه بعدی‌تان است که نباید فراموشش کنید. علاوه بر این، پشتیبانی نرم افزاری گوشی‌ساز و دریافت نسخه‌های بعدی اندروید نیز می‌تواند تاثیر عمده‌ای در خرید یک گوشی مناسب داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ دلیل که وان پلاس ۱۲ از گلکسی اس ۲۴ اولترا گوشی بهتری است اگر به گوشی های جمع و جور علاقمند هستید، این ۵ گوشی بهترین‌های ۲۰۲۴ هستند گوشی میان رده یا پرچم دار قدیمی؛ کدام را بخریم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*