کشف فسیل یک جنگل عجیب با قدمت ۳۹۰ میلیون سال

در طی تحقیقات دانشمندان، قدیمی ترین فسیل جنگل جهان کشف شده که قدمت آن به 390 میلیون سال پیش باز می‌گردد. در ادامه این نتایج را بررسی می‌کنیم.

محققان به‌تازگی موفق به کشف یک جنگل باستانی با درختان نخل مانند کوچک و ردپای بندپایان شده‌اند که قدمتی در حدود دوره دونین میانی دارد. فسیل‌هایی که در این منطقه یافت شده‌اند، مربوط به 390 میلیون سال پیش هستند که باعث شده رکورد قدیمی‌ترین جنگل جهان نیز تغییر یابد. برای خواندن اطلاعات بیشتری در خصوص این جنگل تازه کشف شده، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کشف جنگل عجیب با فسیل های 390 میلیون ساله

طبق تحقیقات جدید انجام شده درخت‌های فسل شده‌ای که به‌طور تصادفی در جنوب غربی انگلستان کشف شده‌اند، متعلق به قدیمی ترین جنگل های کشف شده زمین هستند. تا قبل از این کشف، جنگل فسیلی گیلبوآ در نیویورک با فسیل های 386 میلیون ساله قدیمی ترین جنگل جهان شناخته می‌شد اما با کشف این جنگل و ثبت رکورد فسیل های 390 میلیون ساله، عنوان قدیمی ترین جنگل جهان به این منطقه رسیده‌ است.

نتایج باستانی کشف قدیمی ترین جنگل جهان

کشف فسیل قدیمی ترین جنگل

نیل دیویس، نویسنده ارشد این مطالعه در این خصوص اظهار نظر می‌کند که کشف جدید، تفاوت‌های بین دو اکوسیستم را برجسته کرده و نشان دهنده روند تکامل جنگل ها در طول این مدت هستند. در طی این تحقیق، باستان شناسان به تفاوت بین پوشش گیاهی این جنگل تازه کشف شده و جنگل گیلبوآ نیز اشاره کرده‌اند.

گیاهان نخل مانندی که در ابتدا گفته شد، با نام کلادوکسیلوپسیدها شناخته شده که طبق یافته‌ها با سرخس‌ها و گیاهان دم اسبی ارتباط نزدکی داشته‌اند. نیل دیویس این گیاهان را شبیه درختان خرما دانسته که لازم به ذکر است هیچ گونه ارتباطی با درختان نخل ندارند. برگ‌های شبیه شاخه‌های خرما در این گیاه، در واقع فقط شاخک‌هایی هستند که به این صورت دیده شده‌اند. همچنین براساس ارتفاع 2 تا 4 متری این گیاهان، گفته می‌شود که درختان این جنگل چندان بلند نبوده‌اند.

تاریخچه باستانی جنگل تازه کشف شده

کشف فسیل قدیمی ترین جنگل

این جنگل مربوط به دوره دونین است و آن‌چه به عنوان بریتانیا امروزی شناخته می‌شود، در بازه زمانی دونین بخشی در قاره‌ای به نام Laurentia درست زیر خط استوا قرار داشته و در نتیجه آب و هوای آن گرم و خشک بوده است.

ناگفته نماند درخت‌هایی نیز در سایر نقاط جهان هستند که قدمتی در حدود 500 میلیون سال دارند و قدیمی ترین درخت های کشف شده هستند. اما علت این که جنگل ذکر شده به عنوان قدیمی ترین جنگل شناخته شده، در کنار هم قرار گرفتن و انبوه بودن این منطقه از درختان کلادوکسیلوپسیدها است.

در منطقه کشف شده ردپایی از موجودات کوچکی مانند بندپایان ابتدایی یافت شده که طبق سوابق باستانی ممکن است در دریاچه‌ها و رودخانه‌های نزدیک نیز نمونه‌هایی از دوزیستان ابتدایی وجود داشته‌ باشند.

در گجت نیوز بخوانید:
۱۱ تا از وحشتناک ترین فسیل های کشف شده در سال ۲۰۲۳؛ از پنگوئن غول آسا تا هیولای دریایی کشف فسیل دو جانور غول پیکر دريايی با قدمت ۸۰ ميليون سال با اولین جنگل کره زمین آشنا شوید کشف بقایای روستایی ۸ هزار ساله در اعماق یک دریاچه مرموز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*