کی ام سی ایگل: خودروهای داخلی جدید 1402

تمام خودروهای داخلی جدیدی که سال 1402 روانه بازار ایران شدند

در طول سال 1402، خودروهای داخلی جدید و بسیار متنوعی توسط شرکت‌های مختلف معرفی شدند. در معرفی همه خودروهای داخلی جدید 1402 با ما باشید.

سال 1402 که حالا دو هفته‌ای از پایان آن می‌گذرد، یکی از خاص‌ترین سال‌های خودرویی کشور، از ایام بعد از تحریم‌ها محسوب می‌شود. دلیل هم این‌که در طول سال گذشته، خودروهای ایرانی جدید و پرشماری توسط شرکت‌های فعال در این حوزه معرفی و روانه بازار شدند. اما اگر قصد دارید با همه خودروهای داخلی جدیدی که در سال 1402 روانه بازار کشور شدند آشنا شوید، تا پایان گجت نیوز را همراهی کنید.

خودروهای داخلی جدید سال 1402

با وجود تحریم صنعت خودرو ایران از سال 1397، بازار خودرو کشورمان طی چند سال گذشته به‌طور محسوسی محدود شد و گزینه‌های موجود برای خرید شامل شماری محصولات داخلی قدیمی و برخی خودروهای چینی وارداتی بودند.

اما در یکی دو سال گذشته، به تدریج و با افزایش روند همکاری‌های شرکت‌های چینی سرشناس با مونتاژکاران و واردکنندگان ایرانی، سبد خودرویی کشور به مراتب متنوع‌تر شد و خودروهایی با امکانات و قابلیت‌های مدرن‌تر نیز به تدریج راه خود را به بازار کشور باز کردند.

از طرف دیگر و به‌لطف آزادسازی واردات خودرو در سال 1402، شاهد ورود اندک اما امیدوارکننده برخی محصولات اروپایی، ژاپنی و کره‌ای نیز بودیم که به نوبه خود تاثیر خوبی بر بازار داشتند. با وجود همه این مسائل، خودروسازان بزرگ داخلی و در راس آن‌ها دو غول سایپا و ایران خودرو، از رقابت کنار نکشیدند و با به‌روزرسانی اساسی سبد محصولات خود، چند خودرو جدید معرفی و برخی محصولات قدیمی را از چرخه تولید خارج کردند تا بتوانند همچنان پاسخ‌گویان اصلی نیاز عمده مشتریان داخلی باشند.

نکته امیدوارکننده درباره محصولات جدید خودروسازان داخلی در سال 1402 این‌که در محصولات سال 1402 و به‌لطف سخت‌گیری‌های سازمان استاندارد و وزارت صمت، بسیاری از خودروهای جدید و حتی برخی خودروهای قدیمی با اعمال تغییرات بسیار و برخورداری از استانداردهای جدید روانه بازار شدند تا از نظر ایمنی و امکانات، وضعیت محصولات داخلی نسبتا بهبود یابد. اما در سال 1402 چه خودروهای جدیدی روانه بازار ایران شده یا معرفی شدند؟

سایپا اطلس

خودروهای داخلی جدید 1402، سایپا اطلس

شرکت سایپا در سال 1402 خودرو اطلس را به‌عنوان یکی از جدیدترین محصولات خود معرفی کرد. نخستین فراخوان فروش این خودرو جدید نیز چند ماه پیش توسط سایپا منتشر شد.

گفتنی است که اطلس در مجموع از نظر فنی شباهت زیادی با کوییک دارد، اما فیس لیفت مدرنی از خودرو پرفروش سایپا با طراحی خاص محسوب می‌شود.

سهند

خودرو سهند

خودرو سهند به‌عنوان یکی از جدیدترین محصولات سایپا در سال 1402، از نظر فنی تفاوت خاصی با کوییک و ساینا ندارد؛ اما در بخش کابین، شاهد ویژگی‌های مثبت جدیدی بوده‌ایم. کابین این خودرو به اطلس شباهت خاصی دارد و به‌طور کلی نیز می‌توان گفت سهند فیس‌لیفتی از ساینا محسوب می‌شود.

سایپا آریا

خودروهای داخلی جدید 1402: خودرو آریا سایپا

آریا به‌عنوان جدیدترین خودرو هاچ بک سایپا، از نظر فنی شباهت خاصی به خودرو محبوب شاهین دارد و به‌نظر می‌رسد که در یکی از نسخه‌ها با موتور M15T شاهین عرضه خواهد شد. البته در مورد این خودرو که هنوز به مرحله تولید نهایی و انبوه نیز نرسیده، گفته شده که سایپا قصد دارد آن را در نسخه قوی‌تری با موتور قدرتمندتر میتسوبیشی و گیربکس CVT نیز عرضه کند.

کادیلا

خودرو کادیلا پارس خودرو

یکی از پرسروصداترین خودروهای داخلی جدیدی که در سال 1402 روانه بازار شد، خودرو جدید پارس خودرو به نام کادیلا بود. این محصول که به‌عنوان جایگزین ایرانی تندر 90 یا نسخه ایرانیزه این خودرو معرفی شد، از پیشرانه جدید شرکت مگاموتور به نام ME16 برخوردار است. گفتنی است که این پیشرانه از نظر فنی شباهت زیادی با موتور TU5P شرکت ایران خودرو دارد.

پاژ

خودرو پاژ سایپا

سایپا در سال 1402 بسیار پرکار بود. از دیگر محصولات این برند که به‌عنوان یک خودرو اقتصادی و جایگزین پراید معرفی شد، باید به خودرو پاژ اشاره کرد.

شایعات حاکی از این است پاژ که بر اساس پلتفرم رنو کویید ساخته شده، قرار است در رده قیمتی پایین‌تری از کوییک و ساینا قرار بگیرد. ذکر این نکته در اینجا ضروری است که هنوز حتی نسخه نهایی پاژ به نمایش درنیامده و با این اوصاف باید در طول سال 1403 منتظر رونمایی و عرضه این خودرو باشیم.

شاهین پلاس

خودروهای داخلی جدید 1402

سایپا با توجه به نقدهایی که به نسخه فعلی شاهین یعنی شاهین G مطرح بود، همزمان با رونمایی از کادیلا، از نسخه جدیدتر شاهین به نام شاهین پلاس نیز رونمایی کرد.

این خودرو جدید ایرانی با هدف رفع مهم‌ترین نقص شاهین جی، یعنی ضعف پیشرانه عرضه شده و قرار است از پیشرانه جدید و قدرتمندتر ME16 در کنار گیربکس اتوماتیک CVT برخوردار باشد.

ایران خودرو ریرا

خودرو ریرا ایران خودرو

ایران خودرو نیز در طول سال 1402 بی‌کار نبود و یکی از جدیدترین خودروهای داخلی جدیدی که توسط این شرکت در سال گذشته معرفی شد، شاسی‌بلند ریرا بود.

آن‌طور که ایران خودرو اعلام کرده، قرار است ریرا در دو نسخه برقی و بنزینی روانه بازار شود؛ اما فرآیند عرضه نسخه برقی ریرا با حواشی و اتفاقات بسیاری همراه بود. ایران خودرو مدعی است که هر دو نسخه ریرا از جمله باکیفیت‌ترین و قدرتمندترین محصولات ایرانی بازار خودرو کشور خواهند بود و احتمالا تا اواخر سال جاری، نخستین نسخه‌های بنزینی ریرا روانه بازار می‌شوند.

ایگل

کی ام سی ایگل کرمان موتور

کرمان موتور در طول سال 1402، بالاخره از حوزه مونتاژکاری گذر کرد و قدم در عرصه تولید خودرو گذاشت. کی ام سی ایگل به‌عنوان یکی از خودروهای جدیدی که در سال 1402 معرفی شد، اولین خودرو تولید شده توسط بخش خصوصی در ایران محسوب می‌شود که از نظر فنی تفاوت خاصی با جک J4 ندارد و در واقع فیس لیفتی از همین خودرو محسوب می‌شود.

کرمان موتور که ایگل را در اواخر سال 1402 در نمایشگاه خودرو شهرآفتاب به نمایش عمومی گذاشت، اعلام کرده است که ایگل در نسخه‌های بنزینی و برقی و طی ماه‌های اولیه سال 1403 روانه بازار خواهد شد.

خودروهای وارداتی بازار ایران در سال 1402

در طول سال گذشته اگرچه در فرآیندی خسته‌کننده و طولانی، اما بالاخره موانع داخلی واردات خودرو برطرف شد و برخی از نخستین محموله‌های خودروهای وارداتی نیز به ایران رسیدند.

این خودروهای وارداتی شامل چند مدل خودرو نیسان، تویوتا، هوندا، کیا، فیات و همچنین برخی محصولات چینی جدید و باکیفیت مانند چانگان CS35 پلاس، چانگان CS55 پلاس، زوتی DL5 و شاین مکس بودند. گفتنی است که برخی از این خودروها خصوصا مدل‌های چینی به شمار زیادی از مشتریان نیز تحویل داده شدند.

لازم به ذکر است که در اواخر سال گذشته و با راه‌اندازی سامانه یکپارچه جانبازان در کنار افزایش سقف خودروهای برقی وارداتی به 40 هزار یورو، برخی محصولات مدرن و پرطرفدار اروپایی مانند خودروهای بنز، بی‌ام‌و و البته آئودی نیز شانس ورود به بازار ایران را پیدا کردند.

از جمله خودروهای جدیدی نیز که با تغییر نام و به حالت مونتاژی در سال 1402 روانه بازار خودرو کشور شدند می‌توان به تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی، آریزو 8، لاماری ایما هیبریدی و پیکاپ T9 اشاره کرد.

خودروهایی که تولید آن‌ها در سال 1402 متوقف شد

در طول سال 1402 و در کنار معرفی مدل‌های جدید خودروهای داخلی و واردات خودروهای خارجی، روند تولید برخی خودروهای قدیمی نیز متوقف شد.

از جمله این محصولات که ایران خودرو تولید آن‌ها را متوقف کرد باید به پژو 206 تیپ دو، پژو 207 دستی پاناروما، پژو پارس معمولی، پژو 2008، سمند EF7، دنا، رانا و رانا با جعبه‌دنده شش سرعته اشاره کرد. سایپا نیز در سال 1402 به تولید خودروهای کوییک و ساینا اتوماتیک، ساینا دستی و تیبا 2 پایان داد.

حتما بخوانید:
شرایط فروش نقد و اقساط تیگو 8 پرو e+ و تیگو 8 پرو مکس IE مدیران خودرو (اولین ثبت نام 1403) قیمت رنو ساندرو کارکرده در حال ورود به کانال ۱ میلیارد تومان رایجترین مشکلات خودروهای دنده دستی + راه حل تویوتا BZ3 ، جدیدترین سدان ژاپنی ها به ایران وارد شد + عکس و مشخصات تارا اتوماتیک یا کی ام سی ایگل ؛ برنده مقایسه کدام است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*