واردات خودروهای جدید تویوتا کرولا به کیش

پس از ۶ سال ممنوعیت، خودروهای صفر کیلومتر تویوتا به جزیره کیش آمدند

در حالی که بیش از 6 سال از ممنوعیت واردات ماشین خارجی به کیش می‌گذشت، اولین محموله از خودروهای صفرکیلومتر تویوتا به این جزیره وارد شد.

جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که اخیراً اولین محموله از خودروهای صفر کیلومتر وارداتی تویوتا به جزیره کیش راه پیدا کردند. این در حالی است که بیش از 6 سال واردات خودرو خارجی به این جزیره ممنوع بود.

واردات اولین محمول خودروهای جدید تویوتا به کیش

بنا به گزارش‌های واصله، به‌تازگی 50 خودرو تویوتا صفر کیلومتر مدل 2024 وارد جزیره کیش شد. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که این خودروها نسخه هیبرید تویوتا کرولا، یکی از ارزان ترین خودروهای سدان سال 2024 هستند. در این دور از واردات بارها نام تویوتا کرولا هیبرید به گوش خورده و در واقع شرکت‌های مختلفی نظیر معین خودرو، سایپا و برساوش رسماً واردات آن را برعهده گرفته‌اند. حتی اسفندماه گذشته شرکتی تازه‌تاسیس با نام آریاک کار به‌عنوان واردکننده جدید محصولات تویوتا از جمله کرولا معرفی شد.

واردات خودروهای جدید تویوتا کرولا به کیش

در حالی که بیش از 6 سال از ممنوعیت واردات خودرو خروجی به کیش می‌گذشت، بالاخره در ابتدای سال 1403 در نتیجه «مطالبه عمومی» اولین محموله از خودروهای وارداتی راهی کیش شدند. ممنوعیت واردات و همچنین نبود ماشین‌های تولید داخل باعث فرسودگی و افت کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی این جزیره شده بود.

البته گفتنی است که پیش‌تر بهمن ماه گذشته چند دستگاه از ون تویوتا هایس به جزیره کیش رسیده و حتی پلاک ملی دریافت کرده بودند. با این حال، این اولین محموله از خودروهای سواری به حساب می‌آید که وارد این جزیره شده است. مهدی ذوقی، سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش هم به‌تازگی اظهار داشت که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به‌شخصه تحقق «مطالبه» مذکور را دنبال می‌کند.

از دست ندهید:
نسل جدید کیا K5 توسط کوشاخودرو به ایران وارد می‌شود واردات خودرو جانبازان را میلیاردر می‌کند‌؛ ۱۳ میلیارد سود فروش حواله بنز تویوتا برای توسعه رانندگی هوشمند از هواوی کمک می‌گیرد تویوتا هایلوکس برقی به زودی در بازار؛ آغاز عصر جدید پیکاپ افسانه‌ای؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*