گوشی های دکمه ای جدید نوکیا

در عصر هوش مصنوعی، گوشی های دکمه ای جدید نوکیا معرفی شد!

در حالی که دنیا غرق در فناوری های هوش مصنوعی شده اما برند HMD اخیرا 3 مدل از گوشی های دکمه ای یا همان فیچرفون‌های جدید نوکیا را معرفی کرده است.

شرکت اچ ام دی در کنار این که با چند برند جدید به تولید گوشی های هوشمند خود می‌پردازد با این حال برخلاف گفته های منتشر شده در اخبار فناوری، برند نوکیا را تعطیل نکرده و همچنان به تولید فیچرفون ها یا گوشی های دکمه ای این برند می‌پردازد.

گوشی های نوکیا 6310، نوکیا 5310 و نوکیا 230 محصولات جدید این کمپانی فنلاندی هستند که در کنار کمی تغییر نسبت به مدل های قبلی اما همچنان طراحی کلاسیک خود را حفظ کرده‌اند. اگر علاقه دارید تا اطلاعاتی در مورد مشخصات نه چندان فنی این فیچرفون های دوست داشتنی کسب کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

گوشی های دکمه ای جدید نوکیا

البته احتمالا دسترسی به این گوشی های معرفی شده در ایران سخت خواهد بود؛ چراکه با رسانه‌ای شدن خبر تولید گوشی های تقلبی نوکیا در ایران و اعتراض سفیر فنلاند به ایران احتمالا دسترسی به این فیچرفون‌ها نیز در ایران غیرممکن خواهد شد. به‌هر صورت، در ادامه به معرفی این سه محصول جدید می‌پردازیم.

نوکیا 6310

این گوشی با چند ویژگی جدید جزو مدل های سال 2024 محسوب می‌شود. نوکیا 6310 مشابه مدل سال 2021 است اما اچ ام دی برای این گوشی دکمه ای باتری بزرگتر 1450 میلی آمپر ساعتی و یک درگاه تایپ سی نیز در نظر گرفته است.

گوشی دکمه ای نوکیا 6310

گوشی دکمه ای نوکیا 6310

بقیه مشخصات این گوشی ثابت مانده و از قابل توجه ترین آنها می‌توان به یک دوربین VGA با فلاش در پشت، یک صفحه نمایش 2.8 اینچی ال سی دی، یک اسلات دو سیم کارت با قابلیت آماده به کار برای هر دو و یک اسلات اضافی برای کارت microSD اشاره کرد.

نوکیا 5310

در این گوشی اچ ام دی تصمیم گرفته تا طراحی گوشی را از مدل سال 2020 برداشته اما از لحاظ اندازه طول و عرض بلندتر شده است. همچنین باتری بزرگتر 1450 میلی آمپر ساعتی نیز در نظر گرفته شده تا بتوان برای مدت طولانی تری از نوکیا 5310 استفاده کرد. صفحه نمایش نیز در مدل سال 2024 بزرگتر شده و در حال حاضر یک نمایشگر 2.8 اینچی ال سی دی در آن استفاده شده است.

گوشی دکمه ای نوکیا 5310

گوشی دکمه ای نوکیا 5310

برای راحتی استفاده در هنگام پخش موسیقی هم کلیدهای تنظیم صدا در چپ و دکمه های پخش موزیک نیز در راست قرار گرفته‌اند. همچنین پورت ورودی قبلی نیز حالا با یک درگاه تایپ سی جایگزین شده است. بلندگوهای دوگانه، رادیو FM و حافظه 8 یا 16 مگابایتی همراه با اسلات کارت میکرو اس دی نیز از جمله موارد است که از مدل قبلی به همراه دارد.

نوکیا 230

به طور کلی مدل های سال 2024 نوکیا طراحی ظاهری را از سری های قبل همراه خود دارند و نوکیا 230 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ردپای طراحی مدل سال 2015 در نوکیا 230 سال 2024 نیز دیده می‌شود که صفحه نمایش 2.8 اینچی TFT با 65 هزار رنگ همچنان حفظ شده است.

گوشه دکمه ای نوکیا 230

گوشه دکمه ای نوکیا 230

دوربین 2 مگاپیکسلی با فلاش LED نیز در قسمت پشتی گوشی خودنمایی می‌کند. اما در این بین باتری نوکیا 230 مدل 2024 بزرگتر شده تا بتواند با باتری 1450 میلی آمپر ساعتی در استفاده های طولانی مدت هم دوام بیاورد. پورت دستگاه نیز با درگاه USB تایپ سی جایگزین شده است. چیپست Unisoc 6531F پردازنده‌ای است که در هر سه گوشی های مدل 2024 به کار رفته و از همین رو هر سه مدل از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کند.

جک 3.5 میلی متری هدفون همراه با 8 یا 16 مگابایت حافظه داخلی نیز همچنان بدون تغییر هستند.

برند اچ ام دی فعلا قیمتی برای این گوشی های دکمه ای اعلام نکرده است. البته شایان ذکر است که شبکه های تلفن همراه در این گوشی ها به 2G محدود شده و بنابراین در شبکه های 3G یا جدیدتر کار نخواهند کرد!

در گجت نیوز بخوانید:
نوکیا XR21 معرفی شد؛ جان سخت جدید با استاندارد IP68 گوشی نوکیا مجیک مکس با ویژگی های جذاب به جنگ آیفون می‌آید ایده جاه طلبانه نوکیا: راه اندازی اینترنت 4G در ماه! ۱۶ دانستنی جالب درباره نوکیا که احتمالا از آن‌ها بی اطلاع هستید ۱۵ مورد از پرفروش ترین گوشی های تاریخ؛ نوکیا همچنان در صدر برخی از گوشی های سامسونگ و نوکیا در ایران تولید می‌شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*