شارژ بی سیم NFC اندروید 15

ویژگی حیرت انگیز اندروید 15 گوشی‌ها را به شارژ بی سیم مجهز می‌کند

به نظر می‌رسد اندروید 15 از استاندارد شارژ بی سیم جدیدی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف به کار کاربران Android 15 بیاید.

با توجه به جدیدترین اخبار تکنولوژی طی چند وقت اخیر به نظر می‌رسد اندروید 15 پر از ویژگی‌های جذاب خواهد بود. نسخه بتا اندروید 15 هم که تنها چند روز از انتشارش می‌گذرد گواهی بر این موضوع است. گزارشی جدید حالا یکی دیگر از قابلیت های جدید اندروید 15 را فاش می‌کند؛ شارژ بی سیم به‌واسطه «ارتباطات میدان‌نزدیک» یا همان NFC.

شارژ بی سیم ان اف سی در اندروید 15

هرچند شارژ بی سیم معمولاً از طریق استاندارد Qi برای گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود، گوگل قصد پشتیبانی از شارژ بی سیم با NFC در اندروید 15 را هم دارد. پیش‌تر در سال 2020 شارژ بی سیم در سطح محدود به‌صورت رسمی مورد پشتیبانی NFC قرار گرفت و اجازه می‌داد با اتکا به سخت‌افزار مربوط به NFC در دستگاه، برق به دستگاه دیگری منتقل شود.

به گزارش Android Authority، در کد یکی از برنامه‌های سیستمی مربوط به NFC در نسخه بتا اندروید 15 اشاره مستقیم به پشتیبانی از شارژ NFC رویت شده است. اشارات اخیر درباره این تکنولوژی شارژ در پروژه اوپن سورس اندروید هم نشان می‌دهد که گوگل اراده‌ای جدی برای ارائه آن در نسخه جدید سیستم عامل خود دارد.

شارژ بی سیم NFC اندروید 15

البته شارژ ان اف سی عیبی برجسته دارد که آن را برای گوشی‌های هوشمند بلا استفاده می‌کند. این تکنولوژی شارژ حداکثر 1 وات توان ارائه می‌دهد که حتی با کُندترین شارژهای Qi هم فاصله فاحشی دارد. با وجود این، از شارژ ان اف سی می‌توان جهت تامین شارژ برخی از لوازم جانبی کوچک نظیر قلم‌ و مچ‌بند استفاده کرد.

کنسرسیوم WPC وقتی این نوع شارژ برای اولین بار معرفی شده بود اشاره کرد که امکان استفاده از آن برای ساعت‌های هوشمند، مچ‌بندهای سلامتی، ایربادهای بی‌سیم، قلم‌های دیجیتال و بقیه دستگاه‌های مصرفی وجود دارد. با این حال، در مقطع کنونی مشخص نیست که کاربری شارژ بی سیم ان اف سی در اندروید 15 چه خواهد بود و باید منتظر ارائه جزئیات بیشتر ماند.

از دست ندهید:
کدام گوشی های شیائومی، ردمی و پوکو آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند؟ اندروید ۱۵ این ۹ تغییر مهم را در گوشی شما ایجاد خواهد کرد گوگل با اندروید ۱۵ گوشی شما را به یک کامپیوتر همراه تبدیل می‌کند آپدیت اندروید ۱۵ برای این گوشی های سامسونگ منتشر می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*