بی وای دی اسپید 9 - جذاب ترین خودروهای نمایشگاه پکن ۲۰۲۴

جذاب ترین خودروهای نمایشگاه پکن 2024

نمایشگاه خودرو پکن 2024 رسماً به پایان رسید و در ادامه می‌توانید با جذاب ترین خودروهای نمایش داده شده در آن آشنا شوید؛ از سوپرکار بی وای دی تا کراس اوور نسل جدید فولکس واگن.

اگر پیگیر نمایشگاه خودرو پکن 2024 در اخبار خودرو بوده باشید، احتمالاً با انواع و اقسام خودروهایی که در جریان این نمایشگاه به نمایش گذاشته شدند آشنایی دارید. با این حال، کماکان ممکن است که خیلی از محصولات دیدنی در این رویداد را از دست داده باشید. در ادامه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه پکن 2024 را به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام به نوبه خود وجهی هیجان‌انگیز از دنیای خودروسازی را نشان می‌دهند.

فهرست خودروها:

دانگ فنگ منگشی ام هانتر

دانگ فنگ منگشی ام هانتر - جذاب ترین خودروهای نمایشگاه پکن ۲۰۲۴

آفرودبازها احتمالاً نتوانند از منگشی ام هانتر، خودرو باگی آفرودی خودروساز چینی دانگ فنگ بگذرند. این خودرو که دانگ فنگ در نمایشگاه خودرو بیجینگ به نمایش گذشت قرار است فقط در 33 دستگاه تولید و روانه بازار شود. پیشرانه‌ای که این باگی غول‌پیکر را به حرکت در می‌آورد هم متشکل از سه موتور برقی است و احتمالاً خروجی آن حتی از 900 اسب بخار فراتر می‌رود. حتی علی‌رغم این‌که منگشی ام هانتر یک خودرو باگی به حساب می‌آید، کابین آن کماکان المان‌هایی مثل فرمان منحصر به فرد به سبک خلبانی و نمایشگر 15 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی دارد.

خودرو کانسپت کویینتسنزا

کانسپت ایتال دیزاین - جذاب ترین خودروهای نمایشگاه پکن ۲۰۲۴

شاید دنبال‌کنندگان ایرانی اخبار خودرو بین انبوه ماشین های چینی در نمایشگاه خودرو بیجینگ کانسپت کویینتسنزا را از دست داده باشند. کویینتسنزا (Quintessenza) که ساخته ایتال دیزاین، یکی از شرکت‌های قدمت‌دار حوزه طراحی خودرو است، شبیه به ترکیبی از سدان‌ها، کراس اوورها و حتی پیکاپ‌ها به نظر می‌رسد؛ مثل کانسپت کراس اوور اسپرت تویوتا یا حتی تویوتا کراون لند اسکیپ که در چند وقت اخیر به نمایش گذاشته شده‌اند. با رویکرد منحصر به فردی که ایتال دیزاین در طراحی این خودرو مفهومی در پیش گرفته است، امکان استفاده از آن در هر جایی وجود دارد؛ از خیابان‌های شلوغ شهری تا مسیرهای آفرودی.

چانگان Qiyuan E07

چانگان کیوان E07 - جذاب ترین خودروهای نمایشگاه پکن ۲۰۲۴

چانگان کیوان ای 07 (Qiyuan E07) که پیش‌تر تصاویر و برخی از جزئیات آن از طریق وزارت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به بیرون درز پیدا کرده بود، به‌صورت کامل در نمایشگاه خودرو پکن 2024 نمایش داده شد. آنچه این خودرو را نسبت به خیلی از محصولات دیگر در این نمایشگاه متمایز می‌کند، سبک طراحی ترکیبی آن است. در واقع در این ساخته چانگان درست مثل کانسپت کویینتسنزا بدنه کراس اوورها و پیکاپ‌ها به نوعی با یکدیگر ترکیب شده و نتیجه خودرویی از آب درآمده است که می‌تواند کاربری جدیدی داشته باشد.

بی وای دی فنگ چنگ بائو سوپر 9

بی وای دی با محصولاتی به نمایشگاه خودرو پکن 2024 آمد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند، ولی در این بین نباید از سوپرکار بی وای دی فنگ چنگ بائو سوپر 9 یا اسپید 9 چشم‌پوشی کرد. این ساخته بی وای دی خودرویی سوپر اسپرت با طراحی خیره‌کننده به سبک و سیاق مرسدس بنز SLR مک لارن استرلینگ ماس و فراری مونزا SP2 است و در اصل از رودسترهای اروپایی دهه 50 میلادی نظیر مرسدس بنز 300 SLR الهام گرفته است. همچنین جای اشاره دارد که «ولفگنگ اگر» (Wolfgang Egger)، طراح ارشد بی وای دی، پیش‌تر در لامبورگینی، آلفا رومئو و آئودی مشغول به فعالیت بود.

بی وای دی فنگ چنگ بائو سوپر 3

محصول دیگر بی وای دی که یکی از جذاب ترین خودروهای نمایشگاه خودرو پکن به حساب می‌آمد فنگ چنگ بائو لئوپارد سوپر 3 بود. سوپر 3 یک آفرودر درشت‌هیکل عضلانی با طراحی تهاجمی به سبک آشنای بی وای دی است که وجهه دیگری از تخصص این خودروساز چینی در طراحی خودروها را به نمایش می‌گذارد. پیشرانه تمام الکتریکی با سیستم دو دیفرانسیل (AWD)، انواع حالت‌های آفرود، دوربین‌های جانبی و نشانگر ال‌سی‌دی میزان شارژ باتری در سپر جلو فقط برخی از ویژگی‌های جالب توجه این آفرودر چینی هستند.

شیائومی SU7

خودرو شیائومی SU7

شیائومی SU7 حالا دیگر نام آشنایی است که طی چند هفته اخیر به‌خاطر عملکرد استثنائی خود در فروش سر و صدای زیادی به پا کرده است. این خودرو هم در نمایشگاه خودرو پکن حاضر بود و نمی‌توان انکار کرد که به‌عنوان اولین خودرو ساخته شده توسط یک شرکت حوزه فناوری مثل شیائومی باید بین جذاب ترین خودروهای این نمایشگاه جا بگیرد. اولین خودرو شیائومی از همه جهات حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبای اروپایی و آمریکایی دارد؛ از طراحی نمای بیرونی و امکانات کابین گرفته تا پیشرانه و حتی قیمت‌گذاری وسوسه‌برانگیز آن. در واقع شکست رکورد فروش در چین توسط ماشین شیائومی بی‌دلیل نیست.

فولکس واگن ID.Code 01

فولکس واگن ID Code 01 - جذاب ترین خودروهای نمایشگاه پکن ۲۰۲۴

به‌واسطه نمایشگاه چینی‌ها کانسپت فولکس واگن ID.Code 01 در معرض دید عموم قرار گرفت؛ کانسپتی که چشم‌انداز این خودروساز عظیم آلمانی برای بازار چین را به نمایش در می‌آورد. به گفته فولکس واگن، این شاسی بلند دیدنی برای اولین بار زبان طراحی جدید آن‌ها نشان می‌دهد و با مشارکت تیم‌هایی از اروپا و چین به‌طور اختصاصی برای مصرف‌کنندگان چینی طراحی و توسعه داده شده است. از طراحی و جلوه آینده‌گرایانه این اس یو وی چینی-آلمانی که بگذریم، باید به سیستم‌های پیشرفته به کار رفته در آن نظیر رانندگی خودکار سطح 4 اشاره کرد. این سیستم بر خلاف سطوح پایین‌تر، عملاً راننده را از کنترل خودرو بی‌نیاز می‌کند.

اسمارت 5#

کراس اوور اسمارت 5#

اسمارت، شرکتی که تحت مالکیت مرسدس بنز و جیلی قرار دارد، کانسپت اسمارت 5# را به نمایشگاه خودرو آورد. اسمارت شماره 5 یک کراس اوور سایز متوسط برقی با طراحی مینیمالی است که کمتر شبیه به آن را می‌توان در بازار خودرو پیدا کرد. اسمارت این خودرو را برای کاربری آفرود و کمپینگ توسعه داده و در این راستا آن را به پیشرانه 600 اسب بخاری با سیستم دو دیفرانسیل و انواع امکانات و تجیزات نظیر پروژکتور برای نمایش فیلم و لایت بار روی سقف مجهز کرده است. فضای داخلی این این خودرو، خصوصاً قسمت داشبورد آن هم به شکل متفاوتی طراحی شده است که هر نگاهی را سمت خود جذب می‌کند.

سایر مطالب نمایشگاه خودرو پکن 2024 را از دست ندهید:
نگاهی به ماشین چینی های جدید نمایشگاه خودرو پکن که احتمالاً به خیابان های ایران می‌آیند نگاهی به خودروهای جدید جک در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ تمام محصولاتی که چری به نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ آورد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*