اگر از تخت خواب بلند نشوید

اگر هرگز از تخت خواب بلند نشوید، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

بسیار پیش می‌آید که صبح حوصله بیدار شدن و رفتن به سرکار یا مدرسه را نداشته باشیم. اما اگر هرگز از تخت خواب بلند نشوید، چه مشکلی برای شما پیش می‌آید؟

برخی از افراد سحرخیز هستند و مشکلی با بیدار شدن ندارند. هرچند بسیاری از افراد عموما احساس خستگی می‌کنند و دوست دارند که زمان بیشتری را در تخت باقی بمانند. این افراد می‌گویند که حس و حال بلند شدن از تخت‌خواب را ندارند و عذاب می‌کشند. در واقع بهشت این افراد می‌تواند جایی باشد که هرگز در آن از خواب بیدار نشوند.

اگر هرگز از تخت خواب بلند نشوید، مشکلات زیادی در انتظار شما خواهد بود

اگر از تخت خواب بلند نشوید

بیایید تصور کنید که فردی غذای مورد نیاز شما را فراهم مي‌کند. گوشی‌ و گجت‌های هوشمند مورد نیاز همیشه در دسترس شما هستند و قرار نیست برای پول در آوردن کاری کنید. در این حالت اگر هرگز از تخت خواب بلند نشوید، زندگی چگونه خواهد شد؟ شاید در چند ساعت اول تصور کنید که در بهترین شرایط هستید؛ اما قطعا خیلی زود متوجه می‌شوید که اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید.

خب بیایید تصور کنیم که آخر هفته است و شما تا ساعت ۱۲ ظهر خوابیده‌اید. لحظه‌ای بیدار می‌شوید؛ اما یادتان می‌آید که مجبور نیستید از تخت خواب بلند شوید. بنابراین به خواب لذت‌بخش خود ادامه می‌دهید. حالا ساعت ۱۲ ظهر شنبه است. اولین مشکلی که گریبان‌گیر شما می‌شود به شش‌ها مربوط است. وقتی برای مدت زیادی به‌صورت افقی قرار می‌گیرید، نیروی گرانش دیگر در جهت درست به‌ شش‌ها وارد نمی‌شود. به‌همین‌خاطر بخش پایینی آنها شروع به جمع‌شدن می‌کند.

البته شما متوجه تغییر خاصی نخواهید شد، اما مجازی داخلی شش‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند. در این مرحله خلط نمی‌تواند از شش خارج شود و در نهایت منجر به سینه‌پهلو خواهد شد. به‌همین‌خاطر است که پزشکان به بیماران بستری تاکید می‌کنند که هر چندوقت یکبار بنشینند و سرفه کنند. اما بیایید تصور کنیم که شما به چنین چیزی اهمیت نمی‌دهید.

اگر از تخت خواب بلند نشوید

اگر تصمیم بگیرید که هرگز از تخت خواب بلند نشوید، بعد از یک هفته مشکلات بیشتر می‌شوند. ساختار بدن انسان متناسب با گرانش زمین تکامل یافته است. استخوان‌ها قادر هستند تحت این فشار وزن بدن را تحمل کنند. هرچند اگر تخت خواب بلند نشوید، به‌ازای هر هفته یک درصد از تراکم استخوان خود را از دست خواهید داد. بدین‌ترتیب آنها مستعد شکستگی خواهند شد.

به‌همین‌خاطر است که اگر فضانوردی برای مدت طولانی در خارج از کره زمین باشد، حداقل دو ساعت در روز ورزش کرده و مقدار زیادی نیز کلسیم دریافت می‌کند. همچنین اگر همچنان معتقد هستید که نباید هرگز از تخت خواب خارج بشوید، در هر هفته یک درصد از حجم ماهیچه‌های خود را از دست خواهید داد. این اتفاق نیز ابتدا برای ماهیچه‌های ران، باسن و شانه رخ می‌دهد.

مرد ناراحت

ماهیچه‌ها معمولا قند موجود در خون را برای تولید انرژی استفاده می‌کنند؛ اما پس از گذشت ده روز این فرآیند آهسته‌‌تر می‌شود. در نتیجه قند استفاده نشده در بدن جمع می‌شود و دیابت نوع 2 را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. پس از دو هفته شرایط بدتر هم می‌شود. در این زمان زخم بستر سراغ شما می‌آید. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بخش‌های استخوانی بدن شما برای مدت زیادی به یک قسمت ثابت از پوست فشار می‌آورند.

اگر هرگز از تخت خواب خود بلند نشوید، فشار دائمی روی یک نقطه جریان خون را قطع خواهد کرد. در نتیجه سلول‌های آن قسمت از بدن می‌میرند. اگر همچنان روی تصمیم خود مصر باشید، زخم بدتر شده و سبب می‌شود که بافت ماهیچه و استخوان حتی از پوست بیرون بزند. چنین چیزی ابدا لذت‌بخش نخواهد بود.

بیایید فرض کنیم که شما بنابر دلایلی همچنان می‌خواهید در تخت خواب باقی بمانید. پس از دو هفته ۱۰ درصد از ماهیچه‌های شما از بین خواهند رفت. چنین چیزی یک مشکل جدید را پدید می‌آورد. هرچقدر میزان ماهیچه‌های بدن کم باشد، میزان اکسیژن و خون کمتری نیز مورد نیاز است. بنابراین ۳۰ روز پس از این تصمیم عجیب قلب شما حدود ۳۰ درصد خون کمتری را پمپاژ می‌کند. در نتیجه این اتفاق اکسیژن کمتری هم دریافت خواهید کرد. در این هنگام حسابی احساس خستگی خواهید کرد.

اگر از تخت خواب بلند نشوید

اگر پس از سی روز از تخت خواب بلند نشوید، شاید هرگز قادر نباشید چنین کاری را انجام دهید. حدود شش ماه پس از عزم عجیب شما، اکثر ماهیچه‌های خود را از دست داده‌اید. استخوان‌ها هم آنقدر ضعیف شده‌اند که دیگر نمی‌توانند وزن بدن را تحمل کنند. قلب هم فوق‌العاده ضعیف است و نمی‌تواند به‌این زودی به شرایط پیشین خود بازگردد. البته مغز هم شرایط چندان جالبی ندارد.

شما برای چندین ماه در یک اتاق قرار گرفته‌اید و به همان دیوارهای تکراری نگاه می‌کنید. در طول چند ماه هیچ تجربه‌ جدیدی نداشته‌اید و سقف تنها همدم شما بوده است. قطعا شما از نظر سلامت روانی آسیب شدیدی دیده‌اید. مطالعات مربوط به زنان باردار نشان داده بود که استراحت اجباری زیاد می‌تواند ریسک اضطراب و افسردگی را در آنها افزایش دهد. حتی برخی از زنان باردار نیز گفته بودند که احساس می‌کردند از تمام دنیا جدا شده و درون زندانی قرار گرفته‌اند.

بیمار

بنابراین اگر هرگز از تخت خواب خود بلند نشوید، لذت نخواهید برد. شما تصور می‌کنید که نفس راحتی خواهید کشید، اما در حقیقت تنها دروازنه‌های جهنم را به‌روی خود باز خواهید کرد. به‌همین‌خاطر است که پزشکان تلاش می‌کنند بیماران خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از تخت خواب خارج کنند. همچنین پرسنل بیمارستان‌ها معمولا هر دو ساعت افراد را جابه‌جا می‌کنند تا زخم‌بستر نگیرند. پرستاران نیز از بیماران می‌خواهند که در همان تخت بیمارستان ورزش کنند.

در نهایت باید گفت که چند ساعت خواب بیشتر و استراحت کردن هیچ ایرادی ندارد. اما اگر این میزان بیشتر از ۲۴ ساعت شود، قطعا مشکلات زیادی گریبان‌گیر شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
خواب مفید چیست، چند ساعت خواب مفید نیاز است و چه مزایایی دارد؟ اختراع جدید دانشمند ایرانی به مردم اجازه می‌دهد خواب خودشان را کنترل کنند این نوشیدنی های سالم همچون قرص خواب عمل می‌کنند دانشمندان سرانجام موفق به کشف دلیل خستگی مزمن شدند ساخت دوقلوی مجازی برای پیشگیری از مرگ زودهنگام شما

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*