فروش شاسی بلند ری را

تاریخ فروش شاسی بلند ایرانی «ری را» ایران خودرو اعلام شد + قیمت احتمالی

معاون تحقیقات ایران خودرو، تاریخ فروش شاسی بلند داخلی ری را در کشورمان را اعلام کرد. همچنین قیمت احتمالی ریرا در ادامه آورده شده است.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو با اشاره به چالش های مهم پیرامون طراحی و توسعه پلتفرم خودرو جدید ری را از عرضه محصول جدید این شرکت از پاییز امسال خبر داده است.

افزایش ظرفیت تولید ایران خودرو برای فروش موفق شاسی بلند ری را

نمای جلو شاسی بلند ری را

رادمنش با اشاره به زمان فروش شاسی بلند ری را گفت:

تا زمستان امسال، ظرفیت تولید ری را به ۲۰ دستگاه در ساعت افزایش خواهد یافت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال ۱۰ هزار دستگاه از این محصول تولید و از نیمه دوم سال عرضه خواهد شد. طراحی این خودرو مطابق با استانداردهای روز بوده و در سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالا و در تیراژ مناسب عرضه خواهد شد. میزان ساخت داخل این محصول در حال حاضر حدود ۶۸ درصد بوده که در ادامه تولید انبوه، افزایش خواهد یافت.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با بیان اینکه در تولید ری را هزار و 130 قطعه به کار رفته است، اعلام کرد که 679 قطعه این خودرو، جدید هستند و 69 درصد خودکفایی در ساخت آنها صورت گرفته که برای 31 درصد باقی مانده نیز برنامه خودکفایی تدارک دیده شده است.

نمای عقب شاسی بلند ری را

همچنین وی هزینه پروژه را بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و ابراز داشت برای صنعتی سازی پروژه هم 1هزار و 500 میلیارد تومان به همراه 46.5 میلیون یورو هزینه شده است. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو بیان کرد:

IKP2 یک پلتفرم جدید است و به همین دلیل خط کامل بدنه سازی را برای این محصول توسعه دادیم که قادر به تولید دو نسخه بنزینی و برقی است و شرکت تام ایران خودرو متولی این فرآیند بود. برای تولید این محصول، هزار تن قالب سازی در داخل کشور و توسط شرکت آیکید و شرکت های مرتبط با آن صورت گرفت و هزار و ۲۳۰ تن قالب نیز به خارج از کشور سفارش گذاری شد.

مشخصات فنی و امکانات ری را

نمای پیشرانه شاسی بلند ری را

این محصول دارای موتور EF7P TC با حجم ۱۶۴۵ سی سی و توان ۱۶۰ اسب بخار است. حداکثر گشتاور این خودرو ۲۴۰ نیوتن متر بوده و دارای ۱۶ سوپاپ و حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین ایران خودرو، با اشاره به این‌که تریم داخلی این خودرو، کاملا جدید و منطبق بر خودروهای لوکس دنیا طراحی شده و یک طراحی چند جانبه دارد‌، گفت: مانیتور یکپارچه با نمایشگر جلو آمپر و امکانات رفاهی متعددی برای این محصول تعبیه شده است. هم چنین داخل خودرو نورپردازی شده است که مشتری می تواند بنابر سلیقه خود رنگ آن‌ را تغییر دهد. همچنین وی مدعی بود ری‌را در زمینه امکانات هیچ کسری نسبت به رقبا نداشته و پر امکانات‌ترین خودروی ساخت داخل است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به ترمزهای عقب و جلو دیسکی، چهار کیسه هوای ایمنی (در نسخه اول)، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در چهار جهت، کلیدهای کنترل بر روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آیینه الکتروکرومیک، آیینه های برقی تاشونده، شیشه های مجهز به آنتی‌ترپ و پاور‌‌ ویندوز، شیشه های عقب سولار و دودی، چراغ های مه شکن و چراغ های خوشامد‌گویی اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که موتور EFP توربوشارژ بر روی ری‌ را توسعه داده شده است، اظهار کرد:

موتور EF7TC در ایران خودرو وجود داشت و بر روی محصولات نصب می شد، اما برای خودرویی با این مشخصات، نیازمند توان و گشتاور بیش‌تری بودیم. هم چنین به سبب استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت ناگزیر به کاهش مصرف سوخت بودیم، بنابراین موتور جدید با همت شرکت ایپکو توسعه داده شد.

به گفته معاون تحقیقات ایران خودرو یکی از ویژگی های این محصول، کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه است که موجب کاهش مصرف سوخت می شود. این موتور که شتاب بالایی به خودرو می دهد، در آینده می تواند استاندارد یورو 6 را نیز پاس کند. وی با اشاره به این‌که تاکنون بالغ بر ۱۵۰ آیتم تست از جمله تست تصادف بر روی خودرو ری‌ را صورت گرفته که تمام آن‌ها با نتایج مثبت پشت سر گذاشته شده است، با قاطعیت تمام به ری را، لقب ایمن ترین خودرو ساخت داخل کشور را داد.

برنامه تولید انبوه اولین شاسی بلند ایران خودرو

وی با اعلام ورود به مرحله آفلاین محصول ری را و آماده سازی تولید انبوه این شاسی بلند اعلام کرد که ظرفیت تولید خطوطی که توسعه داده شده، ۲۰ دستگاه در ساعت است که ۱۱۰ هزار دستگاه در سال می تواند تولید کند. از ابتدای تولید این محصول، برنامه‌ریزی جامع قطعات و مواد در پروژه اجرا و سیستم نوین کیتینگ و لجستیک در خط مونتاژ اجرا شد که آخرین فناوری های تولید و صنعتی سازی در دنیا به شمار می رود و در خطوط تولید ری‌ را استفاده می‌شود.

نمای جانبی شاسی بلند ری را

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، یکی از ویژگی های خاص خط تولید ری‌ را را، استفاده از گان های MFDC دانست، که برای نخستین بار است که در خط تولید بدنه محصولات داخل کشور از آن استفاده می شود. این گان ها آخرین تکنولوژی گان های تولید بدنه هستند که قابلیت کنترل پارامترها را داشته و با استفاده از آن‌ها، کیفیت جوش محصولات ارتقای قابل ملاحظه‌ای یافته و مصرف برق نیز کاهش خواهد یافت.

لازم به ذکر است ایران خودرو چندی پیش از نسخه برقی ری را در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۲ رونمایی کرده بود و قرار است این خودرو نیز در آینده نزدیک عرضه شود.

قیمت احتمالی ری را

شرکت ایران خودرو هنوز هیچ اعلام رسمی در مورد قیمت ری را نداشته است. با این حال برخی فعالین بازار خودرو احتمال می‌دهند قیمت ری را چیزی حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان باشد.

همچنین بخوانید:
چرا موتورهای پژو اینقدر داغ می‌کنند و گرمای بالایی دارند؟ چرا پروژه تولید جانشین پژو ۲۰۷ در ایران متوقف شد ایران خودرو و سایپا در انتظار تایید افزایش قیمت هستند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*