بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی 2024

بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی سال 2024

اینجا تعدادی از بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی 2024 را معرفی می‌کنیم که عملکرد فنی، طراحی بصری و هندلینگ شگفت‌انگیز را با قیمت مناسب ادغام کرده‌اند.

خودروها از دیرباز در خدمت بشر بوده و وظیفه حمل و نقل یا باربری را برای آن‌ها انجام می‌داده‌اند. طی این سال‌های طولانی البته خودروها تغییرات نسبتا زیادی به خود دیده و در طبقه‌بندی‌های گوناگونی قرار گرفته‌اند. برای مثال، خودروهای اسپرت یکی از محبوب‌ترین دسته خودروها در بازار امروز به شمار می‌روند که با هدف ارائه همزمان ظاهر جذاب، سرعت بالا و هندلینگ روان به بازار عرضه شده‌اند.‌ این دسته خودروها عموما بسیار گران‌قیمت‌تر از خودروهای خانوادگی به شمار می‌روند. با این وجود با اندکی جستجو می‌توان مدل‌هایی ارزشمند و اقتصادی از این خودروها را پیدا کرد. امروز قصد داریم در بخش اخبار خودرو گجت نیوز تعدادی از بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی سال 2024 را معرفی کنیم.

10 مورد از بهترین خودروهای اقتصادی اسپرت 2024

خودروهای اسپرت کمترین کاربری واقعی را در میان دسته‌بندی‌های مختلف اتومبیل‌ها دارند. این خودروها نه خانوادگی به شمار می‌روند و نه توانایی حمل بار زیادی دارند. با این وجود طرفداران پروپاقرص این دسته خودروها در سرتاسر دنیا باعث می‌شوند که محصولات اسپرت بخش مهمی از سبد محصولات خودروسازان را شامل شوند.

به‌طور متوسط قیمت خودروهای اسپرت بسیار بالاتر از میانگین قیمت خودرو در دنیاست. در عین حال در ادامه تعدادی از جذاب‌ترین اتومبیل‌های اسپرت با قیمت پایین‌تر از 50 هزار دلار را معرفی خواهیم کرد که طراحی فوق‌العاده و هندلینگ شگفت‌انگیزی داشته و بسیار چالاک هستند.

تویوتا GR86 مدل 2024

سری خودروهای اسپرت GR86 از جمله جذاب‌ترین محصولات تویوتا هستند که نشان می‌دهند این کمپانی علاوه بر خودروی جان‌سخت و بادوام در ساخت محصولات جذاب نیز تبحر دارد. این خودروی اسپرت چنان‌که جرمی کلارکسون توصیف می‌کند از همه جهت عالی و بی‌نقص بوده و در مدل 2024 به اعتلا رسیده است.

تویوتا GR86

البته طراحی این خودرو نسبت به چند دهه گذشته تغییرات اندکی داشته؛ اما افزوده شدن برخی آیتم‌های جدید مثل صفحه نمایش لمسی یا سیستم هوشمند دستیار راننده باعث جذابیت فراوان آن شده است. همچنین موتور این خودرو نیز 2.4 لیتری بوده و توسط سوبارو ساخته شده است. قدرت این موتور جذاب 228 اسب بخار است که هرچند اصلا عدد عجیب و غریبی نیست؛ اما برای رانندگی هیجان‌انگیز و پرشتاب گاه و بیگاه عالی به شمار می‌رود. علاوه بر این، نصب آرم تویوتا روی این خودرو به‌معنای آن است که باید انتظار دوام بسیار بالا و کارکرد طولانی‌مدت و بدون مشکل از GR86 2024 را داشته باشیم.

نیسان Z مدل 2024

سری خودروهای Nissan Z از جمله ریشه‌دارترین محصولات این کمپانی به شمار می‌روند و حتی پیش از آن که نام این برند از «داتسون» به «نیسان» تغییر کند نیز روی خط تولید قرار داشتند. این سری خودروها از گذشته به‌خاطر ارائه عملکرد فنی و هندلینگ فوق‌العاده به شهرت رسیده بودند و مدل 2024 نیز از این قضیه مستثنی نیست.

بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی 2024

در مدل 2024 شاهد بازگشت طراحی نیسان Z به ریشه‌های خود هستیم؛ به‌طوری که طراحی چراغ‌های جلو، خطوط روی کاپوت و بخش عقب به‌طور واضح از مدل 240Z الهام گرفته است. با این وجود پیشرانه حاضر در مدل 2024 هیچ شباهتی به قبل ندارد. موتور V6 توربو دوقلو تعبیه‌شده در نیسان Z مدل 2024 قدرتی 400 اسب بخاری دارد و این اتومبیل را به یک هیولای رام‌نشدنی تبدیل می‌کند. با این مشخصات و طراحی، نیسان Z جدید تنها 42 هزار دلار قیمت دارد تا محصولی بسیار ارزنده‌تر از رقبای آلمانی به شمار رود.

مزدا MX-5 مدل 2024

خودروهای اسپرت مزدا سابقه‌ای 35 ساله در بازار دارند. این کمپانی خوشنام و کم‌ادعا در سال 1989 با الهام گرفتن از خودروهای رودستر بریتانیایی موفق شد با مدل MX-5 خود بازار اتومبیل‌های اسپرت را دگرگون کرده و محصولی ارزشمند برای افرادی که دنبال رانندگی لذت‌بخش می‌گشتند به بازار فرستاد.

مزدا ام ایکس 5

مدل 2024 مزدا MX-5 دهمین سالگرد تولد نسل خود را جشن گرفته و سبک، چالاک و جذاب است. موتور تعبیه‌شده در این خودرو دو لیتری است و می‌تواند با جعبه دنده اتوماتیک یا دستی به دست مشتریان برسد. همچنین سیستم توزیع نیروی 50:50 در آن نیز باعث فرمان‌پذیری استثنایی آن در سخت‌ترین پیچ‌ها شده و لذت رانندگی را دوچندان خواهد کرد.

شروع قیمت مدل 2024 مزدا ام ایکس 5 حدود 30 هزار دلار است.

هوندا سیویک تیپ R مدل 2024

سری خودروهای هوندا سیویک از نسل نخست خود در سال 1973 به‌عنوان سمبل دوام و هنرمندی خودروسازان ژاپنی در ساخت اتومبیل‌های کوچک شناخته می‌شدند. در طول سال‌های گذشته، این دسته خودروها از همه جهت رشد کرده و بزرگ‌تر شده‌اند. با این وجود دوام، استحکام و کارکرد شگفت‌انگیز همچنان مشخصه اصلی همه آن‌هاست.

بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی 2024

خودروهای Civic هوندا البته عموما محصولاتی جمع و جور هستند. با این وجود مدل Civic Type R در این بین یک استثناست و با یک نگاه به ظاهرش می‌توان متوجه ماهیت اسپرت جذابش شد. موتور دو لیتری تعبیه‌شده در کاپوت این خودروی هوندا به کمک فناوری VTEC و توربوشارژر قدرتی 315 اسب بخار را ارائه کرده و به این خودروی اسپرت جمع و جور شتابی باورنکردنی می‌بخشد.

این خودرو هوندا همچنین یک گیربکس دستی شش سرعته بسیار توانمند را نیز با موتورش همراه کرده و می‌تواند پیست‌های مسابقات درگ را به آتش بکشد. شروع قیمت این خودرو از 45 هزار دلار است و تا همینجا بسیار جوایز مهم دنیای اتومبیل‌ها را از آن خود کرده است.

شورلت کامارو 2024

احتمالا بسیاری از شما کم‌وبیش با شورلت کامارو آشنایی داشته باشید. هیحان‌انگیزترین مدل‌های کامارو امسال مدل‌های ZL1 و Yenko Camaro هستند که به‌ترتیب 650 و 1100 اسب بخار قدرت دارند. با این وجود قیمت هردوی این مدل‌ها سرسام‌آور است و اگر دنبال خرید یک خودروی اسپرت اقتصادی باشید چندان به دردتان نخواهند خورد. در این میان اما مدل پایه با موتور V6 قیمتی حدود 32 هزار دلاری داشته و ارزش خرید فوق‌العاده ارائه می‌دهد.

شورلت کامارو

موتور 3.6 لیتری این خودروی اسپرت آمریکایی قدرتی 355 اسب بخاری داشته و با بهره‌گیری از فناوری‌های پاشش مستقیم و زمان‌بندی متغیر سوپاپ عملکردی عالی ارائه می‌‌دهد که با قیمتی هم‌تراز با یک کراس اوور معمولی رانندگی یکی از بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی 2024 به شمار می‌رود. سری پایه شورلت البته آخرین سال حیات خود را سپری می‌کند و به‌زودی از چرخه تولید کنار گذاشته خواهد شد.

سوبارو BRZ مدل 2024

شاید قرار دادن خودروی اسپرت سوبارو BRZ در لیستی که GR86 تویوتا در آن حضور دارد کمی عجیب به نظر برسد؛ زیرا این دو خودرو عملا یک محصول واحد هستند که با لوگوهای مختلف روانه بازار شده‌اند. هر دوی این خودروها از یک موتور یکسان 2.4 لیتری استفاده می‌کنند که توسط سوبارو تامین شده است. علاوه بر این، ظاهر این دو خودرو نیز با این که دقیقا یکسان نیست؛ اما شباهت‌های فراوانی به یکدیگر دارند و چه در بیرون و چه کابین اشتراکات بسیاری بین‌شان وجود دارد.

بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی 2024

در کنار تمامی شباهت‌های سوبارو BRZ و تویوتا GR86 مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در سیستم تعلیق است. سوبارو سیستم تعلیق خودروی اسپرت خود را اندکی تغییر داده تا خودرو سنگین‌تر حس شده و بیشتر روی جاده سوار باشد. این تغییر باعث کاهش احتمال لغزش ته خودرو سر پیچ‌ها خواهد شد که هرچند شاید لذت دریفت را از بین ببرد، اما برای افرادی که دنبال یک رانندگی جدی هستند مناسب به شمار می‌رود.

فورد موستانگ مدل 2024

فورد موستانگ 2024 نیز همانند همتای آمریکایی‌اش، شورلت در مجهزترین مدل، موستانگ GTD قیمتی 300 هزار دلاری دارد که از دسترس بسیاری افراد خارج است. با این وجود مدل پایه این اسب سرکش آمریکایی یکی از بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی سال 2024 است که هرآنچه نیاز داریم را با قیمتی مناسب در اختیارمان قرار می‌دهد.

فورد موستانگ

موتور چهار سیلندر این خودرو حجمی 2.3 لیتری داشته و با این که به‌ظاهر محقر و ضعیف به نظر می‌رسد، اما به‌کمک توربوشارژرها و فناوری EcoBoost به قدرت بسیار خوب 315 اسب بخاری دست یافته و می‌تواند طی 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. برای مقایسه پیشرفت خیره‌کننده موستانگ در گذر زمان بد نیست به این نکته توجه کنید که مدل موستانگ 2 فورد نیز در دهه 70 با یک موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر معرفی شد و فقط 88 اسب بخار قدرت داشت.

تویوتا جی آر کرولا مدل 2024

سری کرولا نیز دقیقا مثل سری هوندا سیویک محصولاتی فوق‌العاده مطمئن با قدمتی بسیار بالا هستند که مدت‌هاست کارکرد بادوام و قیمت مناسب را با یکدیگر همراه کرده‌اند. در سال‌های اخیر اما همکاری نزدیک‌تر تویوتا با شاخه Gazoo Racing خود که در ساخت خودروهای قدرتمند و اسپرت فعال است باعث شده مسیری جدید پیش‌روی کرولا های دوست‌داشتنی تویوتا قرار گیرد.

بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی 2024

آخرید دستاورد این همکاری، هاچ‌بک استثنایی GR Corolla است که با بهره‌گیری از یک موتور سه سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ به قدرتی 300 اسب بخاری رسیده و با قیمت پایین‌تر از 45 هزار دلاری خود به یکی از بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی سال 2024 تبدیل شده است. این خودرو البته تمام استقامت و دوامی که از یک خودروی تویوتا انتظار می‌رود را به کاربرانش ارائه می‌دهد. با این وجود تغییرات زیادی برای تبدیل شدن کرولای معمولی به کرولا جی آر در آن انجام شده که قطعا ارزش پرداخت هزینه 45 هزار دلاری را دارد.

سوبارو WRX مدل 2024

سوبارو از گذشته به‌خاطر ارائه خودروهای چهار چرخ متحرک مناسب برای مسیرهای سخت و طاقت‌فرسا معروف بوده  و محصولات AWD آن طی سال‌های گذشته جاده‌های دنیا را به تسخیر خود درآورده‌اند. در این میان اما سوبارو WRX یکی از جذاب‌ترین مدل‌های این خودروساز ژاپنی به شمار می‌رود که با استفاده از همین ایده و پیاده‌سازی آن روی مدل ایمپرزا به محصولی شگفت‌انگیز تبدیل شده است.

سوبارو WRX

موتور این خودرو 2.4 لیتری و توربوشارژ بوده و قدرتی 271 اسب بخاری دارد. همچنین علیرغم استفاده از گیربکس‌های نه‌چندان محبوب CVT، مدل WRX همچنان یک خودروی اسپرت فوق‌العاده توانمند است که می‌تواند در هر جاده و در هر شرایط آب و هوایی درخشان ظاهر شود.

فولکس واگن گلف R

بسیاری افراد معتقدند فولکس واگن با معرفی مدل گلف GTI در سال 1976 دسته جدید «هاچ‌بک‌های اسپرت» یا Hot Hatch را به دنیا معرفی کرد. با این حال فارغ از اینکه چنین ادعایی صحت داشته باشد یا خیر، مدل Golf R یکی از بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی 2024 است که حداقل قیمت 44 هزار دلاری داشته و سمبل توانمندی اروپایی‌ها در ساخت خودروهای جمع و جور و چالاک است.

بهترین خودروهای اسپرت اقتصادی 2024

این خودرو از یک موتور چهار سیلندر دو لیتری بهره می‌برد و قدرت را از طریق سیستم انتقال قدرت دوکلاچه اختصاصی VW به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این سیستم کلاچ شتاب‌گیری صفر تا صد چهار ثانیه‌ای را برای Golf R به ارمغان آورده است. همچنین کابین بسیار باکیفیت، مانیتور فوق‌العاده جذاب و نورپردازی ال ای دی داخل کابین نیز دیگر قابلیت‌هایی هستند که ارزش خرید این خودرو را بیش از پیش افزایش می‌دهند.

در گجت نیوز بخوانید:
ارزان ترین خودروهای آمریکایی با موتور ۸ سیلندر؛ پول پراید می‌دهند، کرایسلر و کامارو سوار می‌شوند بهترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۲۳ جهان بهترین خودروهای اسپرت تویوتا که تا به حال ساخته شده‌اند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*