توقف فروش گلکسی نوت 7 از سوی شرکت ورایزن

شرکت ورایزن نیز فروش گلکسی نوت 7 را متوقف کرد

به دنبال شرکت‌های AT&T و تی موبایل، این بار ورایزن نیز رسمی توقف فروش گلکسی نوت 7 را اعلام کرد. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که کمپانی سامسونگ نیز در آستانه توقف تولید گلکسی نوت 7 است. تمامی این مشکلات از آن جایی ناشی می‌شود که نسخه‌های جدید و جایگزین شده‌ی گلکسی نوت 7 هم از همان عیوب مربوط به باتری و آتش‌سوزی و انفجار مدل‌های قدیمی رنج می‌بردند. 

شرکت ورایزن در مورد تصمیم خود مبنی بر توقف فروش گلکسی نوت 7 این طور اعلام کرد:

شرکت سامسونگ در حال همکاری با کمپانی‌های مختلف و همچنین کمیسیون امنیت مصرف‌کنندگان است تا حوادث مربوط به انفجار و آتش‌سوزی گلکسی نوت 7 جدید را به دقت بررسی نماید. تا زمانی که این سری از تحقیقات ادامه داشته باشد و نتیجه نهایی به دست آید، ورایزن فروش گلکسی نوت 7 را متوقف کرده و طرح تعویض آن را نیز به تعویق خواهد انداخت. هر یک از کاربران گلکسی نوت 7 که نگران امنیت جانی خود است می‌تواند گوشی خود را به فروشگاهی که آن را خریداری کرده پس داده و یک گوشی هوشمند از نوع دیگر را به عنوان مدل جایگزین دریافت کند. از سویی دیگر این طرح در فروشگاه‌های مجاز ورایزن نیز قابل انجام خواهد بود.

توقف فروش گلکسی نوت 7 از سوی شرکت ورایزن

در هر صورت هم اکنون به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ تولید نسخه‌های جدید گوشی گلکسی نوت 7 را متوقف کرده باشد و از طرفی به دنبال تحقیق دقیق و عمیق به جهت پیدا کردن نقص مربوط به سری نوت 7 و باتری آن باشد. نسخه‌هایی که هم اکنون به بازار عرضه شده و در طرح جایگزینی، کاربران بسیار زیادی با فرض بر سالم و امن بودن هم اکنون در حال کار کردن با آن هستند. مدل هایی که هر لحظه امکان آتش گرفتن خود به خودی آنها وجود خواهد داشت.

موضوع این رسوایی زمانی به اوج خود رسید که سامسونگ تعداد نیم میلیون گوشی گلکسی نوت 7 فرضا سالم و رفع عیب شده را به امریکا عرضه کرد تا جایگزین مدل‌های اولیه و قدیمی شوند. شاید برنامه سامسونگ به جهت توقف فروش گلکسی نوت 7 به شرکت‌های مخابراتی، بهترین اقدام آن در این حوزه باشد زیرا هم اکنون دوباره و کم کم خبرهای بسیار زیادی در مورد انفجار و آتش سوزی نسخه جدید و امن گلکسی نوت 7 در حال انتشار است.

جالب است بدانید که یادداشتی غیر رسمی به اپراتور مخابراتی Telstra استرالیا فرستاده شده است که جنبه‌های دیگری از توافق سامسونگ و اپراتورهای AT&T، تی موبایل و ورایزن به منظور توقف فروش گلکسی نوت 7 را نشان می‌دهد. بر این اساس فروش گوشی گلکسی نوت 7 تا اعلام رسمی نتایج بررسی سامسونگ توسط اپراتورهای مخابراتی متوقف خواهد شد.

بنابراین شرکت‌های مخابراتی به اعلام گزارشات و خبرهای مربوط به خرابی و نقص تعدادی از نسخه های گلکسی نوت 7 جدید، سامسونگ را بر آن داشتند تا رسما تولید این فبلت را متوقف کند. کمپانی کره‌ای نیز به تمامی اپراتورهای تحت قرارداد این گوشی اعلام کرده است که از فروش آن تا انتشار نتایج کامل تحقیقات موقتا خودداری کنند. در نتیجه هم اکنون هیچ نسخه‌ای از گوشی گلکسی نوت 7 از سوی اپراتورهای تحت قرارداد سامسونگ قابل خریداری نخواهد بود. هر چند خریداری آن نیز در وضعیت کنونی به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.