Zigbee زبانی واحد برای لوازم خانه هوشمند توسعه می‌دهد

Zigbee زبانی واحد برای لوازم خانه هوشمند توسعه می‌دهد

در حال حاضر لوازم خانه‌ی هوشمند در حال گسترش پرسرعتی هستند، اما یکی از مشکلات بزرگ این است که به طور مثال محصولات آمازون توانایی کار هماهنگ با محصولت Zigbee را ندارند و یا محصولات Zigbee نمی‌توانند زبان تولیدات گوگل را متوجه شوند. به همین دلیل این کمپانی تصمیم به توسعه‌ی زبان Dotdot گرفته است.

در واقع Dotdot یک زبان مشترک برای لوازم هوشمندی است که بر پایه‌ی اینترنت اشیا توسعه می‌یابند. این پلتفرم به صورت متن‌باز در اختیار دیگر سازندگان لوازم خانه‌ی هوشمند قرار می‌گیرد و به آنها امکان می‌دهد که از لایه‌ی نرم افزاری Zigbee در تولید محصولات خود استفاده کنند؛ به این امید که در آینده این گجت‌ها بتوانند زبان یکدیگر را بهتر متوجه شوند.

در حال حاضر گروه سازنده جزییات بیشتری را از این طرح به اشتراک نگذاشته است و تنها یک دموی کوتاه و مختصر در جریان سی ای اس ۲۰۱۷ به نمایش درآمده است. مطمئنا با عملی شدن این طرح که قرار است اطلاعات بیشتری از آن طی هفته‌ها و ماه‌های آینده رسانه‌ای شود، کمپانی‌های سازنده میتوانند از Dotdot به عنوان یک بستر آماده استفاده کرده و به جای خلق سیستم‌های نرم افزاری جدید، این زبان متحد را توسعه داده و هوش مصنوعی آن را گسترش دهند.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*