گجت جدید MIT

گجت جدید MIT فکرهای شما را می‌شنود!

گجت جدید MIT می‌تواند چیزی که در ذهن شما هست را بشنود. در این صورت کاربران بدون به زبان آوردن و تنها از طریق ذهن خود قادر به انجام کارهای مختلف خواهند بود.

در حال حاضر دستگاه‌هایی وجود دارند که با خواندن ذهن ما عمل کرده و یا این کار را با خواندن سیگنال‌های ذهن و تبدیل آنها انجام می‌دهند. به لطف کوشش محققان موسسه MIT، حالا دانشمندان موفق به تولید یک گجت پوشیدنی شده‌اند که با قرارگیری آن روی صورت، دستگاه قادر به شنیدن افکار ما است.

مطابق با گفته‌های ام آی تی، این سیستم که آن را با نام “AlterEgo” می‌شناسیم، شامل یک گجت پوشیدنی و یک سیستم کامپیوتری مرتبط می‌شود. الکترودهای موجود در دستگاه ابتدا سیگنال‌های عصبی عضلانی که از طریق عبارت‌سازی درونی -همان کلماتی که در ذهن شما وجود دارند- در صورت و فک ایجاد می‌شود را جمع‌آوری می‌کنند؛ چیزی که با چشمان انسان قابل شناسایی نیست. سپس سیگنال‌ها در اختیار سیستم ماشین یادگیری قرار می‌گیرد که برای مرتبط کردن سیگنال‌های خاص با کلمات خاص آموزش دیده است.

ایده توسعه این گجت زمانی به فکر محققان خطور کرد که آنها به دنبال راهی بهتر برای ترکیب هوش انسان و ماشین‌ها بودند. سرپرست این تحقیق، “Arnav Kapur”، آزاردهنده بودن زمانی را مثال می‌زند که شما به دنبال چیزی هستید و بعد از بیرون آوردن موبایل خود باید کارهای مختلفی همچون باز کردن قفل دستگاه، وارد کردن کلمه عبور، اجرای یک اپلیکیشن، نوشتن کلمات کلیدی و موارد دیگر را انجام دهید. تمام این کارها باعث پرت شدن حواس شما از مخاطب و افرادی حاضر در محیط می‌شوند.

اما گجت جدید MIT به کاربران اجازه «فکر کردن» به کاری که می‌خواهند انجام دهند را می‌دهد تا اتفاق بیفتد. در این صورت، تمامی کارهای به صورت داخلی و بدون تداخل در ارتباط با محیط اطراف انجام خواهد شد. از دیگر موارد استفاده از وسیله جدید می‌توان به کنترل از راه دور دستگاه‌های مختلف اشاره کرد. حالتی را تصور کنید که روی تخت هستید و تنها با ذهن خود قادر به انجام کارهای مختلفی همچون پخش موسیقی، عوض کردن کانال‌های تلویزیون و حتی محاسبات چندگانه باشید. در این صورت انجام کارها آسان‌تر از همیشه خواهد بود. در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی این سیستم جدید را تماشا کنید.

ویدیوی معرفی گجت جدید MIT