شما هم می‌توانید در رمزگشایی پیام های موجودات فضایی هوشمند سهیم باشید!

شما هم می‌توانید در رمزگشایی پیام های موجودات فضایی سهیم باشید!

پیام های موجودات فضایی هوشمند قابل رمزگشایی است و مردم عادی می‌توانند در این کار هیجان‌انگیز سهیم باشند؛ این موضوع بخشی از صحبت‌های یکی از اساتید زبان شناسی آمریکاست که تمام علاقه‌مندان به موضوع ارتباط با فرازمینی ها را به کمک دانشمندان فراخوانده است!

پیام های موجودات فضایی هوشمند موضوع پژوهش یکی از متخصصان زبان شناسی دانشگاه بولینگ گرین ایالت اوهایوی آمریکا، به نام شری ولز جنسن (Sheri Wells-Jensen) است که بر اساس تازه‌ترین بررسی‌های این دانشمندان، امکان رمزگشایی آن‌ها با کمک گرفتن از تمامی اعضای جوامع و علاقه‌مندان به بحث بیگانگان هوشمند وجود دارد.

ولز معتقد است که ریاضی دانان، زبان شناسان و سایر دانشمندان وقت، توان و انرژی کافی برای رمزگشایی پیام های فرازمینی ها را در صورت دریافت این اطلاعات، نخواهند داشت و استفاده از پتانسیل مردم عادی در چنین موضوعی می‌تواند نقشی حیاتی داشته باشد.

رمزگشایی پیام های موجودات فضایی هوشمند

جنسن که علاوه بر حوزه زبان شناسی،‌ در مورد ارتباط‌گیری با فرازمینی های هوشمند هم فعالیت می‌کند، نتیجه تحقیقات خود را بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از یک سری آزمایش‌ها اعلام کرده است؛ در این آزمایش‌ها داوطلبان دانشجو باید تعدادی پازل را که به زبان لینکوز (Lincos) طراحی شده بود، حل می‌کردند.

این زبان مصنوعی به گونه‌ای ساخته شده که توسط موجودات فضایی هوشمند قابل‌فهم باشد و نکته جالب آزمایش‌ها اینجا بود که دانشجویان در حل مسائل ساده ریاضی و معماهای معمولی مشکلی نداشتند، اما زمانی که مفاهیم کمی پیچیده می‌شد، نیاز به استفاده از قدرت تفکر اشخاص مختلف در این رابطه پررنگ‌تر می‌شد.

به عنوان مثال در یک مرحله، جنسن معادله محاسبه محیط دایره را در اختیار افراد مورد آزمایش قرار داد و به جای عدد معروف پی (3.14) داخل معادله، یک جایگزین کدگذاری شده را قرار داد؛ اینجا بود که داوطلبان هرکدام تفسیر خاص خود را در مورد جایگزین عدد پی داشتند و طیف گسترده‌ای از ایده‌ها در مورد معنای این عبارت کدگذاری شده ارائه شد.

شما هم می‌توانید در رمزگشایی پیام موجودات فضایی هوشمند سهیم باشید!

این در حالی است که تست مورد نظر توسط یک انسان طراحی شده و اگر واقعا پیام های موجودات فضایی هوشمند در اختیار ما قرار بگیرد،‌ شکستن رمز این اطلاعات به میزان شدیدی به شعور جمعی و کنار هم گذاشتن قدرت تفکر تمامی اعضای جوامع نیاز دارد.

به همین دلیل است که در کنار مطرح کردن ایده کمک گرفتن از تمامی کسانی که مایلند در این رابطه فعالیتی داشته باشند، جنسن پیشنهاد می‌کند که افراد برای تقویت طرز تفکر انتقادی و توانایی‌های تحلیلی خود مطالعه بیشتری داشته باشند و به جای فعالیت‌های نه چندان مفیدی مانند تماشای تلویزیون، کتاب بخوانند.

جنسن که اخیرا به واسطه تحقیقاتش، توجه زیادی را به مسئله بهبود سوادآموزی جلب کرده و در قالب کارگاه‌های آموزشی مختلف،‌ در این رابطه اطلاع‌رسانی می‌کند، معتقد است که بخشی از زبان و یا حداقل، عناصر حیاتی آن به احتمال قوی در سراسر کیهان یکسان است به همین دلیل، به‌کارگیری توانایی‌های تحلیلی تعداد قابل‌توجهی از علاقه‌مندان در چنین موقعیت‌هایی می‌تواند بسیار مفید باشد.

شما هم می‌توانید در رمزگشایی پیام موجودات فضایی هوشمند سهیم باشید!

داگ واکوچ (Doug Vakoch)، مدیر موسسه تحقیقاتی که جنسن برای آن کار می‌کند در این رابطه می‌گوید که اگر یک مریخی از زمین دیدن کند،‌ متوجه می‌شود که تمامی زبان‌های مورد استفاده بر روی سیاره ما پایه‌هایی یکسان دارند و به نوعی به هم مرتبط هستند؛‌ حال سوالی که پیش می‌آید این است که آیا زبان‌های موجودات مختلف در سراسر کیهان (در صورت وجود) می‌تواند از چنین قواعدی پیروی کند و به صورت بنیادی شبیه به زبان زمینیان باشد؟

تاکنون تحقیقات مختلفی در حمایت از چنین نظریه‌ای چاپ شده و به همین دلیل است که جنسن با وجود ابهامات حال حاضر ما در مورد منشا زبان انسان‌ها، بحث همکاری تمامی ساکنان سیاره در مورد ارتباط گرفتن با موجودات فضایی را مطرح کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. این کار خوراک استاد گران قدر اقای رافعی پوره

  2. ما هنوز زبون خودمونو نمیفهمیم

  3. به حق چیزای نشنیده

  4. بنظر من اگه بیگانه ای روزی به زمین بیاد بهترین راه برای ارتباط باهاشون همین تکنولوژی هست که جدیدا دارن روش کار میکنن و داده های کامپیوتری رو به سیگنالهای عصبی تبدیل میکنن و به نورون های مغز میفرستن اگه این تکنولوژی پیشرفته تر بشه میتونن دستگاهی بسازن که روی سرشون نصب بشه و اطلاعات رو بصورت تصاویر از کامپیوتر به مغزشون منتقل کنن این میشه نوعی تله پاتی بعد کم کم میشه زبان انگلیسی رو هم بهشون یاد داد!

  5. اخه هنوز مطمعن نیستن فرازمینی ها وجود دارن یا نه

  6. اولین زبانی که انسانهای اندیشمند به وسیله اون تونستن مفاهیم مورد نظرشو بهم برسونن خط تصویری بوده شاید برای ارتباط برقرار کردن با یه گونه اندیشمند دیگه نیاز باشه از همون زبان و خط استفاده کرد.