بدنه‌ی خودروهای الکتریکی

بدنه‌ی خودروهای الکتریکی می‌تواند مانند یک باتری عمل کند

محققان در حال کار بر روی روشی جهت ذخیره انرژی در بدنه‌ی فیبر کربنی خودروهای الکتریکی هستند تا آن‌ها بدون نیاز به باتری‌های غول پیکر و فضای زیاد در زیر کاپوت، بتوانند محدوده گسترده‌ای را با هر بار شارژ‌ بپیمایند.

اگر خودروهای الکتریکی می‌خواهند نیازهای مردم استفاده کننده از اتومبیل های بنزینی در طی کردن مسافت‌های طولانی را برطرف کنند، نیازمند باتری‌های بزرگ‌تر و متراکم‌تری هستند. اما فضای موجود و وزن، اندازه‌ی باتری‌ها را محدود می‌کنند. محققان ممکن است یک راه حل داشته باشند: ماشین را به یک باتری تبدیل کنند. آنها یک مطالعه انجام داده‌اند که نشان می‌دهد پوسته‌های فیبر کربن می‌تواند به عنوان الکترود باتری استفاده شود. این ترفند برای بهینه سازی اندازه و جهت گیری فیبرها است. بنابراین تعادل درستی بین سفتی و خاصیت الکترو شیمیایی مورد نیاز برای ذخیره انرژی وجود دارد.

فیبر کربن، نقطه عطفی برای خودروهای الکتریکی

بدنه‌ی خودروهای الکتریکی

از آنجایی که فیبر کربن با خصوصیات باتری مقداری قوی‌تر از فولاد است، دانشمندان معتقدند که ممکن است کمپانی‌ها برای تغییر به لایه‌ی ضخیم تری نیاز دارند. لیف آسپ، پروفسور مواد و سازه‌های کامپوزیتی سبک در بخش علوم صنعتی و مواد دانشگاه چاملرز سوئد در این باره می‌گوید:

اگر پوسته‌ی وسیله نقلیه بتواند انرژی را جمع آوری، نگهداری و ذخیره کند، می‌تواند حدود 50 درصد وزن آن را کاهش دهد.

البته در حال حاضر با این فرم موجود نیز فیبر کربن گران است. در حالی که استفاده از این جنس رایج‌تر از گذشته شده است، اما شاید شما هنوز هم انتظار داشته باشید که فیبر کربن را بیشتر در اتومبیل‌های اسپورت (به علاوه برخی از اتومبیل های الکتریکی) ببینید؛ جایی که قیمت به اندازه‌ی وزن و عملکرد خام اهمیت ندارد. سازندگان خودروهای الکتریکی شاید در آینده مجبور به استفاده از فیبر کربن در ساخت بدنه‌ی اتومبیل‌های خود باشند تا بتوانند از مزایای ذخیره سازی باتری، بدون بالا رفتن سرسام‌آور قیمت‌ها بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. راستی دیدن یه گردش گر خارجی اومده ایران وقیمت بنزین ایرانو گفته ارزون ترین کشوریه که سفر کرده

  2. اینا بیشتر بنزین میخورن

  3. تکنولوژی تا کجا ها که نرفته