چندی پیش گروهی از باستانشناسان از وجود یک فضای خالی در هرم جیزه مصر خبر دادند؛ این فضای خالی در آخرین نسخه بازی اساسینز کرید به تصویر کشیده شده است!
همانطور که شاهد بودید، چندی پیش گروهی از باستانشناسان ضمن همکاری با فیزیکدانان، از وجود یک فضای خالی مرموز در هرم جیزه مصر خبر دادند. نکته عجیب اینکه سازندگان بازی اساسینز کرید: اوریجینز (Assassin’s Creed: Origins) وجود این فضای خالی در هرم جیزه را مدتها قبل پیشبینی کرده و در این بازی به نمایش گذاشتهاند!
آن دسته از گیمرهایی که با سری بازیهای اساسینز کرید آشنایی دارند، همواره از عرضه نسخههای جدید این بازی شگفتزده می شوند. هر یک از نسخههای این بازی ویدیویی، روایتی تاریخی بر مبنای واقعیت را به تصویر میکشاند که همین مسئله بر محبوبیت آن نقش چشمگیری داشته است.
از زمان تولید و عرضه اولین نسخه از این بازی، توسعهدهندگان رویدادهای تاریخی مختلفی را با دقت بسیار زیاد به تصویر کشیدهاند که از حمله آنها میتوان به جنگهای صلیبی در خاورمیانه، رنسانس اروپایی در ایتالیا، انقلاب فرانسه و همچین دوره صنعتی بریتانیا اشاره کرد.
جدیدترین عنوان از این بازی ویدیویی که با نام Assassin’s Creed: Origins عرضه شد، پلیر را به هزاران سال قبل برمیگرداند؛ جایی که فراعنه مصر آن بر این نواحی حاکمیت داشتند. داستان این بازی، به 50 سال پیش از میلاد مسیح برمیگردد و بر روی نقشه این بازی، اهرام مصر نیز به خوبی قابل مشاهده است.
با اینکه وجود فضای خالی در هرم جیزه ، چند روز قبل توسط باستانشناسان تایید شد، ولی سازندگان بازی اساسینز کرید، هفتهها قبل اقدام به عرضه آن کرده و این ویژگی عجیب را نیز در مورد هرم خوفو لحاظ کردهاند!
حال سوال اساسی اینکه پیش بینی بازی اساسینز کرید چگونه امکانپذیر است؟! اگر هیچ کسی از وجود این فضای خالی در هرم جیزه مطلع نیست، وجود آن در این بازی ویدیویی چگونه ممکن است؟
شواهد حاکی از آن هستند که توسعهدهندگان این بازی، به منظور طراحی تمدن مصر در دنیای اساسینز کرید، به سراغ ژان پیر هودین (Jean-Pierre Houdin) رفتهاند. او یک معمار فرانسوی و از علاقهمندان به معماری اهرام مصر است. او اعتقاد دارد که ساخت اهرام مصر از فضای داخلی شروع شده و در آخر به نمای بیرونی آن رسیده است.
بر اساس این نظریه که توسط گروهی از مصرشناسان نیز مورد بررسی قرار گرفت، چندین اتاق مخفی در داخل هرم و در بالای گالری بزرگ (Grand Gallery) قرار دارد. این پیشبینی، با بررسیهای اخیر فیزیکدانان که توسط ذرات بنیادی میون (Muon) انجام گرفت، مطابقت دارد.
توسعهدهندگان یوبیسافت (Ubisoft) در این باره گفتهاند که همکاری چندین ساله آنها با ژان پیر هودین، موجب فراهم آمدن اطلاعات کافی برای ساخت این بازی ویدیویی شده که بسیاری از وقایع تمدن مصر در آن لحاظ شده است.
«مکسیم دوراند» (Maxime Durand) به عنوان تاریخشناس سری بازیهای اساسین، در این باره گفت:
در هنگام ساخت این بازی، ما معتقد بودیم که نظریههای ژان پیر هودین در مورد راهروهای داخلی و وجود این فضای خالی در هرم جیزه صحیح هستند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم آنان را در بازی نیز به اجرا درآوریم.
در همان زمان، انتظار داشتیم که در نهایت وجود این فضای خالی در هرم جیزه به اثبات برسد که در نهایت نیز اینگونه شد. بدین ترتیب، علاقهمندان میتوانند در نسخه جدید این بازی، از این فضاهای مخصوص بازدید کنند.
در جدیدترین نسخه از سری بازیهای اساسین، شما میتوانید در گالری بزرگ و راهروهای داخلی هرم به گشت و گذار پرداخته و در اتاقکهای آن، گنجینههای باستانی را هم کشف کنید. از مهمترین ویژگیهای سری جدید بازی اساسینز کرید، میتوان به امکان کاوش در اتاقهای اهرام مصر اشاره کرد که تماما مطابق با واقعیت طراحی شدهاند. بازدید از این اتاقها، به عنوان تجربه یک گشت و گذار مجازی از تاریخ به شمار میرود.