گوشی هواوی آنر 20 پرو

گوشی هواوی آنر 20 پرو با دوربین 40 مگاپیکسلی و قیمت مناسب در راه است

گوشی هواوی آنر 20 پرو (Huawei Honor 20 Pro)، مجهز به سنسور دوربین Sony IMX600 در دست توسعه قرار دارد. به این ترتیب باید در انتظار یک گوشی پرچمدار دوربین محور (ارزان) دیگر از سوی هواوی باشیم.

طی اولین ماه عرضه گوشی هواوی آنر ویو 20 به بازار، به وسیله فروش 1.5 میلیون دستگاه از آن، سود بسیار خوبی به جیب بزرگترین‌ گوشی‌ساز چینی سرازیر شد. این مدل با وجود داشتن قیمتی کمتر از 600 دلار، از تراشه کایرین 980 قدرت گرفته و قادر به ثبت تصاویری با رزولوشن 48 مگاپیکسل است. بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از چین، یک (قاتل) پرچمدار دیگر از سوی Honor در راه است؛ هواوی آنر 20 پرو از تراشه کایرین 980 قدرت گرفته و سنسور دوربین اصلی آن Sony IMX600 خواهد بود.

ویژگی‌های هواوی آنر 20 پرو

قرار است هواوی آنر 20 در روز بیست و پنجم آوریل (پنجم اردیبهشت) رونمایی شود. این گوشی، بر خلاف صفحه نمایش ال سی دی آنر View 20، دارای نمایشگری با ابعاد 6.1 اینچ از نوع او ال ای دی خواهد بود. اسکنر اثر انگشت آنر 20 پرو نیز زیر نمایشگر تعبیه می‌شود. اگرچه پیشتر، شاهد استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در آنر مجیک 2 بودیم، اما آنر 20 پرو، تبدیل به اولین گوشی آنر مجهز به این نوع اسکنر اثر انگشت در بازارهای خارج از چین خواهد شد. آنر مجیک 2، محصولی منحصر به کشور کارخانه سازنده بود.

گوشی هواوی آنر 20 پرو

بسته به نسخه خریداری شده، میزان حافظه متفاوتی در کنار تراشه 7 نانومتری قدرتمند کایرین 980 دریافت خواهید کرد؛ نسخه پایه از 6 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. دو نسخه دیگر به 8 گیگابایت حافظه اصلی مجهز شده و به ترتیب دارای 128 گیگابایت و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی هستند.

با توجه به پسوند Pro که برای نام گوشی هواوی آنر 20 پرو انتخاب شده است، انتظار داریم در بخش دوربین، مجهزتر و قدرتمندتر از آنر ویو 20 ظاهر شود. بر اساس منبع منتشرکننده گزارش اخیر، دوربین اصلی هواوی آنر 20 پرو نیز همانند هواوی پی 30 پرو 40 مگاپیکسلی خواهد بود. در کنار آن، دو سنسور دیگر به ترتیب از نوع اولترا واید (با رزولوشن 20 مگاپیکسل) و تله فوتو (با رزولوشن 8 مگاپیکسل) وجود خواهد داشت. سومین سنسور، بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری بدون کاهش کیفیت را فراهم می‌کند. هواوی در آنر ویو 20 از دوربینی دوگانه استفاده کرده است.

گوشی هواوی آنر 20 پرو

بهبودهای نرم افزاری صورت گرفته در Honor 20 Pro همچون وجود حالت‌های +Gaming و Link Turbo سبب می‌شوند این گوشی گزینه‌ای مناسب برای طرفداران موبایل گیمینگ باشد. طبق شایعات، قیمت گوشی کمتر از 450 پرو خواهد بود که با توجه به مشخصات فنی آن، واقعا ارزشمند است. به این ترتیب، سایر قاتلان پرچمدار همچون وان پلاس 6 تی و شیائومی می 9، در بازارهای سراسر دنیا با مشکل مواجه خواهند شد.