تورهای مسافرتی

پر طرفدارترین تورهای مسافرتی در سال 98

نیمی از سال گذشت و فصل سفرهای جدی رو به پایان رفت. تعطیلات نوروز و ایام تابستان را پشت سر گذاشتیم و کم کم رو به سرما می رویم. از این فصل به بعد، فقط عاشقان طبیعت پاییزی و مناظر زمستانی، خود را برای سفر آماده می کنند ولی به دلیل نبود تعطیلات رسمی و اوج گرفتن درس و کلاس های مدارس و دانشگاه‌ها، در عمل، همان عده هم به سختی می‌توانند برنامه سفر بچینند.

بیایید نگاهی بیندازیم تا ببینم پر طرفدارترین سفرهای سال 98 کدام بوده است؟ مردم بیش از همه، کدام تورهای مسافرتی را برای سفر انتخاب کرده‌اند؟ برای این منظور سری به موتور جستجوی تور زدیم و آمار فروش سایت تورگردان را تا پایان مهر ماه 1398 بررسی کردیم. نتیجه را بر اساس اولویت، در ادامه مطلب آورده‌ایم.

تور مشهد پر طرفدارترین تور مثل همیشه

شهر مشهد هر سال نزدیک به سی میلیون گردشگر می‌پذیرد و افراد بسیاری از راه‌های زمینی و هوایی، تور مشهد را انتخاب می‌کنند. هدف اول گردشگران از انتخاب این تور مسافرتی، زیارت بارگاه منور علی بن موسی الرضا است ولی بعد از آن، جاذبه‌ها و تفریحات مشهد نیز قابل طرح است. مشهد، دیگر آن شهر قدیم نیست که تنها اهمیت زیارتی داشته باشد. انواع جاذبه‌های تفریحی و تاریخی در شهر رونق گرفته و با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه شده است. از مهم‌ترین جاذبه های تاریخی مشهد می‌توان به خانه داروغه، خانه ملک، آرامگاه فردوسی، بقعه هارونیه، مدارس تاریخی، جاذبه‌های تاریخی درون حرم مثل موزه‌ها و مدارس و بسیاری بناهای دیگر اشاره کرد. در این میان، تفریحات مشهد سر و صدای بیشتری به پا کرده است. پارک های آبی مشهد از سوی گردشگران ایرانی و توریست‌هایی که از کشورهای عرب زبان و اقصی نقاط خاورمیانه به آنجا می‌آیند، استقبال زیادی می‌شود و به خصوص در فصل اوج‌گیری تور مشهد با ازدحام عجیبی مواجه می‌شود. پارک‌های متعدد داخل شهر و اطراف آن، کوهستان‌های متعدد برای کوهنوردی، ییلاقاتی مثل طرقبه و شاندیز، کافه گیم‌ها و گیم سنترها، تله کابین، تله سیژ، پیست اسکی، زیپ لاین، پاراگلایدر، پاراموتور و همه گونه تفریح هیجانی در تور مسافرتی مشهد وجود دارد و گردشگران را سرگرم می‌کند.

تورهای مسافرتی

استقبال بی سابقه از تور چابهار

چه کسی باور می‌کرد که شهری خشک و نسبتا محروم مثل چابهار اینقدر پر طرفدار شود. راستش را بخواهید چابهار یک منطقه ناشناخته است که ما ایرانی‌ها آن را درست نشناخته‌ایم. بسیاری از گردشگران تور چابهار ، توریست‌های خارجی هستند که با شگفتی و ذوق تمام، برای دیدن مناظر خیره‌کننده‌ی چابهار همچون سواحل و کوهستان‌های مینیاتوری به آنجا می‌آیند. واقعیت این است که چابهار جاذبه های طبیعی خارق‌العاده‌ای دارد. سواحل چابهار با دیگر سواحل ایران و حتی سواحل جهان تفاوت دارد چون ساحل‌هایی معمولی نیست. ساحل نورانی از سواحل چابهار است که به دلیل حضور فیتو پلانگتون‌ها در شب مثل آسمان، پر ستاره می‌شود؛ گویی الماس‌هایی روی آن پاشیده‌اند. ساحلی دیگر به دلیل موج‌های فواره وارش معروف شده و حفره‌هایی دارد که از درون زمین، آب را بیرون می‌پاشد. سواحل صخره‌ای و سواحل منحصر به فرد روستای دَرَک که کویر را به دریا پیوند زده، همگی  سواحلی ویژه و چشم نواز به شمار می‌روند. جاذبه های چابهار به ساحل محدود نمی‌شود؛ کوه‌های مینیاتوری؛ گِل افشان؛ تالاب لیپار با رنگ صورتی؛ غارهای بان مسیتی؛ درخت مکرزن یا انجیر معابد؛ منطقه حفاظت شده گاندو (تمساح پوزه بلند ایرانی)؛ مساجد جامع روستاهای دزک و تیس؛ بندر گواتر و قلعه پیروز گت تنها گوشه‌ای از جاذبه های تور چابهار محسوب می‌شود.

تورهای مسافرتی

تور قشم با طرفداران بهاری و پاییزی

با شروع فصل سرما کم کم تور قشم نیز رونق بیشتری می‌گیرد. عده‌ای نیز اوایل سال از ایام تعطیلات نوروز استفاده می‌کنند و به تور قشم می روند. آن‌هایی که با هدف خرید کردن، به قشم می‌روند عموما از اوایل فصل پاییز رفت و آمدهایشان به قشم شروع می‌شود. خرید پوشاک به خصوص به صورت عمده در قشم بسیار ارزان در می‌آید و از تنوع بی مثالی برخوردار است. با این حال بازدید از جاذبه های قشم و تفریحات این منطقه نیز طرفداران زیادی دارد. بسیاری از گردشگران، دریای قشم را به دریای شمال کشور ترجیح می‌دهند. دریای قشم، تمیزتر است و تماشای طلوع و غروب خورشید در کنار آن، حال و هوای دیگری دارد. علاقه‌مندان به تفریحات آبی می‌توانند سرگرمی‌هایی مثل چتر بازی، غواصی، شاتل سواری و جت اسکی را نیز در قشم تجربه کنند. برای اشاره به دیدنی های قشم باید از جزیره ناز، جزیره هنگام، جزیره هرمز، غار خربس، دره ستاره‌ها، روستای پاک برکه خلف، جنگل‌های حرا، تنگه چاهکوه، غار نمکدان و غیره یاد کرد.

تورهای مسافرتی

تور مسافرتی در تمامی فصول سال رونق دارد. در سال گذشته از تورهای دیگری مثل تور کیش، تور اصفهان، شیراز و تور شمال استقبال زیادی شده است ولی مقاصد ذکر شده یعنی مشهد، چابهار و قشم از طریق سایت تورگردان بیشتر در قالب تور خریداری شده است. موتور جستجوی تور، تمامی تورهای تورگردانان، آژانس های مسافرتی و لیدرهای تور را به صورت یک‌جا به نمایش در می‌آورد و با تخفیف‌های باورنکردنی سفر را برای خانواده‌های ایرانی آسان می‌سازد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.