ایرپادز پرو

تماشا کنید: هدفون بی سیم اپل ایرپادز پرو قابل تعمیر نیست

هدفون بی سیم اپل ایرپادز پرو (Apple AirPods Pro) به تازگی با قابلیت نویز کنسلینگ معرفی شده است، اما بررسی‌ها و کالبدشکافی این ایرپادز جدید نشان می‌دهد که اصلا قابل تعمیر نیست.

اخیرا کمپانی اپل در سکوت خبری از هدفون بی سیم ایرپادز پرو (Apple Airpods Pro) رونمایی کرد. این هدفون بی سیم از قابلیت نویز کنسلینگ فعال یا حذف نویزهای محیطی، صدای فوق‌العاده و سری‌های سیلیکونی برای جای‌گیری بهتر در گوش برخوردار است و با قیمت 249 دلار وارد بازار جهانی می‌شود.

اما به تازگی گروه iFixit هدفون بی سیم اپل ایرپادز پرو را کالبدشکافی کرده تا ساختار آن را بررسی کنید و میزان تعمیرپذیری این هدفون بی سیم را تشخیص دهد که نتیجه این آزمایش، قابل تعمیر پذیر نبودن ایرپادز جدید اپل است؛ تا جایی که iFixit امتیاز 0 از 10 را برای تعمیرپذیری آن داده است. ایرپادز پرو به دلیل برخورداری از قابلیت نویز کنسلینگ و وجود میکروفون درونی، سه برابر سنگین‌تر از نسخه اصلی ایرپادز شده و سری‌های سیلیکونی آن نیز فقط مخصوص خودش است و نمی‌توانید از سری‌های سایر هدفون‌ها بر روی آن استفاده کنید.

باتری‌های سلولی گردی هم مشابه گلکسی بادز سامسونگ درون این هدفون بی سیم وجود دارد که آن هم قابل تعویض نیست، چرا که با کابل لحیم شده متصل شده است. به این ترتیب ایرفون‌های جدید اپل که با قیمت 249 دلار عرضه می‌شود، اصلا قابل تعمیر نیست و به نوعی یک بار مصرف طراحی شده و باید در استفاده از آن خیلی مراقب باشید. در ادامه، ویدیوی کالبدشکافی و میزان تعمیرپذیری اپل ایرپادز پرو را در گجت تی وی مشاهده می‌کنید:

ویدیوی تعمیرپذیری اپل ایرپادز پرو