رمز دوم یکبار مصرف

بانک مرکزی برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف اطلاعیه جدیدی را منتشر کرد

بانک مرکزی در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد کاربران برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف و انجام مواردی چون فعال‌سازی و تایید شماره تلفن همراه خود به سایت یا شعبه بانک صادرکننده کارت مراجعه کنند.

طبق اعلام بانک مرکزی از ابتدای دی ماه 98 طرح استفاده اجباری از رمز دوم یکبار مصرف یا رمز دوم پویا اجرایی می‌شود. در همین رابطه بسیاری از افراد برای دریافت رمز دوم پویا اقدام کرده و با مشکلاتی مواجه شدند. از این رو بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای جدید برخی نکات مهم در این فرایند را اعلام کرده است که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اطلاعیه بانک مرکزی درباره دریافت رمز دوم یکبار مصرف 

طبق اطلاعیه جدید بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری با هدف افزایش سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت بانکی، شرایطی را برای دریافت رمز دوم پویا در نظر گرفته‌اند و برای دریافت آن به ارائه اطلاعات کارت بانکی نیاز نخواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است با توجه به اینکه از ابتدای دی 98 برای انجام تراکنش‌های بانکی و پرداختی، داشتن رمز دوم یکبار مصرف اجباری است، مشتریان برای فعال‌سازی رمز دوم کارت بانکی و تایید شماره تلفن همراه خود می‌بایست به سایت یا شعبه بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کنید.

با هدف پیشگیری از وقوع کلاهبرداری‌های حوزه فضای مجازی نظیر فیشینگ، مشتریان می‌بایست هوشیار باشند تا تحت موارد فریبنده فعال‌سازی رمز دوم قرار نگیرند و اطلاعات خود را به افراد سودجو ارائه ندهند. از این رو توصیه می‌شود برای دریافت اطلاعات بیشتری فقط به شعب بانکی مورد نظر، سایت رسمی آن یا مراکز تماس بانک خود مراجعه کنید.

طبق این بخشنامه در سایت بانک‌ها هیچ نوع فعال‌سازی رم دوم پویا صورت نمی‌گیرد، از این رو مشتریان بانکی مراقب دریافت پیامک‌های جعلی باشند.

سایت بانک مرکزی به آدرس اینترنتی cbi.ir است و هنگام مراجعه به سایت بانک مرکزی به صحیح بودن دامنه توجه کنید.

دانلود اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا پویا برای سایر بانک ها