تلویزیون سامسونگ Q950TS

تلویزیون سامسونگ Q950TS با رزولوشن 8K و بدون حاشیه معرفی شد

در آستانه‌ی برپایی نمایشگاه CES 2020، تلویزیون سامسونگ Q950TS بدون حاشیه و وضح 8K رونمایی شد و این تاییدی بود بر رندرهایی که چند روز منتشر شده بودند.

تلویزیون سامسونگ Q950TS از وضوح فوق العاده بالایی برخوردار است و با وجود طراحی Infinity خود، استاندارد جدیدی را نیز در دنیای تلویزیون‌ها تعیین خواهد کرد. به غیر از حاشیه باریک در قسمت زیرین، هیچ فریم دیگری در آن به کار نرفته است و به ادعای سامسونگ، ضخامت پنل دستگاه تنها 15 میلی‌متر است.

رابط کاربری به کمک هوش مصنوعی توانایی ارتقا رزولوشن تمام محتواها به 8K و همچنین دسترسی به تلویزیون از طریق آنتن یا سرویس‌های پخش استریم را داشته و به همراه راهنمای جهانی قابلیت ترکیب همزمان پیشنهادات از چندین اپلیکیشن را دارد.

سامسونگ Q950TSاین تلویزیون به همراه دستیار دیجیتال قابلیت کنترل سایر دیوایس‌ها از طریق بلوتوث و وای فای را دارد. همچنین امکان کنترل دستگاه‌های قدیمی‌تری که به اینترنت متصل نمی‌شوند نیز ممکن خواهد بود. با کمک قابلیت Tap View می‌توان محتوای نمایشگر تلفن هوشمند را روی صفحه تلویزیون مشاهده کرد و در هنگام اجرای قابلیت تصویر در تصویر، مولتی تسک انجام داد. این تلویزیون همچنین به صورت پیش‌فرض از دستیاران رایج دیجیتالی نظیر Bixby، گوگل اسیستنت و آمازون الکسا پیشتیبانی می‌کند.

به ادعای سامسونگ، تلویزیون جدید به کمک تکنولوژی AI ScaleNet می‌تواند در شبکه‌هایی که ظرفیت پهنای باند آن‌ها برای رزلوشن 4K است با رزولشون 8K استریم کند. این تلویزیون از طریق فشرده‌سازی، یک محتوای 8K را به 4K تبدیل کرده و سپس با کمک هوش مصنوعی رزولوشن را به 8K ارتقا می‌دهد. به گفته توسعه دهندگان، خروجی تصویر نهایی در این روش کیفیت بالاتری خواهد داشت. تا کنون پشتیبانی آمازون پرایم از این قابلیت تایید شده است اگر چه باید دید که این ویژگی توانایی استریم محتوای 8K بدون عملیات جانبی را دارد یا خیر. این تلویزیون همچنین از فرمت AVI برای ویدیوهای 8K یوتیوب نیز پشیبانی می‌کند.

سامسونگ Q950TSپردازنده هوش مصنوعی در توانایی‌های صوتی نیز اثرگذار است و به کمک فناوری Object Tracking Sound Plus صداها را بسته به رخدادهای صفحه جابه‌جا کرده و تنها با استفاده از اسپیکرهای تلویزیون، صدای فراگیر 5.1 را فراهم می‌کند. در همین حال، ویژگی جدید Q-Symphony بلندگوهای تلویزیون را با ساندبار ترکیب می‌کند و در صورت وجود سخت افزار صحیح، صدای 9.1.4 را فراهم می‌آورد.

اطلاعات بیشتر و دقیق از این محصول طی چند روز آینده در نمایشگاه CES 2020 اعلام خواهد شد.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :