نسل جدید لپ تاپ HP Elite Dragonfly

نسل جدید لپ تاپ HP Elite Dragonfly فناوری 5G را دریافت کرد

نسل جدید لپ تاپ HP Elite Dragonfly مجهز به فناوری 5G و ردیابی بلوتوثی Tile در نمایشگاه CES 2020 معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی ، قابلیت ها و قیمت لپ تاپ اچ پی الایت دراگون فلای 2020 بیشتر آشنا شوید.

کمپانی اچ پی سال گذشته با رونمایی از لپ تاپ الایت دراگون فلای خود، سوار بر موج ادعاهایی نظیر «سبک‌تر از هوا» و «اولین کانورتیبل تجاری با نرم افزار سلامت شخصی از پیش نصب شده» شد. این شرکت با حضور در نمایشگاه CES 2020 از نسل جدید لپ تاپ HP Elite Dragonfly با قابلیت‌های جدید منحصر به فرد رونمایی کرد. این نخستین لپ تاپ در جهان با ردیاب بلوتوثی Tile است. بنابراین اگر لپ تاپ خود را گم کرده‌اید، شما می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن آن را پیدا کنید. نسل جدید لپ تاپ الایت دراگون فلای HP همچنین به فناوری ارتباطی 5G نیز مجهز شده است که ابتدا با سرویس مخابراتی Sprint عرضه می‌شود و سپس دیگر شرکت‌های مخابراتی نیز عضوی از آن خواهند بود. برای این نسخه که فقط 4 ماه پس از عرضه‌ی نسخه‌ی 2019 دراگون فلای عرضه می‌شود، یک به‌روزرسانی بزرگ محسوب می‌شود.

من پیشتر از نسل اول دراگون فلای استفاده کرده بودم . آن با وزنی در حدود 990 گرم، بسیار سبک بود و رنگ آبی زیبای قاب آن نیز چشم‌نوازی می‌کرد. با این اندازه‌ی کم، الایت دراگون فلای شرکت اچ پی قدرت بسیار زیادی هم دارد. شما می‌توانید آن را با یک پردازنده نسل هشتمی اینتل Core vPro و 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی خریداری کنید. حال نسل جدید آن ارائه کننده‌ی پردازنده‌های نسل دهمی اینتل Core i3، i5 و i7 با همان ظرفیت رم و حافظه نسل قبل است. اگرچه انتظار می‌رود در تابستان پیش رو یک نسخه‌ی جدید از آن مجهز به پردازنده نسل دهمی Core vPro اینتل نیز عرضه شود.

نسل جدید لپ تاپ HP Elite Dragonfly

درست مانند مدل اصلی، دراگون فلای جی 2 ارائه کننده‌ی یک پنل نمایشگر با پشتیبانی از UHD HDR 400 برای رنگ‌های شاداب‌تر و محدوده داینامیک بیشتر است. هر دو نسل همچنین به یک وبکم داخلی مجهز هستند که اچ پی برای آن نام Privacy Camera را انتخاب کرده است. با توجه به مدل انتخابی، شما می‌توانید انتظار عمر باتری 16.5 تا 24 ساعته را از لپ تاپ خود داشته باشید. این مدت همچنین به استفاده از اینترنت 5G یا 4G LTE نیز بستگی دارد. دراگون فلای جی 2 به مودم Intel XMM 7360 Cat 9 LTE یا مودم Qualcomm Snapdragon X55 5G در نسخه‌ی vPro خود مجهز خواهد بود.

اچ پی همچنین قابلیت Sure View خود برای حفظ حریم خصوصی نمایشگر را نیز به‌روزرسانی کرده است. نسخه‌های پیشین این فناوری به شما امکان خاموشی نمایشگر لپ تاپتان را با فشار دادن یک دکمه می‌دادند. در الایت دراگون فلای، نمایشگر Sure View این امکان را می‌دهد تا فقط شما بتوانید از زاویه‌ی مستقیم به صفحه‌ی نمایشگر نگاه کنید. این فناوری هم در محیط‌های تاریک و هم روشن کار می‌کند، بنابراین فرقی نمی‌کند روی صندلی خود در هواپیما یا کنار پنجره‌ی قطار نشسته باشید، Sure View نگاه‌های اضافی را از لپ تاپ شما حذف خواهد کرد.

نسل جدید لپ تاپ HP Elite Dragonfly

یکی از برجسته‌ترین نکاتی که در مورد این لپ تاپ شرکت HP وجود دارد، مقدار متریال بازیافت شده‌ی استفاده شده در ساخت آن است. بیش از 82 درصد بخش‌های مکانیکی آن از مواد بازیافت شده ساخته شده‌اند. اچ پی حتی ادعا می‌کند که روی استفاده از پلاستیک‌ها و مواد بازیافت شده از کف اقیانوس‌ها برای ساخت لپ تاپ‌ها و گجت‌های خود نیز متمرکز شده است. این شرکت همچنین به تازگی ری جدیدی از کیف و لوازم جانبی خودش را با مواد 100 درصد بازیافت شده در قالب خانواده محصولات Renew Series عرضه کرده است.

قیمت نسل جدید لپ تاپ HP Elite Dragonfly

الایت دراگون فلای جدید از ماه فوریه در سایت خود شرکت HP به فروش خواهد رفت. هرچند هنوز قیمت این محصول مشخص نیست، اما با توجه به اینکه نسخه‌ی اصلی آن با قیمت پایه 1549 دلاری عرضه می‌شود، این نسل جدید با قابلیت‌های جدیدی نظیر ردیاب Tile می‌تواند گران قیمت‌تر باشد.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*