تاکسی پرنده مفهومی

تاکسی پرنده مفهومی هیوندای و اوبر در CES 2020 به نمایش درآمد

هیوندای (Hyundai) و اوبر (Uber) روی پروژه مشترکی برای راه‌اندازی خدمات حمل و نقل هوایی کار می‌کنند. در همین راستا، این دو کمپانی از تاکسی پرنده مفهومی خود با نام S-A1 رونمایی کردند.

شرکت مسافربری اوبر مدت‌هاست که به ارائه خدمات با تاکسی هوایی می‌اندیشد و حالا این آرزو را دست‌یافتنی‌تر از همیشه می‌بیند. تاکسی پرنده مفهومی S-A1 که در همکاری با گروه خودروسازی هیوندای طراحی شده، یک وسیله نقلیه تمام برقی با امکان تیکاف و فرود عمودی است.

S-A1 ظرفیت حمل 4 مسافر را دارد و می‌تواند تا نزدیک به 100 کیلومتر را با حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت بپیماید. قرار است در نهایت، S-A1 به یک وسیله خودران تبدیل شود؛ هرچند که در مراحل ابتدایی یک خلبان خواهد داشت.

تاکسی پرنده مفهومی

در این پروژه مشترک، هیوندای تاکسی های پرنده را می‌سازد و اوبر خدمات مسافربری هوایی ارائه می‌دهد. آن‌ها همزمان روی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای چنین وسایل نقلیه‌ای هم کار می‌کنند. مثلا هیوندای چشم‌انداز خود از هاب (Hub) را به تصویر کشیده است؛ ایستگاه‌هایی مفهومی که در آن‌ها، تاکسی‌های پرنده به اتومبیل‌های خودران زمینی می‌پیوندند.

هر دو کمپانی معتقدند که صنعت حمل و نقل در حال تغییر است و دلایل خوبی برای همکاری با یکدیگر دارند. اوبر به این نکته اشاره کرده که هیوندای، یک خودروساز برجسته در مقیاس جهانی است و می‌تواند از تجربیات خود برای تولید تاکسی‌های پرنده با هزینه کمتر استفاده کند. هیوندای نیز این پروژه را بخشی از استراتژی بزرگ‌تر خود برای تبدیل شدن به یکی از بازیگران عرصه حمل و نقل هوشمند می‌بیند.

البته اوبر در قالب برنامه Elevate با کمپانی‌های دیگری مانند Bell، بوئینگ و Embraer نیز همکاری‌های داشته است؛ با این هدف که تا سال 2023، ارائه خدمات مسافربری هوایی را آغاز کند.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*