ریش تراش متصل بیک

ریش تراش متصل بیک کمک می‌کند که اصلاح بهتری داشته باشید

بیک (Bic) می‌خواهد با نمونه اولیه ریش تراش متصل خود به نام Next Big Thing تیغ‌های بهتری طراحی کند. ریش تراش متصل بیک مانند یک ریش‌ تراش معمولی پنج تیغ است، اما داده‌های مختلفی را می‌تواند جمع‌آوری کند.

ریش تراش متصل بیک که در جریان نمایشگاه CES 2020 رونمایی شد، می‌تواند داده‌های مختلفی مانند دما، رطوبت، تراکم موها، سرعت اصلاح، تعداد دفعاتی که ریش‌تراش را روی صورت خودتان می‌کشید، مدت زمان اصلاح، کند شدن تیغ‌ها و حتی استفاده از آب را جمع‌آوری کند. بیک می‌گوید که قصد دارد با استفاده از این داده‌ها ریش تراش‌های نسل بعدی را طوری بسازد که کاملا منطبق بر نیازهای مصرف‌کنندگان امروزی باشد.

مسئول بخش نوآوری شرکت بیک، توماس برت، می‌گوید: «هدف این است که بسنجیم مصرف‌کنندگان چطور می‌توانند اصلاحی دقیق‌تر و بهتر از قبل داشته باشند.» برای انجام این کار، می‌توانیم حرکت هر تیغ را به دقت با استفاده از ابزارهای الکترونیکی به کار رفته در داخل تیغ ثبت کنیم. این اطلاعات به فضای ابری ارسال می‌شود که در آنجا توسط یک سیستم هوش مصنوعی پردازش می‌شود تا عادت‌های فرد برای اصلاح کردن را به طور دقیق نشان دهد.

بخش متصل تیغ توسط شرکت فرانسوی Invoxia طراحی و تولید شده است که به توسعه ردیاب‌های جی پی اس و سایر دستگاه‌های متصل مشغول است. تیغ با یک اپلیکیشن از طریق بلوتوث متصل می‌شود تا داده‌های ثبت‌شده از طریق حسگرهای حرکتی و محیطی را انتقال دهد. این داده‌ها توسط یک سیستم هوش مصنوعی پردازش شده و به تفکیک هر باری که ریش‌ تراش روی صورت کشیده شده نشان داده می‌شود. همچنین اگر از آب روی تیغ استفاده کرده باشید، می‌تواند میزان آب مصرفی را نیز تشخیص دهد.

ریش تراش متصل بیک

نمونه‌های اولیه ریش تراش متصل بیک در تعداد محدود تنها در اختیار 500 نفر برای انجام تست قرار خواهند گرفت. از طریق سایتی با عنوان Next Big Thing که بدین منظور راه‌اندازی شده است، مصرف‌کنندگان می‌توانند ثبت نام کنند و به سؤالات مربوط به عادت‌های اصلاح خود پاسخ دهند. از این افراد در مورد سن، حساسیت پوست، چند بار در هفته اصلاح می‌کنند، صبح اصلاح می‌کنند یا عصر، زیر دوش اصلاح می‌کنند یا خیر، با آب سرد یا آب گرم اصلاح می‌کنند، از خمیر ریش استفاده می‌کنند یا صابون و غیره سؤال پرسیده می‌شود.

در صورت تأیید، یک ریش تراش به صورت رایگان در اختیار ثبت‌ نام کنندگان قرار می‌گیرد (فقط در آمریکا). فرد کافیست اپلیکیشن را نصب کرده و هر بار که اصلاح می‌کند آن را فعال کند. تیغ بقیه کارها را انجام می‌دهد و داده‌ها را جمع‌آوری و پردازش می‌کند. این داده‌ها برای شرکت بیک ارسال خواهد شد، اما فرد می‌تواند به صورت گرافیکی اطلاعاتی را در مورد نحوه اصلاح خود ببیند.

اگرچه بیک از این داده‌ها عمدتا برای طراحی نسل بعد تیغ‌های خود استفاده خواهد کرد، اما می‌تواند با نشان دادن زمان تعویض تیغ و غیره به شما کمک کند که اصلاح بهتری داشته باشید. همچنین تمام اطلاعات به صورت رمزگذاری‌شده در فضای ابری محافظت می‌شود.

این محصول تنها برای کارآزمایی تحقیقاتی در نظر گرفته شده است و به صورت انبوه تولید نخواهد شد. توماس برت می‌گوید: «ما باید مزیتی پیدا کنیم که ارزش داشتن یک ریش تراش متصل را داشته باشد و در حال حاضر چیزی نداریم که این موضوع را توجیه کند.» شاید همینطور باشد، اما این باعث نمی‌شود که بعضی‌ها نخواهند یکی از این ریش تراش‌ها را داشته باشند.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :