ام تی ان

ام تی ان با رفع تحریم‌های آمریکا بیش از 200 میلیون دلار از ایران خارج خواهد کرد

شرکت ام تی ان به عنوان سهامدار ایرانسل منتظر است تحریم‌های آمریکا علیه ایران رفع شود تا بتواند بیش از 200 میلیون دلار پولی که در ایران دارد را خارج کند.

شرکت ام تی ان که به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه آفریقا محسوب می‌شود به دلیل تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران که در سال 2018 توسط دونالد ترامپ وضع شد نتوانست پول خود را از ایران خارج کند، اما اکنون امیدوار است برجام توسط دولت جدید آمریکا احیا شود و این شرکت بتواند پول خود را از ایران خارج کند.

ام تی ان به دنبال خارج کردن 200 میلیون دلار از ایران

شرکت MTN در گزارش مالی سالانه خود اعلام کرد حدود 2.8 میلیارد راندی (204 میلیون دلار) که از این شرکت در ایران باقی مانده است به بازپرداخت وام و سود نقدی مربوط می‌شود، اما این شرکت از سال 2018 تا به امروز نتوانسته آنها را از ایران خارج کند. از این رو گروه MTN اگر بتواند تمام یا قسمتی از این پول باقی مانده در ایران را خارج کند، قادر خواهد بود بدهی‌های خود را به موقع بپردازد. گفتنی است حدود 49 درصد شرکت ایرانسل و همچنین سهام اپلیکیشن اسنپ به شرکت MTN تعلق دارد.

خبرها حاکی از آن است که شرکت ام تی ان در حال حاضر قصد ندارد از ایران خارج شود، اما این شرکت اعلام کرد دارایی‌های خود در سایر کشورهای خاورمیانه به ویژه سوریه و افغانستان را به فروش خواهد رساند. شرکت ام تی ان در سال قبل عملکرد عملیاتی بسیار خوبی را داشته و ارزش سهام آن حدود 70 درصد رشد پیدا کرده است. گفتنی است MTN با رفع تحریم‌ها در سال 2015 توانسته بود حدود یک میلیارد دلار را از ایران خارج کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*