بازار جهانی کامپیوتر

رشد 13 درصدی بازار جهانی کامپیوتر با پیشتازی Lenovo و HP

بازار جهانی کامپیوتر در سه ماهه دوم سال 2021 نسبت به دوره مشابه سال قبل، 13 درصد رشد کرد. لنوو، اچ پی و دل، پیشتازان این عرصه هستند.

موسسه Canalys آمار و ارقام مربوط به بازار جهانی کامپیوتر در دومین فصل سال 2021 را منتشر کرد. این دسته‌بندی شامل انواع رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، کروم‌‌بوک و دستگاه‌های all-in-one می‌شود.

این موسسه، تقاضا در بازار را همچنان بالا ارزیابی کرد و شرایط کرونایی را نیز در این امر موثر دانست. البته هنوز در زمینه تامین قطعات، مشکلاتی وجود دارد؛ اما کسری و کمبود رو به کاهش است.

رشد 13 درصدی بازار جهانی کامپیوتر با فروش تخمینی 82.3 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال 2021 همراه شد. از این مقدار، حدود 20 میلیون دستگاه سهم لنوو بود که به معنای سهم بازار 24.3 درصدی برای این کمپانی و رشد 14.7 درصدی فروش در مقیاس سالانه است.

بازار جهانی کامپیوتر

جایگاه دوم با سهم بازار 22.6 درصدی به HP رسید. این کمپانی با فروش 18.6 میلیون دستگاه، رشد 2.8 درصدی را نسبت به سه ماهه دوم سال 2020 تجربه کرد. کمپانی Dell هم با سهم بازار 17 درصدی و فروش 13.9 میلیون دستگاه، در رتبه سوم ایستاد.

اپل با فروش 6.4 میلیون دستگاه و سهم بازار 7.8 درصدی، چهارم شد. همچنین 7.3 درصد از سهم بازار به ایسر تعلق گرفت تا این کمپانی در رتبه پنجم قرار بگیرد. فروش سایر فعالان بازار جهانی کامپیوتر نیز حدود 17.3 میلیون دستگاه بود.

بازار جهانی کامپیوتر

این آمار صعودی، عمدتا به افزایش خرید توسط کسب‌وکارهایی مربوط می‌شود که در حال بازیابی تجارت خود هستند. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، فروش برای مصارف شخصی کاهش پیدا کند؛ اما تقاضا برای مصارف تجاری، همچنان رو به افزایش باشد. فشار روی زنجیره تامین نیز ادامه خواهد داشت.

از طرفی با ورود هر چه بیشتر کامپیوترهای M1 اپل به بازار، باید منتظر افزایش تقاضا باشیم. انتشار آپدیت‌های جدید ویندوز 11 مایکروسافت، ChromeOS و macOS هم در تداوم این آمار صعودی موثر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*