مدیر اینستاگرام

مقایسه شبکه های اجتماعی با خودروها توسط مدیر اینستاگرام با انتقاد شدید مواجه شد

مدیر اینستاگرام در تازه‌ترین مصاحبه خود دست به مقایسه خودروها و شبکه‌های اجتماعی زد که این اقدام وی انتقادات زیادی را به همراه داشت.

آدام موسری، مدیر اینستاگرام طی تازه‌ترین مصاحبه خود عنوان کرده که فوت تعداد بسیاری از افراد به دنبال حوادث رانندگی چیز شایعی است؛‌ اما سودی که اتومبیل‌ها برای مردم جهان داشته‌اند از ضرر آن‌ها چند برابر بیشتر بوده و این مسئله شامل شبکه های اجتماعی نیز می‌شود.

مدیر اینستاگرام در پاسخ به گزارشی که توسط فیس بوک تهیه و در آن آورده شده بود تعدادی از نوجوانان از اینستاگرام متوجه ضررهایی شده‌اند، این سخنان را عنوان کرده بود. مطابق با گزارش مذکور، 32 درصد دخترانی که در سنین نوجوانی قرار دارند عنوان کرده‌اند که هم‌اکنون نسبت به بدن خود احساس خوبی ندارند و دلیل اصلی آن اینستاگرام است.

قانونگذار هر دو حزب آمریکا پس از رسانه‌ای شدن این گزارش از فیس بوک درخواست کرد تا در ارتباط با تأثیرپذیری نوجوانان و کودکان از سرویس‌های این شرکت توضیحاتی را ارائه کند. تعدادی از آن‌ها خواستار آن شدند که پرونده ارائه اپلیکیشن اینستاگرام مخصوص کودکان به طور کامل بسته شود.

پیتر کافکا، میزبان مصاحبه از مدیر اینستاگرام سؤال کرد چنانچه شبکه اجتماعی همانند سیگار باعث شود تا ضررهای بسیاری به افراد وارد شود لازم است که محدود یا به طور کلی بسته شود؟ آدام موسری در پاسخ به این سوال اقدام به مقایسه اینستاگرام با خودروها کرد. وی پاسخ داد که یقینا این‌طور نیست و مقایسه اینستاگرام با مواد مخدر که ضررهای آن‌ها چند برابر مزیت احتمالی آن‌ها است کاملا اشتباه است. هر چیزی که از سوی مردم به طور وسیع مورد استفاده قرار گیرد زیان‌ها و مزایایی را خواهد داشت؛ همان‌طور که خودروها دارای مزایا و زیان‌هایی هستند.

انتقاد شدید کاربران از اظهارات مدیر اینستاگرام

مقایسه اینستاگرام با خودروها از سوی تعداد زیادی از کاربران توییتر با انتقاد مواجه شده و آن‌ها عنوان کردند که صنعت خودرو از قانونمندی خوبی برخوردار است، اما شبکه های اجتماعی از این قانونمندی بی بهره هستند. لازم به ذکر است که برایان بولاند، مدیر پیشین فیس بوک، یکی از افرادی بود که دست به انتقاد از اظهارات موسری زد. موسری در پاسخ به انتقادات وارد شده عنوان کرد مقایسه خودروها با اینستاگرام بدون نقص نبوده، اما وی همچنان به این مسئله که مزایای شبکه اجتماعی از زیان‌های آن بسیار بیشتر است تأکید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*