رندرهای گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا

اسلات قلم S Pen در رندرهای گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا دیده شد

نخستین رندرهای گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا – Samsung Galaxy S22 Ultra که امروز منتشر شدند، اسلات قلم S Pen در داخل این گوشی را به نمایش می‌گذارد.

پس از هفته‌ها گمانه‌زنی و افشای اطلاعات، نخستین رندرهای گوشی گلکس اس ۲۲ اولترا ، پرچمدار آینده سامسونگ منتشر شدند. این رندرها که از طرف یک منبع قابل اعتماد با نام کاربری OnLeaks در توییتر منتشر شده‌اند، ظاهر پرچمدار بعدی سری Galaxy S سامسونگ را به نمایش می‌گذارند. البته این رندرها ممکن است نسخه فیزیکی نهایی گوشی را به درستی نشان ندهند و حتی اگر این رندرها بر اساس محصول واقعی طراحی شده باشد، طراحی در نسخه نهایی فیزیکی گوشی متفاوت خواهد بود.

به هر ترتیب این رندرهای گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا به بسیاری از سوالات ما پاسخ می‌دهند. اولین نکته، طراحی بسیار شبیه گوشی S22 Ultra به گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ است. بالا و پایین این گوشی مسطح هستند و گوشی ظاهری استوانه‌ای دارد که ما را به یاد گوشی هواوی میت ۳۰ پرو می‌اندازد. البته آن گوشی از نمایشگر آبشاری برخوردار بود که دو طرف پنل به طور کامل روی فریم جانبی کشیده شده بودند. اما این انحنا در گوشی سامسونگ وجود ندارد.

به پشت گوشی که نگاه می کنیم سیستم دوربین چهارگانه آن رخ نشان می دهد. به نظر می‌رسد سخت افزار این دوربین مشابه آن چیزیست که سامسونگ در اس ۲۱ اولترا ارائه کرده است. با این حال لنزهای دوربین در یک ماژول با حالتی به شکل حرف P قرار گرفته‌اند. این درحالیست که دوربین سلفی همچنان بدون تغییر مانده و درون حفره‌ای روی نمایشگر قرار دارد.

رندرهای گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا

اما عمده‌ترین تغییر این گوشی نسبت به نسل قبل، اضافه شدن محفظه‌ای در داخل آن برای میزبانی از قلم S Pen است. تاکنون چندین گزارش از سوی منابع مختلف منتشر شده که همگی به قرارگیری قلم اس پن در داخل گوشی اس ۲۲ اولترا اشاره دارند. قضیه وقعی جالب‌تر می‌شود بدانید که سامسونگ همچنان از یک باتری ۵.۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب این گوشی استفاده خواهد کرد. با توجه به اضافه شدن محفظه قلم، تصور می‌شد سامسونگ به ناچار از ظرفیت باتری گوشی خود بکاهد. اما با دست نزدن به ظرفیت باتری، هنر مهندسی خودش را به رخ کشیده است.

OneLeaks در توییت خود ادعا کرده است که گوشی اس ۲۲ اولترا به یک نمایشگر ۶.۸ اینچی دو لبه منحنی با رفرش ریت و رزولوشن صفحه بالا عرضه خواهد شد. ابعاد آن برابر با ۱۶۳.۲ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر هستند و با احتساب برآمدگی دوربین، حداکثر ضخامت گوشی به ۱۰.۵ میلی‌متر می‌رسد.

سامسونگ امسال گوشی جدیدی از خانواده گلکسی نوت را عرضه نکرد؛ در عوض پشتیبانی از قلم S Pen را به گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا اضافه کرد. در عین حال گوشی گلکسی زد فولد ۳ نیز از این قلم پشتیبانی می‌کند تا جانشین‌های کافی برای گلکسی نوت ۲۰ اولترا وجود داشته باشد. انتظار می‌رود گوشی‌های سری Galaxy S22 نیز در ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی آماده ورود به بازار شوند.