موتورهای سه سیلندر

موتورهای سه سیلندر و موتور EF7 پلاس تنفس طبیعی در ایران خودرو تولید می‌شوند

مدیرعامل شرکت ایپکو گفت موتورهای سه سیلندر و موتور EF7 پلاس تنفس طبیعی به زودی در ایران خودرو تولید خواهند شد.

مهدی رجبعلی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) عنوان کرد توجه به کاهش مصرف و آلایندگی موتورهای خودرو را در دستور کار خود قرار دادیم تا بتوانیم به چشم‌انداز پیشتازی در طراحی و توسعه قوای محرکه پایدار برسیم.

جزئیات تولید موتورهای سه سیلندر

مدیرعامل شرکت ایپکو در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در همین راستا این شرکت طراحی و توسعه نسل جدید موتورهای ایرانی را با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی آغاز کرده است. وی افزود طراحی خانواده موتور سه سیلندر نیز به عنوان مهم‌ترین دستاورد ما در این حوزه محسوب می‌شود.

موتورهای سه سیلندر

طبق گفته رجبعلی، عمده‌ترین فعالیت‌های توسعه‌ای قوای محرکه شرکت ایپکو برای دستیابی به تولید انبوه موتورهای کم مصرف، ارتقا و توسعه پیشرانه‌های فعلی، کاهش آلایندگی و مصرف سوخت است. وی در خصوص طرح تولید موتور EF7 پلاس تنفس طبیعی نیز بیان کرد این طرح از لحاظ توسعه‌ای به پایان رسیده و هم‌اکنون در مرحله تامین قطعات برای شروع تولید انبوه قرار داریم.

تولید انبوه موتور EF7 پلاس تنفس طبیعی

مدیرعامل شرکت ایپکو در ادامه با تاکید بر این که در آینده نزدیک تولید انبوه موتور EF7 پلاس شروع خواهد شد، گفت طراحی و تولید خانواده موتورهای سه سیلندر ایران خودرو جزو اصلی‌ترین طرح‌های این شرکت محسوب می‌شود. وی افزود مراحل توسعه این خانواده در حال انجام بوده و انتظار داریم تا نیمه اول سال جاری با تامین قطعات وارد فرایند تاییدیه قطعات شویم. از این رو احتمالا تا پایان سال نخستین پیشرانه از خانواده موتور سه سیلندر ایران خودرو تولید خواهد شد.

رجبعلی در ادامه به توسعه نسل سوم خودروهای دورگه در شرکت ایپکو اشاره کرد و گفت قسمتی از طرح جامع توسه برق و الکترونیک ایران خودرو که به بخش ای سی یو و نرم افزار کاربردی موتور مربوط است در شرکت ایپکو در حال انجام است و در نیمه نخست سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*