توقف تولید سورن پلاس

چرا تولید سورن پلاس متوقف شد؟

با این‌که توقف تولید یک خودرو، آن هم خودرویی که مدت زمان زیادی از تولیدش نمی‌گذرد از شرکت‌های ایرانی بعید است، حالا ایران خودرو تولید سورن پلاس را متوقف کرده است. با بررسی دلیل توقف تولید این خودرو همراه گجت نیوز بمانید.

سورن پلاس یکی از فیس لیفت‌های نسبتا جدید سورن محسوب می‌شود؛ سورنی که خودش یک فیس لیفت از سمند است و توانست عملکرد مناسبی در بازار داشته باشد. این مدل طراحی کلی سورن را تغییر نداد، اما چراغ‌ها، رینگ‌ها و برخی جزئیات کوچک‌تر این مدل در مقایسه با سورن معمولی تغییر کردند. این خودرو که رسما از سال ۱۳۹۸ وارد خط تولید شد حالا با گذشت کمتر از چهار سال با خط تولید شرکت ایران خودرو خداحافظی می‌کند. هر چند گمانه‌زنی‌های زیادی درباره دلیل اصلی پایان تولید این خودرو وجود داشت، اما بررسی‌ها نشان می‌دهند دلیل اصلی توقف تولید سورن پلاس، باورنکردنی‌تر از چیزی است که تصور می‌کردیم!

تولید سورن پلاس به دلیلی عجیب متوقف شد!

سورن پلاس در بازار کم‌رونق خودروی کشورمان توانست فروش مناسبی را تجربه کند؛ در واقع در این بازار هر خودرویی که توسط خودروسازان تولید یا مونتاژ شود به دلیل نیاز شدید مردم به خودروهای جدید فروش خوبی را تجربه خواهد کرد و این مدل هم نه به‌خاطر مشخصات فنی و کیفیت بالا، بلکه به‌دلیل نیاز بازار توانست بخشی از بازار خودرو کشورمان را تسخیر کند.

سمند سورن پلاس

سورن پلاس یکی از بی‌شمار فیس لیفت‌های سمند در ایران خودرو بود که طراحی جوان‌پسندتری در مقایسه با سمندهای قبلی داشت.

اگر شنیده‌ها درست از آب در بیایند، دلیل اصلی توقف تولید این خودرو، مشکلات امنیتی است. خبرگزاری‌های حوزه خودرو در کشور اعلام کرده‌اند که سورن پلاس نتوانسته گواهی استاندارد را به‌دلیل ضعف در تصادف از بغل دریافت کند. اگر برنامه‌های ایران خودرو را بررسی کنیم می‌بینیم این شرکت می‌خواست با استفاده از موتور XU7P که در مقایسه با دیگر موتورهای این شرکت بهینه‌تر است، سورن پلاس را جایگزین پژو پارسی کند که مدت‌ها است یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران خودرو محسوب می‌شود. با این حال ایران خودرو حالا باید با مشکلات دریافت استاندارد تصادف از بغل در سورن پلاس دست و پنجه نرم کند.

چند خط بالاتر درباره عجیب بودن توقف تولید این خودرو گفتیم، اما دلایل آن را شرح ندادیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم، پلتفرم مورد استفاده قرار گرفته برای تولید خودرو سورن پلاس است. این پلتفرم در دیگر محصولات ایران خودرو هم مورد استفاده قرار گرفته، اما آن خودروها بدون هیچ مشکلی تست‌های تصادف از بغل را گذراندند. نکته مهم دیگر این است که چهار سال از زمان عرضه شدن سورن پلاس به بازار می‌گذرد و اعلام ضعف این مدل در تصادف از بغل آن هم بعد از این همه سال، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

نظر شما درباره دلیل توقف تولید خودروی سورن پلاس چیست؟ آیا کسی را می‌شناسید که تجربه تصادف با این محصول ایران خودرو را داشته باشد؟ در بخش نظرات با خانواده بزرگ گجت نیوز همراه شوید.