هایما 7X

هایما 7X به عنوان لاکچری ترین محصول ایران خودرو با پلاک ملی دیده شد

هایما 7X به عنوان لاکچری ترین محصول ایران خودرو با پلاک ملی در خیابان‌ها دیده شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Haima 7X آشنا می‌شویم.

تصاویر منتشر شده حاکی از آن است که خودرو 7 نفره هایما 7X که به‌عنوان لوکس ترین محصول ایران خودرو محسوب می‌شود، موفق به دریافت پلاک ملی شده و در حال تردد در خیابان‌ها است. البته شورای رقابت هنوز برای Haima 7X قیمت‌گذاری نکرده و به همین دلیل ایران خودرو نتوانسته آن را به بازار عرضه کند. در حال حاضر مدل‌های اولیه آن با دریافت پلاک ملی در اختیار مدیران این شرکت قرار دارند.

هایما 7X

طبق شنیده‌ها، شورای رقابت قیمت مصوب این خودرو لوکس را تا پایان مهر 1402 تعیین می‌کند و ایران خودرو نیز آن را به‌زودی به‌شکل فروش فوری روانه بازار خواهد کرد. همچنین قیمت این خودرو حدود 10 درصد از هایما 8S بیشتر خواهد بود. در در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز، با مشخصات و امکانات هایما 7X آشنا می‌شویم.

مشخصات فنی هایما 7X

هایما 7X

هایما 7X با یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ TGDi روانه بازار ایران می‌شود که می‌تواند قدرتی برابر با 192 اسب بخار و گشتاور 292 اسب بخار را به تولید برساند. نیروی تولید شده از این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت DAE و با فناوری هیوندای پاورتک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

امکانات لاکچری ترین محصول ایران خودرو

هایما 7X

از امکانات ایمنی این خودرو 7 نفره لوکس می‌توان به اتوپارک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سنسور باران، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، رادار خط‌خوان، رادار نقطه کور و 6 ایربگ ایمنی اشاره کرد.

لاکچری ترین محصول ایران خودرو

هایما 7X از امکانات رفاهی متعدی چون سنسور نور، سقف پانورامای برقی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های برقی جلو، تریم داخلی چرم مصنوعی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، در صندوق عقب برقی، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی، نور بالای اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، تهویه اتوماتیک سه کاناله، دوبین ثبت وقایع، دوربین کابین، دوربین 360 درجه و دسته دنده الکتریکی بهره می‌برد.