مهم ترین لپ تاپ 2024

مهم ترین لپ تاپ های سال 2024 که بی صبرانه منتظر عرضه‌شان به بازار هستیم

اگر قصد خرید یک لپ تاپ در سال 2024 را داشته و بین محصولات مختلف مردد هستید، با گجت نیوز همراه باشید تا تعدادی از مهم ترین لپ تاپ های سال 2024 را معرفی کنیم.

رویداد CES امسال مثل همیشه فرصتی عالی برای سازندگان لپ تاپ‌ها به شمار می‌رفت تا جدیدترین دستاوردهای خود را به معرض نمایش علاقمندان گذاشته و پیشرفت‌های خود در حوزه طراحی و عملکرد محصولاتشان را به طرفدارانشان نشان دهند. به همین جهت طبیعتا اگر قرار باشد مهم ترین لپ تاپ های سال 2024 را معرفی کنیم، باید نگاهی جدی به این رویداد و برترین محصولات معرفی شده در آن داشته باشیم.

کمپانی‌های تولیدکننده تراشه و پردازشگرهای موبایل و لپ تاپ امسال بیش از هرچیز روی هوش مصنوعی متمرکز شده‌اند. بنابراین احتمالا در ادامه سال 2024 اخبار بسیار بیشتری از فناوری‌های مبتنی بر AI و قابلیت‌های مختلف لپ تاپ‌های مجهز به هوش مصنوعی خواهیم شنید؛ چراکه لپ تاپ‌سازان صاحب‌نام بازار در تلاش خواهند بود تا محصولات جدید و پریمیوم خود را با تجهیز به هوش مصنوعی از دستگاه‌های قدیمی‌شان جدا کرده و رقابت جدیدی را در این حوزه آغاز کنند.

تا به اینجای سال 2024 لپ تاپ های جذابی مثل ROG Zephyrus G14 ایسوس که به تراشه جدید و پرچمدار سری رایزن 8000 کمپانی AMD مجهز است، معرفی شده و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، دستگاه‌های ارزشمند دیگری مثل Acer Swift Go 14 یا HP Spectre x360 14 که به تراشه اینتل Core Ultra مجهزند نیز از جمله محصولات مهمی هستند که طرفداران زیادی دارند.

همچنین بسیاری لپ تاپ‌های قدرتمندی که در ادامه سال جاری میلادی معرفی خواهند شد به تراشه‌های نسل چهاردهمی Core HX اینتل مجهز خواهند شد که علیرغم آن‌که جزو سری جدید پردازنده های Meteor Lake نیستند، اما با تمرکز روی گیمینگ طراحی شده و عملکردی عالی دارند.‌ علاوه بر این، پیشرفت‌هایی همیشگی مانند صفحه نمایش بروزشده که ممکن است بعضا نرخ فریم‌های 240 هرتزی داشته باشند در کنار ارتقای توانمندی‌های فنی نیز از جمله انتظاراتی هستند که از صنعت لپ تاپ در سال 2024 داریم. همچنین در بخش طراحی نیز می‌توان انتظار داشت که در ادامه سال شاهد معرفی دستگاه‌های جدید با طراحی خلاقانه باشیم که از تکنولوژی‌های جدیدی مثل سیستم‌های خنک‌کننده فشرده استفاده می‌کنند تا دستگاه ضمن حفظ عملکرد حرارتی ایده‌آل، ابعاد و وزن مناسب‌تری داشته باشد. همچنین پشتیبانی از وای فای 7 نیز دیگر قابلیتی است که باید در سال 2024 منتظر فراگیر شدن آن بود.

مهم ترین لپ تاپ هایی که در سال 2024 رونمایی خواهند شد

محصولاتی که در ادامه معرفی خواهند شد همگی دستاوردهای بزرگی در صنعت تولید کامپیوتر و لپ تاپ به شمار رفته و می‌توانند به موفقیت فراوانی برسند. همان‌طور که انتظار می‌رود بخش عمده‌ای از این دستگاه‌ها در رویداد CES 2024 معرفی شده‌اند.

ام اس آی Titan 18 HX

ام اس آی تایتان

ام اس ای در سال 2024 هیولاهای گیمینگ خود را بازطراحی نموده و با استفاده از لولاهای جدید در طراحی، آن را به محصولی ساده‌تر و در عین حال چشم‌نوازتر تبدیل کرده است. صفحه نمایش این لپ تاپ رزولوشن 4K داشته و از پانل‌های مینی ال ای دی با نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد. این صفحه نمایش استانداردهای متعددی از جمله DisplayHDR 1000 را پاس کرده و یکی از توانمندترین نمونه‌های حاضر در سال 2024 به شمار می‌رود. علاوه بر این، ترک‌پد نورانی نیز دیگر قابلیت منحصربفرد این لپ تاپ MSI به شمار می‌رود که طرفداران زیادی دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
سال ۲۰۲۴، سال انقلاب لپ تاپ ها است نوآورانه ترین گجت های سال ۲۰۲۳ ؛ از گوشی موبایل تا تلویزیون، ساعت هوشمند و لپ تاپ اگر قصد خرید یک کامپیوتر یا لپ تاپ جدید دارید، صبر کنید تا سیستم های مجهز به اسنپدراگون X Elite به بازار بیایند

MSI Titan 18 HX یک لپ تاپ گیمینگ حرفه‌ای‌ست. بنابراین تعجبی ندارد که شاهد استفاده از قدرتمندترین اجزای سخت افزاری ممکن در آن هستیم. قدرتمندترین مدل این دستگاه به پردازنده اینتل Core i9-14900HX و کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا مجهز خواهد بود و به‌سادگی از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز بر خواهد آمد. ام اس آی همچنین امکان پشتیبانی از وای فای 7 را نیز به‌صورت انتخابی در اختیار کاربران قرار داده؛ هرچند که مدل‌های استاندارد این دستگاه از Wi-Fi 6E پشتیبانی خواهند کرد.‌ ام اس آی تایتان 18 اچ ایکس هم اکنون در بازار موجود بوده و قابل خرید است. با این حال قیمت 5400 دلاری این دستگاه باعث خواهد شد که تنها گروه خاصی از گیمرها نسبت به خرید آن اقدام کنند.

ایسوس Zenbook Duo

مهم ترین لپ تاپ 2024

ایسوس را باید یکی از طلایه‌داران حوزه لپ تاپ های با دو صفحه نمایش دانست. با این وجود تجربه ثابت کرده که صفحه نمایش‌های ثانویه این لپ تاپ‌های عجیب معمولا استفاده‌های متفاوتی داشته و کاربری چندان گسترده‌ای ندارند! این مساله اما انگار چندان روی ایسوس تاثیر نداشته؛ چراکه این کمپانی در مدل 2024 لپ تاپ زن بوک Duo قصد دارد با قرار دادن دو صفحه نمایش OLED کامل در کنار یکدیگر، دستگاهی بسیار بزرگ‌تر با فضای کاری معادل یک مانیتور 20 اینچی را در اختیار کاربران قرار دهد!

این صفحه نمایش‌ها هر دو نرخ نوسازی 120 هرتزی داشته و رزولوشنی 2880 در 1800 پیکسل را ارائه می‌کنند.‌ علاوه بر این، یک لولا وظیفه اتصال این نمایشگرها را بر عهده داشته و امکان قرار دادن آن‌ها به‌صورت کاملا افقی زیر یکدیگر را نیز فراهم می‌کند.‌ علاوه بر این، کیبورد دستگاه نیز قابل جدا شدن بوده و قرار گرفتن صفحه نمایش‌ها در کنار یکدیگر از طریق یک پایه امکان‌پذیر است.‌

متقاضیان خرید این لپ تاپ عجیب می‌توانند آن را در کانفیگ‌های مختلفی تهیه کنند. قدرتمندترین مدل این دستگاه به پردازنده‌های سری H اینتل Core Ultra 9 مجهز خواهد بود و از 32 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی بهره خواهد برد. بعلاوه، چینش پورت‌های این دستگاه نیز متشکل از دو پورت تاندربولت، یک درگاه USB-A، درگاه HDMI و جک هدفون خواهد بود. زمان عرضه این دستگاه به بازار هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست؛ اما قیمت آن هنگام عرضه حداقل 1500 دلار خواهد بود.

ایسر Predator Helios 16 و 18

ایسر پریدیتور هلیوس

محصولات جدید سری پریدیتور هلیوس 16 و هلیوس 18 ایسر هم از مهم ترین لپ تاپ های سال 2024 به شمار می‌روند که در آن‌ها کلیدهای WASD به سوییچ‌های مکانیکی قابل تعویض مجهز شده‌اند. به کمک این سوییچ‌ها زمان پاسخ‌دهی کلید به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و پاسخ ارتعاشی نیز به آن افزوده می‌شود. ایسر همچنین سه سری سوییچ مختلف را درون جعبه این دستگاه تعبیه کرده تا کاربران بتوانند بسته به شرایط، بهترین گزینه را انتخاب کنند. علاوه بر این، هر دو مدل 16 و 18 اینچی از این لپ تاپ ها از صفحه نمایش‌های مینی ال ای دی 250 هرتزی بهره خواهند برد.

این لپ تاپ های قدرتمند همچنین به نسل چهاردهم از پردازنده‌های اینتل HX مجهز شده و می‌توانند از کارت گرافیک‌های قدرتمند انویدیا تا مدل Geforce RTX 4090 پشتیبانی کنند. مدل 16 اینچی لپ تاپ Predator Helios مجهز به تراشه نسل چهاردهمی اینتل به‌زودی با قیمت 3000 دلار روانه بازار خواهد شد. از سوی دیگر مدل 18 اینچی نیز مجهز به همین پردازنده‌ها از ماه مارس با قیمت 2500 دلار به بازار خواهد آمد.

آلین‌ویر m16 R2

مهم ترین لپ تاپ 2024

یکی دیگر از مهم ترین لپ تاپ های سال 2024 که بسیاری کاربران در انتظار عرضه آن به سر می‌برند Alienware m16 R2 است.‌ از زمان معرفی سری لپ تاپ های svelte X، محصولات سری M به دستگاه‌هایی غیرضروری در سبد محصولات Alienware تبدیل شده‌اند. این برند به‌خوبی متوجه همین مساله شده و در نتیجه در صدد تغییر در این خانواده برآمده است. نخستین گام در این مسیر حذف لولای عجیب و غریب نسل قبلی بوده که باعث ارتقای چشمگیر عملکرد فن‌های این دستگاه شده است.

الین ویر همچنین با هدف ایجاد تفاوت میان محصولات سری M و سری svelte X از کارت گرافیک‌های ضعیف‌تری در m16 R2 استفاده کرده؛ به‌طوری که اکنون این سری لپ تاپ‌ها به جای کارت گرافیک‌های جیفورس RTX 4090، حداکثر از جیفورس RTX 4070 پشتیبانی خواهد کرد. به این ترتیب m16 R2 به یک لپ تاپ گیمینگ میانرده تبدیل می‌شود که ابعاد جمع و جورتر و قیمت مناسب‌تری در مقایسه با پرچمداران گیمینگ این برند دارد. شروع قیمت این دستگاه از 1650 دلار است و هنوز به‌طور رسمی روانه بازار نشده است.

سری دل XPS

دل XPS

مدتی می‌شد که دل سری لپ تاپ‌های پرطرفدار XPS خود را بروزرسانی نکرده بود. سال گذشته، پس از مدت‌ها شاهد معرفی مدل پلاس از سری Dell XPS 13 بودیم که انصافا توانست به مقبولیت فراوانی نزد کاربران برسد. این لپ تاپ طراحی جدیدی را به‌خصوص در بخش کیبورد ارائه می‌کند. کیبوردهای این دستگاه ظاهر منحصربفردی داشته و از چندین کلید لمسی function در قسمت بالا بهره می‌برد که در زمان نیاز روشن شده و در زمان‌های دیگر خاموش خواهند شد. همچنین تاچ‌پد شیشه‌ای این دستگاه نیز مثل همیشه در قسمت پایین صفحه کلید آن واقع شده و با بهره‌گیری از پاسخ ارتعاشی عملکردی خیره‌کننده را ارائه می‌کند.

تمامی مدل‌های این لپ تاپ دل، متشکل از نمونه‌های 13 و 14 و 16 اینچی، از پردازنده‌های Core Ultra بهره خواهند برد. با این حال مدل 13 اینچی از کارت گرافیک‌های یکپارچه Arc Graphics بهره خواهد برد؛ درحالیکه مدل‌های دیگر به سری کارت‌های گرافیک انویدیا RTX 40 مجهز خواهند شد.

سری Dell XPS به‌زودی روانه بازار شده و با قیمت‌های 1300 دلار برای مدل 13 اینچی، 1700 دلار برای مدل XPS 14 و 1900 دلار برای مدل XPS 16 به فروش خواهند رسید.

لنوو ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid

لنوو تینک بوک

کمپانی لنوو مدتی‌ست که در حال استفاده از طراحی‌های عجیب و غریب و نامتعارف بوده و طرح‌های اولیه جذابی را در معرض دید علاقمندان به تکنولوژی قرار می‌دهد. با این حال تینک بوک دوگانه ویندوزی – اندرویدی این شرکت یکی از بهترین محصولاتش به شمار می‌رود که در قیاس با بسیاری طرح‌های مفهومی آن، دستگاهی متعادل‌تر بوده و ظاهری قابل پذیرش‌تر دارد!

این لپ تاپ لنوو در هریک از دو بخش اصلی خود به یک پردازنده مجهز است! در مد تبلت این دستگاه شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در کنار صفحه نمایش 14 اینچی OLED آن با رزولوشن 2.8K هستیم؛ درحالیکه در پایه این دستگاه نیز تراشه Core Ultra 7 به کار رفته است. به این ترتیب پایه این دستگاه در صورت اتصال به یک نمایشگر خارجی می‌تواند کاملا در نقش یک کامپیوتر ویندوزی قدرتمند ایفای نقش کند.

سوال اساسی در خصوص این لپ تاپ لنوو اما اینجاست که آیا کسی حاضر خواهد بود 2000 دلار را برای بهره‌مندی از دو سیستم عامل کاملا مختلف روی یک دستگاه پرداخت کند؟ بهار سال 2024، زمان عرضه این دستگاه به بازار و پاسخ به این سوال خواهد بود!

اچ‌پی Omen Transcend 14

اچ پی اومن ترنستد

لپ تاپ جدید 14 اینچی اچ پی از سری Omen Transcend سعی کرده توازنی منطقی میان انجام کارهای روزمره و گیمینگ برقرار کند. بنابراین در این دستگاه دیگر از نورپردازی‌های تهاجمی RGB و لبه‌های تیز که مختص محصولات گیمینگ هستند خبری نیست. همچنین گیرنده بیسیم جدیدی که با هدست‌های فوق‌العاده HyperX Cloud 3 سازگاری کامل دارد، دیگر قابلیت جذاب این محصول خواهد بود که هم برای گیمرها خبر خوبی است و هم نگرانی‌های قبلی از بابت دانگل گیرنده این هدست‌ها را برطرف خواهد کرد. بد نیست بدانید که کمپانی هایپر ایکس که به ساخت لوازم جانبی باکیفیت مخصوص گیمینگ شهرت دارد تحت مالکیت اچ پی است.

لپ تاپ Omen Transcend 14 اچ پی اندازه‌ای جمع و جور داشته؛ اما در عملکرد فنی هم چیزی کم نخواهد گذاشت. این لپ تاپ در کانفیگ‌های مختلف با پردازنده‌های مختلف قابل سفارش دادن است؛ اما بالاترین مدل پردازشگر قابل پشتیبانی در آن، مدل Core Ultra 9 185H اینتل خواهد بود. علاوه بر این، همان‌طور که انتظار می‌رود حداکثر کارت گرافیک قابل پشتیبانی توسط این دستگاه نیز Geforce RTX 4070 خواهد بود؛ درحالیکه صفحه نمایش آن 14 اینچی بوده و از پانل‌های OLED با رزولوشن 2.8K با نرخ رفرش متغیر بین 48 تا 120 هرتز بهره‌مند خواهد بود. شروع قیمت این لپ تاپ‌های اچ پی از 1500 دلار برای مدل مجهز به پردازنده Core Ultra 7 است؛ درحالیکه مدل Core Ultra 9 این دستگاه قیمتی 2250 دلاری داشته و هنوز روانه بازار نشده است.

ریزر Blade 16

مهم ترین لپ تاپ 2024

مهم ترین لپ تاپ 2024

یکی دیگر از لپ تاپ های مهم و موردانتظار سال 2024 ریزر بلید 16 است که نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت را به‌عنوان اصلی‌ترین مزیت خود می‌بیند. علاقمندان به این لپ تاپ می‌توانند آن را در یکی از دو مدل صفحه نمایش در نظر گرفته شده سفارش دهند. مدل اول رزولوشن 2560 در 1600 پیکسلی داشته و از پانل‌های اولد با نرخ رفرش 240 هرتز بهره می‌برد. از سوی دیگر، دومین پانل در نظر گرفته شده برای Razer Blade 16 هم از پانل‌های IPS مینی ال ای دی با نرخ رفرش دوگانه بهره خواهد برد. این صفحه نمایش قابلیت جابجایی بین مدهای 4000 پیکسلی – 120 هرتزی یا 1200 پیکسلی – 240 هرتزی را در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد.

صفحه نمایش OLED این دستگاه همچنین علاوه بر کسب استاندارد DisplayHDR True Black 500، استاندارد جدید ClearMR 11000 را نیز که ملاکی سخت‌گیرانه برای سنجش میزان تاری حرکتی (Motion Blur) به شمار می‌رود پاس کرده و در میان صفحه نمایش‌های به کار رفته در لپ تاپ های مختلف در دنیا بی‌رقیب است.

همچنین بخوانید:
چگونه طول عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم؟ روش هایی آسان و کاربردی برای افزایش سرعت و عملکرد لپ تاپ بهترین و بدترین برندهای تولید کننده لپ تاپ در جهان

این لپ تاپ همچنین حداکثر به تراشه Core i9-14900HX مجهز بوده و از کارت گرافیک‌های تا سقف GeForce RTX 4090 پشتیبانی خواهد کرد.‌ قیمت این لپ تاپ 3000 دلار بوده و خرید آن همین الان هم امکان‌پذیر است.

ایسوس ROG Zephyrus G16

ایسوس Zephyrus

سری لپ تاپ‌های ROG Zephyrus ایسوس محصولاتی با طراحی جذاب هستند که از محبوبیت زیادی بین گیمرها برخوردارند. به نظر می‌رسد مدل 2024 این لپ تاپ نیز قصد ادامه دادن همین مسیر را داشته باشد! همان‌طور که از یک لپ تاپ گیمینگ 16 اینچی پریمیوم انتظار می‌رود، Zephyrus G16 از نمایشگری OLED با نرخ رفرش 240 هرتزی بهره خواهد برد. پانل‌های OLED مدتی قبل و با مدل G14 به سری Zephyrus ایسوس اضافه شدند و ظاهرا قرار است در محصولات بعدی این برند هم حضور ثابتی داشته باشند. G16 علاوه بر این از یک نوار ال ای دی روی کاور هم بهره می‌برد که ظاهری منحصربفرد به آن بخشیده است.

لپ تاپ های سری G ایسوس همگی بر پایه پردازنده‌های اینتل طراحی شده‌اند و مدل G16 نیز از این قضیه مستثنی نیست. بالاترین مدل پردازنده قابل پشتیبانی توسط این دستگاه Core Ultra 9 185H بوده و کارت گرافیک GeForce RTX 4090 نیز بالاترین مدل کارت گرافیک قابل پشتیبانی توسط آن خواهد بود. این لپتاپ ایسوس هنوز روانه بازار نشده؛ بنابراین هنوز در خصوص قیمت آن اطلاعی در اختیارمان نیست. در عین حال به هیچ وجه نباید انتظار یک محصول ارزان‌قیمت را از این لپ تاپ گیمینگ ایسوس داشت.

ریزر Blade 18

مهم ترین لپ تاپ 2024

آنچه ریزر بلید 18 را به یکی از مهم ترین و مورد انتظارترین لپ تاپ های سال 2024 تبدیل می‌کند آن است که این دستگاه یکی از معدود نمونه‌هایی‌ست که از درگاه تاندربولت 5 پشتیبانی کرده و پهنای باند بالاتری برای اتصال اکسسوری‌ها و حافظه‌ها در اختیار کاربران قرار داده و در ضمن توانایی بهره بردن همزمان از سه نمایشگر با رزولوشن 4K را هم دارد. در این میان تراشه نسل چهاردهمی اینتل HX نیز به مدد این لپ تاپ آمده تا یک محصول گیمینگ همه‌فن‌حریف در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

خریداران این لپ تاپ ریزر همچنین می‌توانند مدلی از آن مجهز به نمایشگر 165 هرتزی 4K با پانل OLED را سفارش دهند تا تجربه گیمینگ آن‌ها به بهترین حد ممکن برسد. طراحی مدل 2024 ریزر بلید البته بسیار شبیه به نسل‌های قبلی بوده و بر خلاف برخی محصولات گیمینگ اصلا تهاجمی نیست! بنابراین حتی اگر قصد بازی کردن را هم نداشته باشید، Razer Blade 18 می‌تواند همراهی مطمئن برای فعالیت‌های روزمره شما باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*