چری اکسید اکسلانتیکس ET‌

چری اکسید اکسلانتیکس ET‌، شاسی بلند لوکس و جذاب چینی معرفی شد

چری اکسید اکسلانتیکس ET‌ به‌عنوان شاسی بلند لوکس و پرچمدار این خودروساز چینی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات EXeed Exlantix ET آشنا می‌شوید.

چری به‌عنوان یکی از بزرگترین و موفق‌ترین خودروسازان چین شناخته می‌شود و از چند برند زیرمجموعه تشکیل شده که یکی از آنها، اکسید نام دارد. برند Exeed وظیفه عرضه محصولات لوکس چری را بر عهده گرفته و حالا به‌تازگی از یک شاسی بلند لوکس و پرچمدار با نام اکسلانتیکس ET رونمایی کرده است. چری اکسید اکسلانتیکس ET‌ در واقع یک کراس اوور الکتریکی بالارده است که البته در بازار چین با نام دیگری عرضه می‌شود. در اخبار خودرو خوانده بودیم که تولید اولین سری از Exeed Exlantix ET از ماه ژانویه 2024 آغاز شد و قرار است از نیمه ماه آوریل 2024 به مشتریان تحویل داده شود.

چری اکسید اکسلانتیکس ET‌

اکسلانتیکس ای تی یک شاسی بلند سایز متوسط با طول حدود 5 متر است که باعث شده فضای بسیار مناسبی را برای سرنشینان فراهم کند. ابعاد دقیق این خودرو برابر با 4955 میلی‌متر طول، 1975 میلی‌متر عرض، 1698 میلی‌متر ارتفاع و حدود سه متر فاصله محوری می‌شود.

طراحی چری اکسید اکسلانتیکس ET‌

طراحی نمای جلوی این شاسی بلند الکتریکی پرچمدار، شباهت زیادی به سایر محصولات چری و به‌خصوص خودروهای برند اکسید دارد. در جلوی خودرو شاهد جلوپنجره بسته‌ای هستیم که با توجه به الکتریکی بودن آن، کاملا طبیعی و قابل انتظار است. در نمای عقب، چراغ‌های یکپارچه را مشاهده می‌کنیم و در نمای جانبی نیز دستگیره‌های در به‌صورت پاپ‌اوت طراحی شده‌اند.

چری اکسید اکسلانتیکس ET‌

چری اکسید اکسلانتیکس ET‌ از فناوری رانندگی خودران نیز بهره می‌برد و به این منظور، حدود سی حسگر و تراشه درون خودرو به‌کار رفته است تا رانندگی خودران بهتری را در شهر و جاده‌های برون شهری ارائه کند. یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی در کابین خودرو خودنمایی می‌کند و سرنشینان می‌توانند حالت‌های مختلف نمایش محتوا را به‌وسیله آن کنترل کنند.

صندلی‌های با جاذبه صفر، سیستم تهویه و گرمایش به‌همراه ماساژور صندلی، سیستم صوتی Lion Melody Max با 23 اسپیکر، سانروف 2.38 اینچی و سیستم نظارت بر سلامتی با قابلیت پایش ضربان قلب و فشار خون سرنشینان از دیگر امکانات جذاب این شاسی بلند لوکس محسوب می‌شوند.

چری اکسید اکسلانتیکس ET‌

در بخش فنی، Exeed Exlantix ET به دو موتور الکتریکی مجهز شده که در یکی در جلو و دیگری در عقب خودرو قرار گرفته‌اند. این موتورها می‌توانند قدرت 245 و 308 اسب بخار را تولید کنند و با این قوای فنی، شاسی بلند لوکس و پرچمدار چری می‌تواند در مدت کمتر از 5.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین این شاسی بلند الکتریکی می‌تواند فقط با ده دقیقه شارژ کردن باتری‌ها، مسافت 400 کیلومتر را طی کند و باتری‌های آن از فناوری شارژ فوق سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین بخوانید:
چری اکسید استرا ES خودرو برقی جذاب چینی با 720 کیلومتر پیمایش رونمایی شد اولین پیکاپ چری برای رقابت با تویوتا هایلوکس در راه است + عکس لوکانو، برند لوکس چری به زودی در ایران چری FULWIN T10 شاسی بلند پلاگین هیبرید جدید چینی با طراحی و امکانات جذاب رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*