لپ تاپ باریک سبک

اگر قصد خرید یک لپ تاپ باریک و سبک را دارید، این مدل‌ها بهترین‌اند

اینجا به معرفی چهار لپ تاپ سبک وزن و باریک از چهار برند مطرح می‌پردازیم که طراحی عالی، عملکرد فنی قدرتمند، شارژدهی بالا و دوام را به‌طور همزمان ارائه می‌کنند.

یک لپ تاپ باریک و سبک نیازی اساسی برای بسیاری افراد و مشاغل به شمار می‌رود. بنابراین فارغ از اینکه دانش آموز یا دانشجو هستید یا شغلی دائمی در اختیار دارید، سبک و قابل حمل بودن یک لپ تاپ احتمالا جزو نخستین گزینه‌هایی‌ست که در خرید این دستگاه‌ها به دنبالشان هستید. هرچه لپ تاپ سبک‌تر باشد، حمل کردن آن درون کیف یا چمدان ساده‌تر شده و در نتیجه کاربری آن گسترده‌تر خواهد شد.

در عین حال علاوه سبک و باریک بودن یک لپ تاپ فاکتورهای دیگری هم وجود دارد که حین انتخاب باید مورد توجه قرار گیرند. به عنوان مثال، ظرفیت مناسب باتری یک لپ تاپ دیگر عاملی است که انتخاب آن را تحت تاثیر قرار داده و دوام و جنس آن نیز می‌تواند استفاده طولانی‌مدت از آن را تضمین کنند. خوشبختانه امروزه کمپانی‌های تولیدکننده لپ تاپ به‌خوبی توانسته‌اند توازن مناسبی میان حمل‌پذیری لپ تاپ ها، دوام و شارژدهی آن‌ها برقرار کنند؛ به‌گونه‌ای که بسیاری لپ تاپ های مدرن امروز تمامی این فاکتورها را به‌طور همزمان ارائه می‌کنند.

حمل پذیری Laptop

البته علیرغم تنوع گسترده‌ای که در بازار لپ تاپ ها در سرتاسر دنیا قابل مشاهده است، همچنان پیدا کردن مدلی که تمامی ویژگی‌های مد نظر کاربران را ارائه کند امری سخت و دشوار است. به همین جهت محدود کردن قابلیت‌های مورد انتظار از یک لپ تاپ به سه یا چهار مورد منطقی‌ترین تصمیمی است که می‌توان حین خرید آن انجام داد.

معرفی بهترین لپ تاپ های باریک و سبک

امروز قصد داریم 4 مورد از مناسب‌ترین لپ تاپ های سبک وزن و باریک حال حاضر بازار که عملکرد قابل توجهی را ارائه می‌کنند معرفی نموده و هریک را به‌طور مختصر بررسی نماییم. در صورتی که تمایل به خرید یک لپ تاپ دارید که ضمن قابل حمل بودن، شارژدهی مناسب، عملکرد فنی ایده‌آل و دوام بالایی هم داشته باشد در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

مک بوک ایر M2

سری مک بوک ایر همواره در شمار بهترین لپ تاپ های بازار برای افرادی که دنبال محصولات سبک و باریک می‌گردند قرار داشته‌اند. مدل M2 این دستگاه در دو اندازه مختلف 13 و 15 اینچی روانه بازار شده که به ترتیب صفحه نمایش‌هایی 13.6 و 15.3 اینچی مجهز به پانل لیکویید رتینا را ارائه خواهند کرد. علاوه بر این، در هر دو اندازه از این لپ تاپ، ناچ مستطیلی شکلی در بالای صفحه نمایش تعبیه شده که تداعی‌کننده طراحی آیفون‌های دو سه سال قبل است. همچنین همان‌طور که از نام این لپ تاپ مشخص است، تراشه M2 اپل در آن به کار رفته که از پردازنده هشت هسته‌ای، کارت گرافیک ده هسته‌ای و موتور عصبی 16 هسته‌ای بهره خواهد برد.

مک بوک ایر ام 2

مدل‌های 13 و 15 اینچی مک بوک ایر M2 هر دو صفحه نمایش‌هایی با حداکثر روشنایی 500 نیت را ارائه کرده و در رنگ‌های مشابه کرمی (Starlight)، مشکی (Midnight)، خاکستری (Space Gray) و نقره‌ای روانه بازار شده‌اند.‌ همچنین هر دو دستگاه نیز از یک دوربین فیس تایم HD با رزولوشن 1080p بهره برده و قادر به ارائه شارژدهی کافی برای 15 ساعت گشت و گذار در اینترنت از طریق شبکه وای فای و 18 ساعت تماشای فیلم هستند.

علیرغم یکسان بودن مشخصات فنی مدل‌های 13 اینچ و 15 اینچ مک بوک ایر ام 2، اندازه و وزن آن‌ها تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارد. به‌طور خاص، مدل 13 اینچی مک بوک ایر M2 وزنی 1.2 کیلوگرمی دارد؛ درحالیکه وزن مدل 15 اینچی حدودا 1.5 کیلوگرم است. از سوی دیگر، قیمت پایه مدل‌های 13 و 15 اینچی نیز به ترتیب 1100 و 1300 دلار خواهد بود.

البته قیمت پایه این لپ تاپ‌ها طبیعتا برای بسیاری افراد بیش از اندازه بالاست. با این وجود اپل این قیمت بالاتر را با مشخصات فنی فوق‌العاده و طراحی بادوام مک بوک‌ها توجیه می‌کند. بد نیست بدانید که سری مک بوک ایر ام 2 بدون فن طراحی شده و به‌طور باورنکردنی سبک و باریک هستند. علاوه بر این، عملکرد فنی و شارژدهی باتری این سری لپ تاپ‌ها نیز دست‌نیافتنی ارزیابی می‌شود.

اپل البته نسل جدید مک بوک ایر خود، مدل M3 را نیز  در سبد محصولاتش دارد که از نظر قدرت و توانمندی فنی بالاتر از M2 به شمار می‌رود. با این وجود مدل M2 انتخاب گجت نیوز است؛ چراکه هم عملکرد فنی قابل ستایشی را ارائه کرده و هم قیمت مناسب تری در مقایسه با مک بوک ایر M3 دارد.

پیشینه خبر:
مک بوک ایر M2 در برابر دل XPS 13 2022؛ جدال قهرمانان سبک وزن

دل XPS 13

جدیدترین نسل از سری ایکس پی اس 13 دل هم از جمله بهترین گزینه‌ها برای علاقمندان به لپ تاپ های باریک و سبک ویندوزی به شمار می‌رود. XPS 13 در دو مدل مختلف معمولی و دو-در-یک به بازار عرضه شده که هریک کاربری خاص خود را خواهد داشت. مدل استاندارد این لپ تاپ، فوق العاده سبک و باریک بوده و با ارائه ضخامت حدود نیم اینچ، وزنی کمتر از 2.2 کیلوگرم دارد. از سوی دیگر مدل هیبریدی حتی باریک‌تر از مدل استاندارد است و ضمن ارائه ضخامتی 0.29 اینچی وزنی حدودا 700 گرمی دارد! بنابراین صرفنظر از این که کدام مدل از سری XPS 13 را انتخاب کنید می‌توانید مطمئن باشید که به‌راحتی می‌توانید لپ تاپ خود را در کیف خود حمل کنید.

لپ تاپ باریک سبک

هر دو مدل ایکس پی اس 13 کمپانی دل از تراشه نسل دوازدهم اینتل Core i5 بهره برده و به کارت گرافیک اینتل Iris Xe مجهزند که تضمین‌کننده ارائه عملکرد روان در کاربری عادی و مالتی تسکینگ است.‌ این دستگاه همچنین در حداکثر 32 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی به دست مشتریان رسیده و دو در رنگ مختلف قهوه‌ای و آبی آسمانی روانه بازار شده است.

صفحه نمایش XPS 13 نیز در تمامی مدل‌ها حداکثر روشنایی 500 نیت را ارائه می‌دهد. مدل استاندارد ایکس پی اس 13 از یک صفحه نمایش غیرلمسی 13.4 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره خواهد برد؛ درحالیکه مدل هیبریدی صفحه نمایشی لمسی با اندازه 13 اینچی خواهد داشت. در حال حاضر هر دو مدل استاندارد و هیبریدی XPS 13 مجهز به ویندوز 11 نسخه خانگی، 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی قیمتی حداقل 1100 دلاری دارند.

پیشینه خبر:
مک بوک ایر M2 در برابر دل XPS 13 2022؛ جدال قهرمانان سبک وزن

ایسوس زن بوک اس 13 اولد

افرادی که دنبال یک لپ تاپ سبک وزن و باریک، اما قدرتمند می‌گردند که در سفر بتواند از پس اکثر امور برآید، بد نیست نگاهی هم به ZenBook S 13 ایسوس بیندازند! این دستگاه فوق‌العاده ویندوزی نیز ضخامتی 0.46 اینچی داشته و یک کیلوگرم وزن دارد.‌ همچنین بر خلاف باور بسیاری افراد که گمان می‌کنند برای دستیابی به ضخامت و وزن کم در لپ تاپ های ویندوزی باید عملکرد فنی و کیفیت ساخت را فدا کرد، ایسوس در زن بوک جدیدش موفق شده محصولی باریک اما بسیار توانمند را روانه بازار کند.

زنبوک 13 اولد

این دستگاه از یک صفحه نمایش 13.3 اینچی اولد بهره می‌برد که حداکثر روشنایی 550 نیت را ارائه می‌کند. علاوه بر این، تراشه نسل سیزدهمی Core i7 در کنار کارت گرافیک یکپارچه اینتل Iris Xe نیز عملکرد فنی و گرافیکی قدرتمند آن را تضمین می‌کنند. مدل 2023 لپ تاپ ایسوس همچنین در چهار رنگ آبی، سبز، سفید و بژ روانه بازار شده و تنوع رنگ جذابی ارائه می‌دهد. همچنین بر خلاف مسیر حرکت کمپانی‌هایی مثل اپل که در سال‌های اخیر تصمیم به کاهش تعداد پورت‌ها در لپ تاپ‌هایشان گرفته‌اند، ایسوس یک درگاه اچ دی ام آی، دو اتصال تاندربولت، جک 3.5 میلیمتری هدفون و پورت‌های USB 3.2 را در دستگاه جدیدش تعبیه کرده است. علاوه بر این، زن بوک اس 13 اولد همچنین با حداکثر حافظه رم 32 گیگ و حداکثر حافظه داخلی یک ترابایت به دست مشتریان خواهد رسید.

سرفیس پرو 9

برای آن دسته از کاربرانی که دنبال یک لپ تاپ هیبریدی با وزن  و ضخامت پایین و عملکرد قدرتمند می‌گردند گزینه‌ای بهتر از سرفیس پرو 9 وجود ندارد. سرفیس پرو 9 یکی از محبوب‌ترین لپ تاپ‌های هیبریدی حال حاضر دنیا به شمار می‌رود که کمتر از 900 گرم وزن داشته و ضخامت آن 0.37 اینچ است. البته دلیل این وزن بسیار پایین، در نظر نگرفتن قلم Surface Slim Pen 2 و کیبورد Signature سرفیس است که به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسند. با این وجود حتی با در نظر گرفتن این اکسسوری‌ها نیز سرفیس پرو 9 دستگاهی فوق‌العاده سبک به شمار خواهد رفت.

لپ تاپ باریک سبک

سری لپ تاپ های هیبریدی سرفیس پرو مایکروسافت اساسا شارژدهی باتری ضعیفی دارند. با این وجود مایکروسافت ادعا کرده که تراشه نسل دوازدهمی اینتل که در این دستگاه به کار رفته عمر باتری 15.5 ساعته ارائه خواد داد. این به آن معنی است که نه تنها با دستگاهی بسیار سبک‌وزن طرف هستیم؛ بلکه احتمالا نیازی ندارید شارژر دستگاه را با خود همه‌جا حمل کنید.

علاقمندان به Surface Pro 9 می‌توانند این دستگاه را با تراشه‌های نسل دوازدهمی Core i5 یا Core i7 اینتل سفارش دهند. همچنین کسانی که قصد خرید مدل 5G این دستگاه را دارند، الزاما باید از تراشه SQ 3 مایکروسافت در آن استفاده کنند! این لپ تاپ نیز در چهار رنگ نقره‌ای، سبز، آبی و مشکی تولید شده و متاسفانه در مقایسه با زن بوک اس 13 ایسوس پورت‌های بسیار محدودتری دارد. لپ تاپ هیبریدی مایکروسافت به تنها دو درگاه تاندربولت مجهز بوده و فاقد درگاه HDMI یا جک هدفون است.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین و بدترین برندهای تولید کننده لپ تاپ در جهان مهم ترین لپ تاپ های سال ۲۰۲۴ که بی صبرانه منتظر عرضه‌شان به بازار هستیم بهترین لپ تاپ های ویندوزی بازار در سال ۲۰۲۳