سیستم عامل Sailfish X برای سونی اکسپریا ایکس

عرضه رسمی سیستم عامل Sailfish X برای سونی اکسپریا ایکس

روز گذشته، سیستم عامل Sailfish X برای سونی اکسپریا ایکس (Sony Xperia X) عرضه شد. اما متاسفانه کاربران برای استفاده از آن نیازمند پرداخت پول هستند.

این سیستم عامل در صنعت تلفن های هوشمند چندان موفق نبوده است. ولی بعد از همکاری با شرکت‌های مختلفی همچون Intex ،TRX و Fairphone، حالا سونی به “Jolla” اجازه داده تا آن را برای گوشی اکسپریا ایکس بهینه کند. به گفته این کمپانی فنلاندی نیز سیستم عامل Sailfish X گلد شده و به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

در حقیقت، خبری از عرضه رایگان این سیستم عامل نیست و علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ 11 اکتبر (19 مهر)، سیستم عامل Sailfish X برای سونی اکسپریا ایکس را با هزینه 49.99 یورو (که شما VAT نیز می‌شود) نصب کنند. به علاوه، این محصول از 27 سپتامبر (5 مهر) در اختیار کاربران کشور اروپا قرار گرفته و احتمال عرضه آن در آمریکای شمالی نیز وجود دارد.

همچنین، اولین نسخه آن از تمام ویژگی‌های گوشی پشتیبانی نکرده و ممکن است کاربران در استفاده از بلوتوث، سنسورهای جدید (فشارسنج، گام‌شمار و بیشتر)، سنسور اثر انگشت و همچنین FM Radio با مشکلاتی رو به رو شوند.

در آینده ابزار نصب مخصوصی برای آن دسته از افرادی که Sailfish X را خریداری کرده باشند، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هرچند، برای نصب این سیستم عامل به یک کامپیوتر لینوکسی نیاز خواهید داشت. Sailfish X تنها با نسخه آنلاک اکسپریا ایکس (نسخه تک سیم کارت) سازگار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هزار شرط و شروط برای خیال یک هپروت!