وسیله نقلیه مفهومی تویوتا e-Palette

خودرو مفهومی تجاری تویوتا e-Palette در لاس وگاس معرفی شد

تویوتا با حضور در نمایشگاه CES 2018 از یک سیستم حمل و نقل مفهومی خودمختار به نام تویوتا e-Palette پرده برداری کرد. این سیستم مختص شرکت های تجاری طراحی و توسعه پیدا کرده است.

یکی از مفاهیمی که اغلب در فیلم های علمی تخیلی و آینده نگر می‌بینیم نشان می‌دهد که نیاز ما به اتومبیل ها اجتناب ناپذیر خواهد بود، اما در عوض حمل و نقل به صورت کاملا خودمختار انجام خواهد گرفت. به نظر می‌رسد تویوتا نیز به چنین آینده‌ای اعتقاد داشته باشد؛ غول ژاپنی صنعت خودرو با حضور در نمایشگاه CES 2018 از یک خودرو مفهومی به نام تویوتا e-Palette پرده برداری کرد.

 

همانطور که در ویدیو زیر می‌توانید مشاهده کنید، تویوتا e-Palette یک سیستم حمل و نقل عمومی مفهومی است که می‌تواند برای هر نوع مصرفی مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال می‌توان از آن به عنوان جابجایی مسافر، حمل لوازم مختلف در شهر و یا ارائه مستقیم اجناس فروخته شده به مشتری استفاده کرد.

آغاز به کار آزمایشی تویوتا e-Palette از سال 2020

ای پالت از پلتفرم Mobility Services تویوتا برای توسعه طیف وسیعی از راه حل‌های ارتباطی متصل استفاده می‌کند. تا به حال تویوتا موفق شده است با تعدادی از شرکای فعال نظیر آمازون، DiDi، مزدا، پیزا هات و اوبر در این مورد ارتباط برقرار کند تا همه آن‌ها به طور بالقوه از چنین وسیله‌ای در امور خود استفاده کنند. تویوتا در نظر دارد از وسیل نقلیه مفهومی تویوتا e-Palette را از سال 2020 در چندین کشور جهان شامل ایالات متحده به صورت آزمایشی استفاده کند. دقیقا از همان زمان، سرویس ای پالت به طور گسترده‌ای در دسترس قرار خواهد  گرفت، اما در حال حاضره آن چه که شما فکر می‌کنید چیست؟ آیا واقعی این سیستم حمل و نقل می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای مصرف کنندگان و کسب و کارهای مختلف باشد؟ زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.