کوئیز آو کینگز

پدیده بازار بازی‌ها در سال 96 ؛ رقیب ایرانی «کلش» چگونه قد علم کرد؟

یک‌ سال پس از قدرت‌نمایی بازی «کلش آو کلنز» در بازار گیم،‌ بازی ایرانی « کوئیز آو کینگز » با سیر صعودی در جذب کاربران توانست عنوان پدیده سال ۹۶ را از آن خود کند.

گزارش « کوییز آو کینگز : پدیده اجتماعی » دومین گزارش از مجموعه گزارش‌‌های «پدیده سال» است که قرار است در هر سال یک بازی محبوب و پرمخاطب در ایران را تحت بررسی آماری قرار دهد. نکته حائز اهمیت این گزارش اما قدرت‌نمایی یک بازی ایرانی در بازار گیم است؛ آن هم فقط یک سال پس از آنکه نتایج همین پیمایش میدانی، نشان داد یک بازی خارجی توانسته در سال 95 بازار داخلی بازی‌ها را به تسخیر خود درآورد.

پس از آنکه در سال گذشته، بازی پرحاشیه «Clash of Clans» به‌ عنوان پدیده سال انتخاب شد و تحت پژوهش قرار گرفت، این بار مرکز تحقیقات بازی‌‌های دیجیتال (دایرک) سراغ بازی ایرانی «Quiz of Kings» رفته است.

بازی موبایلی کوییز که مبتنی ‌بر آموزش مطالب عمومی به بازیکنان و ایجاد فضای رقابت بر این اساس است، توانست در سال 95 با رشد 1683 درصدی در تعداد دستگاه‌های فعال خود، به یکی از پرکاربرترین بازی‌های ایرانی تبدیل شود و در لیگ بازیهای رایانه‌ای ایران در سال 2017، در حضور بازیهای پرطرفداری مانند PES 2018، FIFA 18 و Clash Royale، عنوان پرمخاطب‌ترین بازی مسابقات را به دست آورد. به همین جهت دایرِک این بازی موفق ایرانی را به عنوان پدیده سال 96 انتخاب و گزارش مشروحی را درباره دامنه نفوذ این بازی تدوین کرده است.

11 میلیون کاربر، 8 میلیون دستگاه، 400 میلیارد ثانیه بازی

براساس داده‌های ثبت شده در این گزارش از ابتدای پاییز 94 تا انتهای پاییز 96 آمار دستگاه‌های فعال استفاده‌کننده از بازی « کوئیز آو کینگز » به مرز 8 میلیون و 850 هزار و 269 دستگاه رسیده است.

به صورت میانگین 1 میلیون و 4 هزار و 411 دستگاه فعال ماهیانه و 229 هزار و 484 دستگاه فعال روزانه برای بازی وجود داشته است. براساس همین آمار هم زمان صرف شده برای بازی کوییز، در مجموع 7 میلیارد و 716 میلیون و 822 هزار و 434 دقیقه محاسبه شده است.

دانلود از کافه بازار و اپ استور

نوروز 97 هیجان‌انگیزتر از همیشه

بنابر اعلام تیم سازنده، برای نوروز 97، علاوه بر مسابقات، چالش‌ها و جوایز فراوانی که برای این بازی در نظر گرفته‌ شده، قابلیت جدیدی قرار است قبل از پایان سال منتشر شود که با استفاده از آن، می‌توانید با دوستانتان یک تورنمنت تشکیل دهید و به رقابت با هم بپردازید تا در پایان مشخص شود چه کسی اطلاعاتش از همه بیشتر است!

برنامه‌ها و مسابقات جذاب و سرگرم‌کننده کوییز برای نوروز امسال را از دست ندهید…

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. بخددا ادم میترسه اینا جاسوسی باشن ینی تا این حد

  2. باز این یه علمی بهت میده اون کلش چی بودد

  3. بازی خوبی بود، نمیشه بگم بی ایراد بود اما شک نداشته باشید از تجربه ش لذت خواهید برد

  4. خیلی بی مزه و بیخود بود بازیش حالا شما قصد تبلیغ دارین هیچی و همه میدونن که ارزش یه ثانیه بازی کردنم نداره

    • شما بر چه اساسی دارید این حرف میزنید؟ یا جزء اون دسته از افرادی هستید که با کلش و این بازی و… پدر کشتگی دارید! یا این بازی خوب تجربه نکردید

  5. ااااااخ بدترین بازى و زشت ترین بازى ایرانى سال 96 همین بود