وسایل معلق در هوا

وسایل معلق در هوا ، ایده‌ای جذاب اما ناامید کننده

وسایل معلق در هوا از جمله گجت های جذابی هستند که این روزها در سایت‌هایی همچون کیک استارتر به وفور پیدا می‌شوند. اما آیا چنین محصولاتی ارزش خرید و کیفیت لازم را دارند؟

گجت های شناور چیز تازه‌ای نبوده و استارتاپ‌های مختلف با معرفی چنین محصولاتی به دنبال جلب توجه علاقه‌مندان هستند. ساعت‌ها، اسپیکرها، نگهدارنده بخور، چراغ لامپ و تعداد غافلگیرکننده‌ای از گیاهان شناور در حال معرفی در سایت‌هایی همچون کیک استارتر هستند. با جستجوی گجت های شناور در وب‌سایت کیک استارتر و استفاده از معادله‌های ساده ریاضی، می‌توان گفت میانگین بودجه مورد نیاز پروژه‌های مختلف تا جایی که موفقیت‌آمیز باشند، حدود 140 هزار دلار است. اغلب پویش‌های موفق به کمتر از 10 هزار دلار سرمایه نیاز دارند.

به طور مشخص، دو کمپانی  در استفاده از این ایده موفق بوده‌اند. اولین و احتمالا معروف‌ترین شرکت، “Flyte” نام دارد. “Flyte” به خاطر معرفی پروژه مربوط به یک چراغ لامپ شناور که حداقل در تصاویر، به شکلی غافلگیرکننده ظاهری مرکب از طراحی مدرن و رترو دارد، محبوب شد. پس از آن، سازندگان یک ساعت و یک جعبه مخصوص کاشت گیاهان را معرفی کردند که سرمایه آن در کیک استارتر به مجموعا 1.6 میلیون دلار رسید.

اگرچه این گجت های شناور جذابیت زیادی داشته و در عکس‌ها هوشمندانه به نظر می‌رسند، ولی عملکرد آنها آن‌گونه که تصور می‌کنید نیست و از نزدیک، برخی از آنها را می‌توان بیشتر مشابه یک اسباب‌بازی در نظر گرفت. به عنوان نمونه، چراغ لامپ “Flyte” از پلاستیک ساخته شده است، احتمالا به این دلیل که شما معمولا یک لامپ شیشه‌ای را می‌شکنید. این چراغ به اندازه کافی محیط را روشن نمی‌کند (در مدل “Nikola” دو لامپ LED به سختی حلقه کویل فریب‌دهنده آن را پر می‌کنند). به علاوه، شناور کردن این لامپ چالش‌ برانگیز است. به نظر می‌رسد منبع برق زمانی که الکترومغناطیس فعال می‌‌شود، وزوز می‌کند که این موضوع چندان خوشایند نیست.

وسایل معلق در هوا

فنجان شناور Levitating X

این لامپ با قیمت 369 دلار به فروش می‌رسید و تصاویری که سازندگان در وب‌سایت خود قرار داده بودند، به گونه‌ای بود که تصور می‌شد نگهداری یکی از این گجت های جذاب و خلاقانه در خانه و یا آپارتمان ضروری است. این در حالی‌ست که برخی معتقدند طراحی این لامپ به گونه‌ای است که می‌توان آن را به عنوان هدیه و با قیمتی بسیار پایین‌تر خریداری کرد.

البته “Flyte” در زمینه تولید وسایل معلق در هوا تنها نیست. “Levitating X”، کمپانی دیگری که پشت بسیاری از پروژه‌های کیک استارتر بوده است، مجموعه‌ای از محصولات شناور همچون بشقاب‌ها، فنجان‌ها، یک گیاه ساختگی، یک بالشت مخصوص جواهرات و برخی مجسمه‌ها را عرضه می‌کند. در اغلب موارد، این محصولات نزدیک به 200 دلار قیمت دارند. یکی از مجسمه‌هایی که با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده بود، 350 دلار قیمت داشت و حتی زمانی که “Levitating X” آن برای وب‌سایت “The Verge” ارسال کرد، شکسته به دست آنها رسید. به هر حال کاربران با خرید تنها یک پایه می‌توانند پول کمتری بپردازند چرا که از یک پایه برای شناور کردن همه محصولات شرکت می‌توان استفاده کرد.

وسایل معلق در هوا

Levitating Nixie Clock

وسایل معلق در هوا بیشتر مناسب رستوران‌ها و فروشگاه‌ها هستند

البته در این میان ما با برخی استثنائات نیز رو به رو هستیم. “Levitating Nixie Clock” ساخته شرکت “Lasermad”، یکی از گجت های شناور متفاوت و باکیفیت است. این ساعت عجیب را می‌توان یک پروژه گران‌قیمت DIY برای افرادی در نظر گرفت که به دنبال سرگرمی هستند. با این حال “Jacob Kastrenakes” از وب‌سایت ورج پیشنهاد می‌کند اگر یکی از آنها را می‌خواهید، نسخه معمولی را خریداری کنید. به نظر می‌رسد شناور شدن مغناطیسی آبجکت‌های معمولی امری عذاب‌آور است.

در نهایت، تجربه “Jacob Kastrenakes” که چندین هفته از وسایل معلق در هوا استفاده کرده است، نشان می‌دهد چنین محصولاتی تنها برای رستوران‌ها و یا فروشگاه‌هایی مناسب هستند که می‌خواهند توجه مردم را به خود جلب کنند. آیا شما هم چنین تجربه‌ای از گجت های معلق در هوا داشته‌اید؟ تصور می‌کنید از این محصولات در چه زمینه‌ای می‌توان استفاده کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینا فکر چین ما فکر چی هستیم

  2. بنظر من که جذاب هستن