بهترین کیبوردهای اندروید

معرفی بهترین کیبوردهای اندروید + دانلود

به لطف بهترین کیبوردهای اندروید می‌توان خیلی سریع و روان بر روی گوشی هوشمند خود تایپ کرد. با دانلود برترین اپلیکیشن های کیببورد اندرویدی می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از تایپ کردن بر روی دستگاه‌های موبایل دارای نمایشگر‌های کوچک داشته باشید.

بهترین کیبوردهای اندروید آن‌هایی هستند که تایپ کردن بر روی یک نمایشگر کوچک را برای شما خسته‌کننده نکرده و در عوض شما را به نوشتن متون بیشتر به خاطر داشتن جذابیت بالا تشویق می‌کنند. در این مطلب با چهار مورد از بهترین کیبوردهای اندرویدی آشنا خواهیم شد. اگر جزو کاربرانی هستید که همواره به دنبال بهترین اپلیکیشن های کیبورد اندرویدی بوده‌اید، هر چهار مورد را دانلود و نصب کنید.

Goard، پادشاه بهترین کیبوردهای اندروید

دانلود Gboard

کیبورد Gboard

در بالای دست بهترین کیبوردهای اندروید، جیبورد قرار می‌گیرد و برای این انتخاب نیز دلایل کاملا واضحی وجود دارد. مهمترین دلیلی که ما را به استفاده از کیبورد گوگل به جای بی‌شمار اپلیکیشن کیبورد دیگر تشویق می‌کند، قدرت یادگیری ماشینی آن است که به پیشنهاد صحیح کلمات حین تایپ کردن کمک بسیار زیادی می‌کند.

کیبورد Gboard

کافی است یک مرتبه از Gboard استفاده کنید تا شیفته آن شوید. بعد از آن دیگر نخواهید توانست از هیچ کیبورد دیگری استفاده کنید، چرا که تایپ کردن برایتان غیر قابل تحمل خواهد شد. یادگیری ماشینی این کیبورد سبب می‌شود به مرور زمان، بیشتر خود را با شما تطبیق داده و بر اساس الگوریتم‌های پیشرفته برنامه، پیشنهادهایی بسیار دقیق ارائه کند. به همین دلیل بعد از نوشتن سه الی چهار کلمه، پیشنهادهایی کاملا دقیق ارائه خواهند شد که به احتمال زیاد دقیقا همان چیزی است که کاربر تصمیم داشت تایپ کند.

کیبورد Gboard

نتیجه، افزایش سرعت تایپ کردن است. تصحیح و تکمیل کردن کلمات به صورت خودکار از دیگر دلایلی است که ما را بیش از سایر بهترین کیبوردهای اندروید به استفاده از جیبورد تشویق می‌کند. اگر یک عبارت را اشتباه یادداشت کنید، بعد از وارد کلمه اسپیس به منظور رفتن به کلمه بعد، آن کلمه به صورت خودکار تصحیح خواهد شد.

همچنین بعد از تایپ کردن چند حرف اول یک کلمه، کل آن پیشنهاد داده می‌شود. به این ترتیب با یک لمس، عبارت نوشته خواهد شد، به جای این که نیاز باشد سایر حروف را تایپ کنید. گفتنی است تمامی این ویژگی‌ها برای زبان فارسی نیز در دسترس هستند.

کیبورد Gboard

با استفاده از جیبورد می‌توانید به مجموعه‌ای از گیف‌های متنوع دسترسی داشته باشید که روشی بسیار پرطرفدار به منظور برقراری ارتباط با دیگران است. برای این برنامه پوسته‌های زیادی در نظر گرفته شده که می‌توان بسته به ظاهر رابط کاربری، آن را به شیوه دلخواه در آورد. فاصله حروف از یکدیگر بر روی کیبورد بسیار مناسب بوده و حین تایپ مشکلی از بابت لمس دیگر حروف به صورت اشتباه پدید نخواهد آمد. این کیبورد اندرویدی، متعلق به گوگل یعنی شرکت مالک این سیستم عامل است، پس خبری از تبلیغات آزاردهنده درون آن نخواهد بود.

با وجود این برنامه، همچنان گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. بسیاری از کاربران به قابلیت‌های یک کیبورد اهمیت نداده و بیشتر ظاهر آن برایشان اهمیت دارد، به همین دلیل بعید نیست ظاهر Gboard آن‌ها را جذب نکند. در ادامه سه مورد دیگر از بهترین کیبوردهای اندروید را معرفی خواهیم کرد که دارای ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد هستند. برای دانلود هر برنامه بر روی نام آن کلیک کنید.

Swiftkey

کیبورد Swiftkey

به عنوان اصلی‌ترین رقیب جیبورد باید به کیبورد Swiftkey اشاره کنیم. اگرچه این برنامه سال‌ها است تلاش می‌کند جایگاه Gboard در بالای سایر بهترین کیبوردهای اندروید را تصاحب کند، اما همچنان موفق به انجام این کار نشده است.

دلیل این امر وجود ژست‌های حرکتی متنوع درون آن و توانایی پیشنهاد کلمات و عبارات به شیوه‌ای دقیق است. سال‌ها قبل این برنامه پولی بود، اما اکنون استفاده از آن تماما رایگان است. با توجه به این موضوع و وجود قابلیت‌های متنوع درون برنامه پیشنهاد می‌کنیم برای تنوع، این اپلیکیشن را نیز در کنار Gboard نصب و استفاده کنید.

Chrooma

کیبورد Chrooma

در بیشتر کیبوردها، تنها می‌توان رنگ کلی کیبورد که در واقع رنگ پس‌زمینه آن است را مشخص کرد، اما در کیبورد Chrooma، رنگ محیط بسته به اپلیکیشنی که در حال استفاده از کیبورد درون آن هستید تغییر خواهد کرد. به عنوان نمونه وقتی درون اپلیکیشن توییتر مشغول توییت کردن باشید، رنگ برنامه آبی خواهد شد! حین استفاده از اسپاتیفای و یا گوگل کیپ رنگ نرم افزار به ترتیب به سبز و زرد تغییر پیدا می‌کند!

کیبورد Chrooma

برای کاربرانی که به سلامت چشمان خود اهمیت می‌دهند، یک حالت شب نیز وجود دارد که همه چیز را به شیوه‌ای تیره و تاریک نمایش خواهد داد. اگرچه کیبورد Chrooma می‌تواند به خوبی خود را با محیط تطبیق بدهد، اما هیچ اجباری به استفاده از این قابلیت اپلیکیشن وجود نداشته و می‌توان به صورت دستی رنگ‌ را مشخص کرد.

کیبورد Chrooma

به لطف ژست‌های حرکتی کیبورد می‌توان اعمال ساده همچون پاک کردن متن را خیلی ساده و سریع‌تر در مقایسه با زمان استفاده از کیبوردهای عادی انجام داد. به عنوان نمونه برای پاک کردن عبارت نوشته شده، کافی است انگشت خود را به سمت چپ بکشید.

کیبورد Chrooma

قابلیت‌های ظاهری کیبورد Chrooma را می‌توان در صورت خرید نسخه پریمیوم آن بیش از این نیز تغییر داد و در مواردی همچون فونت، سایز و استایل نیز دست برد. کافی است یک مرتبه مبلغ 6.99 دلار پرداخت کنید و برای همیشه به ویژگی‌های نسخه پریمیوم دسترسی داشته باشید.

Fleksy

کیبورد Fleksy

تایپ کردن بر روی این کیبورد چندان سریع نیست. همچنین در زمینه تصحیح اشتباهات و یا پیشنهاد کلمات آن چنان قدرتمند عمل نمی‌کند. به همین دلیل برای طرفداران این قابلیت‌ها، گزینه خوبی نیست. اما آن چیزی که Fleksy را تبدیل به یکی از بهترین کیبوردهای اندروید کرده، وجود افزونه‌های مختلف برای آن است، به طوری که می‌توان با افزودن آن‌ها قابلیت‌هایی همچون پیشنهاد هوشمند اموجی را به برنامه اضافه کرد.

در این کیبورد نیز تلاش می‌شود بر اساس رفتار کاربر، عملکرد برنامه مطابق با آن‌ها تغییر پیدا کند، اما مشکل اینجاست که برخلاف قابلیت مشابه آن در یادگیری ماشینی Gboard، بعد از ریست فکتوری کردن و یا حذف و نصب مجدد برنامه، تمامی این تجربیات نیز از بین خواهند رفت.

کیبورد شما چیست؟

بر اساس تعداد موارد دانلود و بازخوردهای دریافت شده از کاربران، بهترین کیبوردهای اندروید را معرفی کردیم. با این حال تعداد این دسته از اپلیکیشن‌ها زیاد بوده و شاید کاربران، موارد دیگری را نیز با قابلیت‌های مشابه سراغ داشته باشند. اگر بر روی گوشی اندرویدی خود از یک کیبورد به جز موارد معرفی شده در بالا استفاده کرده و از آن رضایت کامل دارید، با ذکر ویژگی‌ها، نام برنامه را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. اول اینکه گفتی swiftkey سالهاست سعی داره جای gboard رو بگیره اشتباهه، چون gboard تنها چند ساله که اومده وقبلش گوگل یه کیبورد بسیار ساده و ابتدایی داشت، وای swiftkey خیلی سال هست که وجود داره، بزرگ ترین عیب gboard است هست که در نسخه های جدید قابلیت سینک کلمات یاد گرفته شده برداشته شده، یعنی اگر این کیبورد رو کاملا از گوشی پاک کنید تمامی کلمات نیز پاک میشن و در هر دستگاه مجبورید از اول کلمات رو به کیبورد آموزش بدید و تنها قابلیت import و export کلمات وجود داره ،ولی در SwiftKey تمامی کلمات در اکانت شما ذخیره میشه و نیازی به یادگیری مجدد در هر دستگاه نیست

  2. ب نظر من کیبورد face emoji هم خیلی عالیه و دارای امکانات خیلی بالایی هستش مثل تغییر فونت و جستجو و … و همچنین شکلک های زیادی هم داره، من ک خیلی ازش راضیم

  3. سلام،راستش الان چن ساله از I keyboard استفاده میکنم خیلی ساده و در حین حال راحت.برنامه نصب کردم کلی، چن تا هم امتحان کردم ولی به دلم ننشستن.
    *پیشهناد دانلود برنامه*

  4. کیبوردش خیلی خوبه منم دارم ازجی بورد استفاده میکنم

  5. با سلام و خسته نباشین

    الان کیبورد ها پیشرفت زیادی داشتن کیبوردهای جدیدی مثلا چیتا اومدن که اونام خوبه
    من از کیبورد های زیادی استفاده میکنم تحلیلم اینه
    اگ زبان فارسیو در نظر بگیریم کیبورد سامسونگ و اکسپریا(قدیمیش) خوبن ولی جیبورد مناسب فارسی نیست چون اولا ارتفاع کیبورد رو زیادم کنین بازم فاصله دکمه دیلیت و کلمه کناریش کمه و چون ردیف کم داره اشتباه تایپی میشه ولی سامسون و اکپریا اینجوری نیستن و اشتباه تایپی ندارن
    اما واقعا جیبورد امکاناتش عالیه :
    مترجم داخل کیبورد
    جستجو در نت تو کیبورد
    تایپ صوتی
    حدس کلمات
    کیبورد بعدی سوییفت هست

    ولی واس کسی که فینگیلیش تایپ میکنه جیبورد خوبه

    همچنین سوییچ بین سه زبان مثلا تو جیبورد یجوریه بعد پشت سرهم زدن سویچ یهو میره کیبورد دیگ که یه باگ هست همچنین یا باید کلید ایموجی باشه یا کلید تغییر زبان که اینم بنظرم از معایب هست

  6. توضیحاتتون عالی بود ممنونم

  7. کیبوردهGOعالیه که برایه ایران تویه گوگل پلی دیگه دردسترس نیست ولی سویفیت کیبورد هم خوبه که به صورت پیشفرض رویه گوشیهای هواوی نصب هست اماقابلیتهای شخصی سازیه کمی داره ونمیشه تمهای متفاوتی براش انتخاب کرد به صورت کلی برایه زبان فارسی بهتره که از کیبردهایی استفاده بشه که یا قابلیت پیشنهادکلمات نداشته باشه یاخاموشش کنی چون هرچی میخای تایپ کنی نمیذاره بنویسی وچرند تحویل میده

  8. بهترین کیبورد رو میشه کیبورد xperia نام برد. ولی حیف که سونی دیگ ساپورتش نمیکنه و روی گوشی های موبایل 2018 و هم کلا سری ایکس استفاده نکرد
    حیف شد خدایی

    دومین کیبورد هم کیبورد سوفیت کی است
    البته کیبورد گوگل رو باهاش آشنایی ندارم. ولی سوفیت کی اذیت نمیکنه و هی روز به روز با بروزرسانی میکنه و سرعتش بیشتر نب_ه

  9. به نظر من کیبورد سامسونگ خوبه و چیزی کم و کسر نداره

  10. بی شک جی بورد بهترینه

  11. Feleksy خیلی خیلی خوبه. محیطش خوبه و عالیه. فقط فارسی نداره 😢

  12. کیبورد ماکرو سافتم خوبه

  13. من از smart keyboard استفاده میکنم خیلی ساده و کاربردیه ایموجی هارو هم بطور کامل داره

  14. اصلا با گوشی نمیشه تایپ کرد فقط کیبور فیزیکی کامپیوتر

  15. گجت نیوز عزیز یه سری هم به Cheetah Keyboard بزن تا عظمت و قدرت شخصی سازی این کیبورد را از نزدیک ببینی همه ببینید یکی از بهترین کیبوردها است.

    • دقیقن!
      ولی دوست عزیز ما توکشوری زندگی میکنیم که مردمی داره ک حتا نصب یه برنامه رو هم بلد نیستند!! اما میان اضهار فضل میکنند که فلان کیبورد بهترینه یا اون کیبور عالیه یا فقط این بقیه هیچ!!😮😐 درحالی که جز همون کیبورد هیچ اپ دیگه ای رو حتا تست هم نکردن چ برسه به مدتی استفاده…
      درکل برای اهل فن عرض میکنم پس از نصب ۹۰٪ کیبپردهای عالی تا متوسط و حتا تعدادی سطح پایین و پس از درنظرگرفتن تمامی امکانات و ویژگیهای کیبوردها و مقایسشون باهم میتونم بهترین کیبوردهای اندروید رو اینطوری بهتون معرفی و رده بندی کنم:
      1- cheetah keyboard
      Goboard -2
      3- swiftkey
      4- go keyboard
      5- touchpal 2018
      6- Ginger keyboard
      , البته انتخاب بین اینها بشدت سخته و جیبورد گوگل اگر فقط قدرت تشخیص کلماتش اینقدر خوب نبود به هیچ وجه نمیتونست در بین این گزینه ها باشه یا حداقل در رتبه ی اخر قرار میگرفت چون بقیه اونقدر امکانات و پوسته های عالی و مختلفی دارند که کیبورد گوگل درمقابلشون حرفی برای گفتن نداره…!!
      ضمنن تمام این کیبوردها دارای تایپ حرکتی و امکانات جذاب(مثل چیتاکیبورد) و مختلفی(مثل گوکیبورد) هستند و انتخاب در بینشون واقعن سخته و تا حدودی برمیگرده به سلیقه ی خود کاربران.
      موفق باشید.

  16. همیشه و همه جا فقط گوگل!