ماشین پرنده BlackFly

ماشین پرنده BlackFly قادر به پرواز با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است

استارتاپ کانادایی Opener از ماشین پرنده BlackFly پرده برداشت. این وسیله نقلیه پرنده در مدت زمانی کوتاه شارژ شده و با حداکثر سرعت سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند.

رقابت برای ساخت «خودرو پرنده» حالا داغ‌تر و پرهیاهوتر از همیشه شده است. این هفته، کمپانی Opener از وسیله نقلیه جدید خود با نام BlackFly رونمایی کرد. این هواپیمای تک‌نفره می‌تواند حداکثر 25 مایل (40 کیلومتر) را با سرعت 62 مایل بر ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) بپیماید. از آنجایی که این وسیله به کمک یک جوی استیک ساده هدایت می‌شود، خریداران نیازی به گواهینامه خلبانی نخواهند داشت، ولی پیش از استفاده باید به خوبی تمرین کرده باشند.

ماشین پرنده BlackFly ظرف 30 دقیقه شارژ می‌شود

ماشین پرنده BlackFly از «هشت سیستم نیروی محرکه که بین بال‌ها پخش شده است، قدرت می‌گیرد» و  قادر است از روی آب بلند شود، اما با خشکی کاملا سازگار بوده و در فضاهای چمن‌دار، بهتر از هر محیط دیگری عمل می‌کند. BlackFly به لطف فناوری Super Charge ظرف تنها 30 دقیقه شارژ شده و قابلیتی جذاب برای بازگشت خودکار به سمت خانه دارد.

Opener قیمت دقیق ماشین پرنده BlackFly را فاش نکرده است، ولی مطابق با گزارش BBC، قیمت آن در محدوده قیمت خودروهای SUV خواهد بود. البته، قطعا قیمت مدل‌های اولیه BlackFly بالا خواهد بود، اما سازندگان به دنبال کاهش قیمت و ارائه محصولی مقرون به صرفه هستند. Marcus Leng، مدیر ارشد اجرایی Opener می‌گوید «ما در تلاشی برای دموکراتیزه کردن ترابری شخصی سه‌بعدی، قیمتی رقابتی را ارائه خواهیم کرد.»

لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، از جمله حامیان این استارتاپ است. لری پیج همچنین با استارتاپ دیگری که مسئول توسعه وسیله نقلیه پرنده Kitty Hawk است، مشارکت دارد. شرکت‌های مذکور، استارتاپ‌های کوچکی هستند که باید با غول‌های دیگری همچون ایرباس، ولوو، اوبر و تویوتا در زمینه ساخت خودروهای پرنده رقابت کنند. به هر صورت، باید منتظر ماند و دید که کدام شرکت زودتر از سایرین می‌تواند به این فناوری محبوب دست پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. عوضش ما پراید داریم 😉

  2. ایران تا ابد تو کف این جورماشینا خواهد ماند

  3. فک کنم بتونن سرعتو بعدا بیشتر ارتقا بدن

  4. یا خدا این واقعیههه

  5. همه چیز شبیه فیلمای تخیلی شده