آفلاین کردن سایت در وردپرس

آفلاین کردن سایت در وردپرس ؛ آموزش پیشرفته وردپرس قسمت هفتم

در این بخش از مجموعه آموزش‌ پیشرفته وردپرس، نحوه آفلاین کردن سایت در وردپرس را با کمک افزونه WP Maintenance Mode آموزش خواهیم داد. آفلاین کردن وب سایت وردپرسی، مزیت‌ها و کاربردهای خاص خود را دارد.

سایت‌های محبوب در زمان ایجاد تغییرات بزرگ در سیستم خود، به‌ طور معمول در حالت آفلاین قرار می‌گیرند تا کاربران مشکلات وب سایت را حین به‌روزرسانی مشاهده نکنند. روش آفلاین کردن سایت در وردپرس به این صورت است که صفحه‌ای را برای وب سایت ایجاد می‌کنند که معمولا در آن متن «در حال حاضر سایت در حال بروزرسانی است. لطفا بعدا مراجعه نمایید.» قرار دارد. واضح است که پس از اعمال تغییرات، سایت را از حالت آفلاین خارج خواهید کرد.

آفلاین کردن سایت در وردپرس

آفلاین کردن سایت در وردپرس با افزونه WP Maintenance Mode

برای آفلاین کردن سایت در وردپرس ابتدا می‌بایست افزونه WP Maintenance Mode را نصب و فعال کنید. برای پی بردن به چگونگی انجام این کار می‌توانید از مقاله نصب افزونه در وردپرس بهره ببرید.

پس از فعال‌سازی وارد بخش تنظیمات (Settings) و سپس WP Maintenance Mode شوید.

آفلاین کردن سایت در وردپرس

صفحه تنظیمات افزونه به سه زبانه تقسیم شده است. به طور پیش‌فرض بر روی Deactivated (غیرفعال) قرار دارید. برای قرار دادن سایت وردپرس خود در حالت آفلاین، باید آن را به حالت Activated (فعال) ببرید.

اگر می‌خواهید موتورهای جستجو قادر به دیدن وب سایت شما در حالت آفلاین باشند، باید گزینه Bypass for Search Bots را در حالت Yes قرار دهید.

افزونه WP Maintenance Mode به شما اجازه می‌دهد به وب‌سایت خود در حالت آفلاین دسترسی کامل داشته باشید. این بدین معنا است که خواهید توانست وب‌سایت کاری را مشاهده کرده و به پیشخوان وردپرس وارد شوید.

با این حال شما نیاز دارید به نقش‌های کاربری، دسترسی مجاز به وب‌ سایت کاری و پیشخوان را تخصیص دهید. به‌ طور پیش‌فرض این گزینه برای کاربر در نقش مدیر (Administrator) فعال است. بعد از اعمال همه تنظیمات مورد نظر، روی دکمه Save Settings کلیک کنید.

سفارشی‌سازی صفحه آفلاین WP Maintenance Mode

افزونه WP Maintenance Mode به شما این امکان را می‌دهد تا صفحاتی زیبا برای نمایش صفحه آفلاین طراحی کنید. برای ایجاد صفحه آفلاین سفارشی روی زبانه Design در صفحه تنظیمات افزونه کلیک کنید.

آفلاین کردن سایت در وردپرس

ابتدا باید یک عنوان و یک هدینگ برای صفحه آفلاین خود تعریف کنید. امکان تعیین رنگ متن نیز وجود دارد.

قسمت بعدی مربوط به تصویر پس‌زمینه برای صفحه آفلاین است. پس از انتخاب پس‌زمینه خود، روی دکمه Save Settings کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

شمارشگر معکوس در صفحه آفلاین

اگر می‌خواهید به کاربران اطلاع دهید که به‌روزرسانی وب سایت شما چه زمانی به اتمام خواهد رسید، می‌توانید از ماژول تایمر شمارش معکوس استفاده کنید. برای این کار وارد زبانه Module در صفحه تنظیمات افزونه شوید.

آفلاین کردن سایت در وردپرس

گزینه Show Countdown را در حالت Yes قرار داده و زمان شروع آن را تنظیم کنید. می‌توانید رنگی را هم برای شمارشگر زمان برگزینید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چند قسمت که ورد پرس ؟؟؟