هک سرورهای اپل

نوجوان استرالیایی با هک سرورهای اپل 90 گیگابایت دیتا را سرقت کرد!

هک سرورهای اپل به دست یک نوجوان 16 ساله استرالیایی خبرساز شد. این نوجوان نه تنها یک دفعه، بلکه برای چندین مرتبه به راحتی موفق به نفوذ به سرورهای اپل شده و طی یک سال دسترسی غیر مجاز مستمر، 90 گیگابایت داده از سرورهای این شرکت به سرقت برده است.

امروز اهمیت داده از هر زمان دیگری بیشتر شده است، به طوری که برخی کاربران دارای داده‌ها و اطلاعاتی هستند که از هوای مورد نیاز به منظور تنفس نیز برایشان پراهمیت‌تر بوده و فاش شدن و یا گم شدنشان مساوی مرگ خواهد بود! از طرفی، وابستگی به سرویس‌های فضای ابری، همگام‌سازی اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف و حساس و حساس‌تر شدن داده‌های شخصی سبب شده حفظ حریم خصوصی حقیقتا تبدیل به چالشی بزرگ شود.

نکته اینجاست که همه چیز دست کاربران نیست! حتی اگر آن‌ها نیز به خوبی همه موارد امنیتی را به منظور حفظ حریم خصوصی خود رعایت کنند، باگ‌های امنیتی برخی سرویس‌های اینترنتی در برخی مواقع سبب به باد رفتن اطلاعات آن‌ها می‌شود. هک سرورهای اپل با وجود اصرار زیاد این شرکت بر روی راهکارهای امنیتی نمونه‌ای از این موارد است.

هک سرورهای اپل توسط نوجوان 16 ساله!

بر اساس اخبار جنجالی جدید، یک نوجوان استرالیایی موفق شده راهی به منظور هک سرورهای اپل پیدا کند. وی توانست نه فقط برای یک مرتبه، بلکه چندین مرتبه طی یک سال به سرورهای این شرکت دسترسی پیدا کرده و نزدیک به 90 گیگابایت اطلاعات استخراج کند. اپل بعد از اطلاع پیدا کردن از این موضوع، ماجرا را با پلیس آمریکا در میان گذاشت و آن‌ها نیز با پلیس فدرال استرالیا ارتباط برقرار کردند.

هک سرورهای اپل

پلیس استرالیا به منزل نوجوانی که هک سرورهای اپل را انجام داده بود وارد شد و بعد از ورود به کامپیوتر شخصی وی، 90 گیگابایت داده استخراج شده از سروهای شرکت سازنده آیفون را در فولدری با نام “hacky hack hack” پیدا کرد!

پیامدهای هک سرورهای اپل

اما طی هک سرورهای اپل چه اطلاعاتی به سرقت رفته است؟ بر اساس گزارش، این 90 گیگابایت داده مربوط به اطلاعات اکانت‌های کاربران و همچنین فایل‌های امن شرکت بوده است. از آنجایی که این دسته از فایل‌های متنی معمولا حجم زیادی نمی‌گیرند، می‌توان با در نظر گرفتن حجم داده‌های به سرقت رسیده متوجه شد این نوجوان به گستره عظیمی از اطلاعات مهم اپل دست پیدا کرده است.

گفته می‌شود هک سرورهای اپل به دست این نوجوان 16 ساله از طریق دسترسی به چندین کلید مجاز میسر شد. به این ترتیب هکر توانسته بود به راحتی از خود سیستم اجازه ورود را دریافت کند. بعد از انتشار این خبر، در حالی که کاربران از لو رفتن اطلاعات شخصی‌شان نگران بودن و در پی تغییر سریع پسوردهای آی‌کلاد خود بودند، اپل در پاسخ به سوال‌های وب سایت PhoneArena اعلام کرد داده‌های کاربران امن و امان هستند.

هک سرورهای اپل

این شرکت در پاسخ اعلام کرد آن‌ها هشیارانه از شبکه‌های خود مراقبت کرده و در اپل، تیمی از متخصصان امنیت اطلاعات وجود دارد تا سریعا نسبت به هر گونه تهدید و یا خطر امنیتی واکنش نشان بدهند. درباره موضوع تازه رخ داده، تیم امنیت اطلاعات متوجه دسترسی غیر مجاز به سیستم شد و بعد از مشخص کردن مبدا هک سرورهای اپل موضوع را با مجری‌های قانون در میان گذاشت.

این شرکت مدعی شد آن‌ها حفظ ایمنی و حریم خصوصی کاربران را یکی از بزرگترین و مهمترین مسئولیت‌های خود می‌دانند. اپل به کاربران تضمین داد طی هک سرورهای اپل توسط این فرد استرالیایی، هیچ داده خصوصی مربوط به کاربران به دست افراد غیر مجاز نیفتاده است.

بر اساس گفته‌های وکیل نوجوان 16 ساله، وی هیچ قصد بد و سوئی از این کار نداشته است. او یکی از طرفداران پروپاقرص اپل بوده و کار کردن در این شرکت را همیشه در رویاهای خود می‌دیده است!

باید اعتراف کرد این نوجوان اکنون به بهترین وجه ممکن نظر اهالی کوپرتینو را به خود جلب کرده است. بعید نیست آن‌ها نوجوان 16 ساله را به تیم متخصصان امنیت اطلاعات اپل دعوت کنند و شاید از دادگاه درخواست مجازات داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. حقشه تو اپل استخدام بشه

  2. اقتداری دیگر از اپی🙄😍😂😂

  3. خاک بر سر من که به هیچ دردی نمیخورم یه هک کردنم بلد نیستم

  4. الان لابد استخدام رسمیش میکنن

  5. مردم خودشون ازشون راضی نیستن ببینید

  6. یعدا معلوم میشع حتما ایرانی تبار بوده

  7. خاک تو سر اپل که اینقدر ساده هکش کردن

  8. پول میزنه جیب اینجوری