رجیستری مودم‌ های سیم‌ کارت‌ خور

رجیستری مودم‌ های سیم‌ کارت‌ خور به زودی شروع می‌شود

رجیستری مودم‌ های سیم‌ کارت‌ خور ، مسیریاب‌ها، دانگل‌ها و روترها به زودی در فاز جدید این طرح قرار می‌گیرند. وزیر ارتباطات بیان کرد که پس از موفقیت در رجیستری گوشی های موبایل و تبلت‌ها، فاز جدیدی از این طرح را شروع می‌کنیم.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خبری عنوان کرد که با طرح رجیستری شاهد موفقیت‌های چشمگیری بودیم که عامل خوبی برای جلوگیری از قاچاق شناخته می‌شود. همچنین قصد داریم فاز جدیدی از این طرح را برای مودم‌ها، دانگل‌ها، روترها و مسیریاب‌هایی که سیم کارت‌خور هستند شروع کنیم تا از ورود غیرقانونی آن‌ها جلوگیری شود.

جهرمی در ادامه توضیح داد که در کشور خودمان مودم‌ها و مسیریاب‌های بسیار خوبی تولید می‌شوند که با جلوگیری از قاچاق این نوع کالاها به حمایت از تولید ملی می‌پردازیم. در حال حاضر 67 میلیون مشترک پهن باند تلفن همراه و 1.5 میلیون مشترک مودم برآورد می‌شود که برای راه‌اندازی مودم‌های خود از موبایل استفاده می‌کنند. البته اکثر مودم‌های وارداتی به صورت قاچاق در کشور عرضه می‌شوند.

رجیستری مودم‌ های سیم‌ کارت‌ خور

اتصال سامانه ناجا به گمرک برای ثبت گوشی های مسافری

در هفته‌های قبل خبری مبنی بر اتصال سامانه ناجا به گمرک اعلام شده بود که به علت محدودیت‌های موجود در زمینه واردات تلفن همراه، این کار توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تعویق یک هفته‌ای مواجه شد.

در گذشته چنین سامانه‌ای در دسترس گمرک نبود، اما با مکاتبات واحدهای دولتی با فرماندهی ناجا، مقرر گردید تا در مدت کوتاهی سامانه ناجا جهت احراز هویت مالکان گوشی های مسافری در گمرک نصب شود. با انجام چنین طرحی آخرین روزنه برای واردات محصولات قاچاق به کشور بسته خواهد شد.

وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد تعزیرات حکومتی از کشف تخلفاتی در طرح رجیستری خبر داده است که در راستای دولت الکترونیک و با همکاری ناجا با متخلفان برخورد مناسبی شد. همچنین به کمک ثبت تلفن های همراه که فقط از مجاری قانونی وارد شده‌اند، این طرح عملی و با قاچاق مبارزه شد. البته تلفن‌هایی که پیامی مبنی بر غیر قانونی بودن دریافت کرده‌اند، تنها 31 روز فرصت دارند و بعد از آن سرویس مورد نظر قطع خواهد شد.

رجیستری مودم‌ های سیم‌ کارت‌ خور

رجیستری مودم‌ های سیم‌ کارت‌ خور

در واقع طرح رجیستری به تمامی دستگاه‌های سیم کارت‌خور مربوط می‌شود و پس از تلفن های همراه، نوبت رجیستری مودم‌ های سیم‌ کارت‌ خور و سایر دستگاه‌ها است تا رجیستری شوند. همچنین مودم‌‌ها و مسیریاب‌‌هایی که سیم‌ کارت‌‌خور هستند، شامل این طرح خواهند شد تا از قاچاق این وسایل نیز جلوگیری شود.

رجیستری مودم‌ های سیم‌ کارت‌ خور