تحریم گروه بهمن

تحریم گروه بهمن توسط آمریکا چه پیامدهایی دارد؟

تحریم گروه بهمن توسط آمریکا، خبری است که به تازگی حواشی زیادی را به دنبال داشته است. وزارت خزانه‌داری آمریکا لیست جدیدی از نهادهای اقتصادی که تحریم شده‌اند را اعلام کرد که نام گروه بهمن نیز در این لیست تحریمی مشاهده می‌شود.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌‌داری آمریکا لیست نهاد‌های اقتصادی تحریم شده را اعلام کرد. از این رو عنوان شد که گروه بهمن به دلیل داشتن ارتباط با بنیاد تعاون بسیج تحریم می‌شود. گروه بهمن از چندی پیش نماینده‌ رسمی مزدا، ایسوزو، فاو، مکسوس و Zhongxing در ایران شناخته می‌شود. با خروج آمریکا از برجام، شرکت مزدا از قطع همکاری با این گروه خبر داد و از ایران خارج شد و پس از آن نیز اخبار خروج ایسوزو نیز به گوش رسید.

کارشناسان خودرو در گذشته عنوان کردند که اگر ایران نتواند با چین تبادل مالی ایجاد کند، شرکت‌های خودروسازی هاوال و فاو نیز در آینده‌ای نزدیک از ایران خارج می‌شوند. حتی عده‌ای از کارشناسان بر این باورند که از ابتدای خروج آمریکا از برجام، شرکت‌های هاوال و فاو خبر کاهش فعالیت‌های خود را با ایران اعلام کرده بودند.

تحریم گروه بهمن

تبعات تحریم گروه بهمن

پس از تحریم گروه بهمن توسط آمریکا باید منتظر واکنش شرکت‌های هاوال و فاو بمانیم که آیا به دلیل تحریم آمریکا به طور کامل از بازار ایران خارج می‌شوند یا واکنش دیگری را نشان خواهند داد؟ همچنین سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا هاوال و فاو نسبت به تعهدات خود پایبند می‌مانند و خودروهای بسترن B30 و هاوال H2 را به مشتریان تحویل می‌دهند یا تعهدات خود را نادیده می‌گیرند؟

از گروه بهمن انتظار می‌رود با وجود شرایط کنونی، LOC و ضمانت‌های معتبر شرکت‌های مزدا، هاوال، فاو و ایسوزو را برای مشتریان خود نشان دهد تا از نگرانی‌های آنها بابت تحویل خودرو کاسته شود.

تحریم گروه بهمن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. امریکا همه جوره ماهارو تحریم کرده

  2. همه چیزو تحریم کردن

  3. برای امریکا هیچ تبعاتی بدبختی هاش واسه ماست