قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی در بازار ایران به زودی کاهش می‌‌یابد

قیمت خودروهای داخلی در ما‌ه‌های گذشته با رشد چشمگیری مواجه بود که دلیل آن را نبود قطعات و نوسان ارزی اعلام کرده‌‌اند. حالا گفته می‌شود با ترخیص قطعات خودرو از گمرک شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در خصوص کاهش قیمت خودروهای داخلی اظهار کرد ترخیص قطعات خودرو موجب شده  خودروهایی که در پارکینگ خودروسازان به صورت ناقص مانده‌اند از 40 هزار دستگاه به 20 هزار دستگاه کاهش پیدا کند. همچنین انتظار داریم با با ورود خودروهای جدید به بازار، شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم.

نجفی منش در ادامه افزود ورود محصولات تکمیل شده به بازار خودرو، می‌تواند عامل مهمی در کاهش قیمت خودروها باشد. البته باید تناسبی نیز بین قیمت خودروها در کارخانه با حاشیه بازار وجود داشته باشد تا حاشیه قیمتی به کمترین حد خود برسد. در واقع قطعه سازان با تلاش خود موجب ترخیص قطعات شده‌اند و با همکاری مستمر با خودروسازان توانسته‌اند مقدار عرضه خودروها به بازار را افزایش دهند. با این حساب برآورد می‌شود در آینده‌ای نزدیک قیمت خودرو کاهش یابد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی باید منطقی باشد

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در پایان خاطر نشان کرد اگر شورای رقابت قیمت‌گذاری نکند و قیمت کارخانه هم به قیمت بازار نزدیک شود، انتظار می‌رود با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شاهد کاهش قیمت خودرو و منطقی شدن نرخ‌ها در بازار باشیم. همچنین قیمت خودروها در کارخانه‌ هم باید منطقی شود، چرا که در غیر این صورت تولیدکنندگان با ضرر زیادی مواجه بوده و به ناچار مقدار تولید را کاهش می‌دهند.

قیمت خودروهای داخلی