ایلان ماسک وید

ناسا بعد از مصرف ماری جوانا توسط ایلان ماسک، دستور بازرسی ایمنی اسپیس ایکس را داد!

ناسا تصمیم به بازرسی ایمنی اسپیس ایکس و بوئینگ گرفته است. مصرف موارد مخدر و نوشیدنی الکلی توسط ایلان ماسک در برنامه زنده، سبب بدگمانی ناسا به سلامت محیط کاری و کارمندان اسپیس ایکس شده است!

واشینگتن پست روز سه شنبه بیست و نهم آبان ماه طی انتشار خبری اعلام کرد دو ماه بعد از رویت ایلان ماسک در حال کشیدن ماری جوانا و نوشیدن الکل در یک برنامه زنده به میزبانی جو روگان (Joe Rogan)، تصمیم به بازرسی ایمنی اسپیس ایکس گرفته است. البته هر دو شرکت‌ قراردادی ناسا یعنی بوئینگ و اسپیس ایکس قرار است مورد بازرسی ایمنی قرار بگیرند.

علت بازرسی ایمنی اسپیس ایکس

بر اساس گفته‌های یک سرپرست معاون رئیس ناسا، بازرسی ایمنی اسپیس ایکس که سال آینده میلادی آغاز خواهد شد، بررسی هر چیزی که ممکن است بر روی امنیت پرواز‌های فضایی تاثیر بگذارد را شامل می‌شود. سه نفر از مسئولان ناسا که از اخبار و دلایل مطرح شدن موضوع بازرسی ایمنی اسپیس ایکس خبر دارند در گفتگو با واشینگتن پست اعلام کردند مصرف نوشیدنی الکلی و ماری جوانا توسط ایلان ماسک در یک برنامه زنده، سبب برانگیخته شدن ناسا به منظور آغاز این بازرسی سراسری شده است.

ایلان ماسک وید

به نظر می‌رسد این رفتار ایلان ماسک، موسس و مدیر عامل اسپیس ایکس، سبب نگرانی مدیران ارشد ناسا شده است، به همین دلیل موشکافی این شرکت به عنوان یک همکار بسیار نزدیک سازمان فضایی آمریکا را ضروری تلقی کرده‌اند.

البته یک سخنگوی رسمی ناسا از اعلام دلیل اجرای این بازرسی ایمنی اسپیس ایکس و بوئینگ خودداری و تنها اعلام کرد دلیل آن‌ها، نیاز به اطمینان پیدا کردن از برآورده شدن موارد ایمنی مورد انتظار ناسا است، اما مثالی که این سخنگو در انتهای صحبتش آورد، سبب شد همچنان دلیل بررسی دقیق آتی را رفتار دو ماه قبل ایلان ماسک بدانیم. وی از جمله موارد ایمنی مورد انتظار ناسا را وجود یک محیط کاری عاری از موارد مخدر اعلام کرد!

طبق گفته‌های جیم برایدستن (Jim Bridenstine)، یک مدیر ناسا، مردم به شرکت‌های همکار ناسا اطمینان دارند، مخصوصا این که بوئینگ و اسپیس ایکس قرار است به زودی، اولین پروازهای همراه با فضانوردان به خارج از سطح زمین را تجربه کنند. وی در گفتگو با واشینگتن پست اعلام کرد حین بازرسی ایمنی اسپیس ایکس در صورت مشاهده یک ایراد، تنها به دلیل پدید آمدن آن اهمیت خواهد داد و تلاش می‌کند به درگیر بودن یا نبودن ناسا با آن مورد پی ببرد. جیم برایدستن معتقد است آن‌ها نه تنها مسئول رهبری سازمان فضایی آمریکا، بلکه مسئول پیش بردن شرکت‌های همکار خود نیز هستند. در واقع ناسا تصمیم دارد با بازرسی ایمنی اسپیس ایکس و بوئینگ به مردم آمریکا نشان بدهد اگر فضانوردی درون یک راکت قرار بگیرد، بدون شک در امنیت خواهد بود.

بازرسی ایمنی اسپیس ایکس

جیم برایدستن گفت به تیم اسپیس ایکس اطمینان دارد، اما فرهنگ این تیم و رهبری آن، اهمیت بسیار بیشتری در مقایسه با خود تیم دارند. این مدیر معتقد است اگر کوچک‌ترین مشکلی که ممکن است اما و اگرهایی درباره مسائل امنیتی ایجاد کند رویت شود، خیلی سریع می‌بایست آن را برطرف کرد.

اسپیس ایکس در گفتگویی با بیزینس اینسایدر گفت پرواز هوایی برای انسان‌ها، ماموریت اصلی این شرکت تلقی می‌شود و برای اسپیس ایکس هیچ چیزی مهمتر از دست یافتن به این هدف وجود ندارد. این شرکت، ماموریتی که ناسا به آن‌ها محول کرده است را جدی گرفته و اعتماد سازمان فضایی آمریکا به اسپیس ایکس به منظور بردن و آوردن فضانوردان از ایستگاه فضایی را درک کرده است.

در ادامه این مطلب، گریزی به بازرسی ایمنی اسپیس ایکس در سال آینده نیز زده شده است. این شرکت مدعی است به طور فعال، ایمنی محیط کاری خود را بهبود بخشیده و اطمینان دارد محیط کاری و کارمندان عاری از مواد مخدر، سبب برآورده شدن تمام نیازهای ناسا خواهند شد.

بوئینگ نیز در گفتگو با بیزینس اینسایدر اعلام کرد فرهنگ این شرکت بر اساس اطمینان از یکپارچگی، ایمنی و کیفیت محصولات، افراد و محیط کاری‌شان بنا شده است. از آنجایی که از ابتدای آغاز سفرهای فضایی انسان، ناسا به این شرکت اعتماد داشته است، آن‌ها ارزش یکسانی با یکدیگر داشته و این اعتماد و همکاری موفقیت‌آمیز حفظ خواهد شد. ناسا هنوز در پاسخ به درخواست بیزینس اینسایدر، درباره موضوع بازرسی ایمنی اسپیس ایکس و بوئینگ اظهار نظر نکرده است.