مقایسه-جالب-LG-G5--و--iPhone-6s

مقایسه ال جی جی ۵ با آیفون ۶ اس

همانطور که می دانید کمپانی LG (ال جی) با رونمایی از پرچم دار جدید خود LG G5 (ال جی جی ۵) در نمایشگاه MWC 2016 T سرو صدای زیادی را به پا کرده است.امروز تصمیم داریم تا این گوشی جدید LG را با پرچمدار فعلی اپل یعنی iPhone 6s (آیفون ۶ اس) مقایسه کنیم.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

برای شروع مقایسه دو گجت باید بگوییم که LG G4 (ال جی جی ۴) خیلی بزرگتر و سنگینتر از iPhone 6s (آیفون ۶ اس) است.به عبارتی می توان گفت که کلا طراحی این دو گوشی زمین تا آسمان با هم فرق می کند.امسال کمپانی LG (ال جی) خوب ظاهر شده است و با طراحی LG G5 (ال جی جی ۵) حتی در مقابل Galaxy S7 (گلکسی اس ۷) سامسونگ قد علم کرده است.به همین دلیل ما یک مقایسه از LG G5 (ال جی جی ۵) تازه وارد و iPhone 6s (آیفون ۶ اس) را در ادامه انجام داده ایم.

طراحیg5-vs-6s-8

LG G5 (ال جی جی ۵) ظاهری نسبتا شبیه به گوشی های سری G کمپانی LG (ال جی) دارد.بدنه نازک این دستگاه از فلز ساخته شده و اندازه نمایشگر ۵.۳ اینچی آن نسبت به نمایشگر ۵.۵ اینچی گوشی های پیشین سری G کوچکتر است.گوشه های بدنه LG G5 (ال جی جی ۵) تقریبا شبیه به گوشه های بدنه iPhone 6s (آیفون ۶ اس) طراحی شده است.با اینکه آیفون ۴.۷ اینچ اندازه دارد ،اما اصلا احساس نمیشود که وزن این دو گوشی با هم فرق کند.

نمایشگرg5-vs-6s-7

در بحث مقایسه صفحه نمایش باید بگوییم که نمایشگر ۵.۳ اینچی LG G5 (ال جی جی ۵) دارای تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به iPhone 6s (آیفون ۶ اس) است، با این وجود نمایشگر کوچکتر آیفون از پس خیلی از ویدیو بر می آید.روشنایی نمایشگر LG G5 (ال جی جی ۵) خیلی نسبت به iPhone 6s (آیفون ۶ اس) بیشتر است.

 اینترفیس

g5-vs-6s-4

کمپانی LG (ال جی) در LG G5 (ال جی جی ۵) از اندروید ۶.۰ Marshmallow به همراه چند ویژگی دیگر استفاده کرده است که طرز کار LG G5 (ال جی جی ۵) را خیلی به iPhone 6s (آیفون ۶ اس) شبیه می کند.آخرین تجربه iOS 9 هم خیلی چنگی به دل نمیزد، لمس سه بعدی (۳D Touch) و چند ویژگی تازه دیگر از جدیدهای آخرین آپدیت IOS هستند.کم بودن تغییر در iPhone 6s (آیفون ۶ اس) خیلی هم دور از انتظار نیست چون محصولات اپل معمولا بر اساس ویژگی های اساسی و پایه طراحی می شوند و سیاست کمپانی اپل به خصوصیات پایه تاکید دارد.

پردازنده و رمg5-vs-6s-6

LG G5 (ال جی جی ۵) قدرت گرفته از آخرین پردازنده های Qualcomm یعنی Snapdragon 820 است.این پردازنده خیلی هم قدرتمند نیست چون پردازنده A9 اپل که در iPhone 6s (آیفون ۶ اس) قرار گرفته می تواند عملکرد بهتری را داشته باشد.LG برای محصول جدید خود از یک رم ۴ گیگابایتی DDR4 برای عملیات چند گانه استفاده کرده است.

دوربینg5-vs-6s-11

شاید به جرات بتوان گفت دوربین دوگانه پرچم دار جدید LG یکی از بهترین ویژگی های آن محسوب می شود و نقش عمده ای در موفقیت امسال این گجت ایفا خواهد کرد.دوگانه بودن دوربین به سنسورها کمک می کند تا بتوانند ناحیه دید بیشتری را هنگام عکس گرفتن با یکی از لنزها پوشش دهند.این دوربین می تواند چیزی در حد دوربین ۱۲ مگا پیکسلی iPhone 6s (آیفون ۶ اس) باشد.در کل می توان یک تجربه زیبا را از عکس گرفتن با هر یک از این دو گوشی هوشمند کسب کرد ولی LG G5 (ال جی جی ۵) امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

برای دیدن کیفیت عکاسی LG G5 (ال جی جی ۵) ما چند عکس جالب را با دوربین این گوشی گرفته ایم و آن را با کیفیت iPhone 6s (آیفون ۶ اس) و Galaxy S7 (گلکسی اس ۷)  مقایسه کرده ایم.خیلی انتظار بالایی هم از کیفیت نداشته باشید چون هنوز نرم افزارهای این گوشی نهایی نشده اند.البته به این نکته توجه داشته باشید که حجم تصاویر کمی زیاد است،پس کمی صبور باشید.

تصاویر گرفته شده با Galaxy S7 (گلکسی اس ۷)

تصاویر گرفته شده با LG G5 (ال جی جی ۵)

تصاویر گرفته شده با  iPhone 6s (آیفون ۶ اس)

انتظارات

پس از تحلیلها و مقایساتی که با هم درباره این دو گوشی انجام دادیم، می توانیم نتیجه بگیریم که محصول جدید LG می تواند در خیلی از خصوصیات با آیفون کمپانی اپل رقابت کند. LG G5 (ال جی جی ۵) یک گوشی باریک، قدرتمند و دارای یک طراحی انعطاف پذیر است که یک رقیب قدرتمند برای iPhone 6s (آیفون ۶ اس)  کمپانی اپل می باشد.

مقایسه تصویری ال جی جی ۵ با آیفون ۶ اس

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*