نوا 5 هواوی

گوشی های خانواده نوا 5 هواوی فردا رونمایی می‌شوند

هواوی نوا 5 (Huawei Nova 5) و هواوی نوا 5 پرو (Huawei Nova 5 Pro) تا کمتر از چند ساعت دیگر رسما رونمایی خواهند شد. هر دو گوشی دارای دوربین چهارگانه بوده و از تراشه‌ای 7 نانومتری قدرت می‌گیرند.

بر اساس جدیدترین پست هواوی در شبکه اجتماعی Weibo، گوشی های خانواده نوا 5 در روز بیست و یکم ژوئن (سی و یکم خرداد) به صورت رسمی رونمایی خواهند شد. هواوی به این منظور قصد داریم رویداد در شهر ووهان چین برگزار کند. گفته می‌شود در این روز شاهد رونمایی دو گوشی هواوی نوا 5 و هواوی نوا 5 پرو خواهیم بود. این در حالی است که پیشتر تصور می‌شد خانواده نوا 5 هواوی از سه عضو تشکیل شده و مدلی با پسوند آی نیز حضور خواهد داشت.

نوا 5 هواوی

ویژگی‌های گوشی های خانواده نوا 5 هواوی

مدل پرو گوشی نوا 5 هواوی به لطف قدرت گرفتن از تراشه کایرین 980 در زمره پرچمداران قرار خواهد گرفت. انتظار داریم میزان حافظه رم و ظرفیت داخلی گوشی به ترتیب 8 گیگابایت و 256 گیگابایت باشد. چندی پیش مشخصات کلیدی هواوی نوا ۵ پرو از طریق بنچمارک AnTuTu نمایان شد. مدتی بعد از آن تصاویر هندزآن هواوی نوا 5 پرو در آستانه رونمایی از این گوشی منتشر شد.

نکته بسیار جالب درباره این گوشی، کسب امتیاز بالاتر از هواوی میت 20 و پی 30 در بنچمارک آنتوتو است، در نتیجه با یک گوشی بسیار قدرتمند رو به رو خواهیم بود.

بر اساس پستر دیگری که برای گوشی های خانواده Nova 5 هواوی منتشر شده است، این گوشی ها ناچ استایل بوده و خبری از حفره روی نمایشگر در آن‌ها نیست. البته ناچ بالای صفحه نمایش ابعاد بسیار کوچکی داشته و شبیه به قطره آب است. به لطف قرارگیری اسکنر اثر انگشت گوشی ها زیر نمایشگر، نوا 5 و نوا 5 پرو هواوی چیزی از بهترین گوشی های بالارده بازار کم نخواهند داشت.

نوا 5 هواوی

اگرچه مدل پایه از چیپست پرچمدار کایرین 980 قدرت نمی‌گیرد، اما بر اساس جدیدترین اخبار، گوشی هواوی نوا 5 به دومین تراشه 7 نانومتری هواوی مجهز خواهد شد. تراشه کایرین 810 با وجود قرارگیری در زمره میان‌رده‌ها، بر اساس فناوری ساخت 7 نانومتری طراحی شده است. بعد از معرفی گوشی نوا 5 هواوی این شرکت تبدیل به اولین گوشی‌سازی خواهد شد که دو تراشه 7 نانومتری در چنته دارد.

درباره مدل پایه اطلاعات بیشتری موجود است. نمایشگر گوشی 6.4 اینچی بوده و از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد. دوربین سلفی گوشی 32 مگاپیکسلی است. روی پنل پشتی یک ماژول دوربین چهارگانه مجهز به سنسورهای 48 مگاپیکسلی، 16 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی وجود دارد. اگرچه این مدل از نظر حافظه رم تفاوتی با مدل Pro نداشته و دارای 8 گیگابایت رم است، اما در نسخه پایه آن، از 128 گیگابایت ظرفیت داخلی استفاده خواهد شد.

ظرفیت باتری هر دو گوشی خانواده نوا 5 هواوی 3500 میلی‌آمپر ساعت بوده و همانند پرچمدار سری P اخیر این شرکت از سیستم شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کنند. کمتر از 24 ساعت دیگر شاهد رونمایی رسمی دو گوشی خواهیم بود، به همین دلیل مشخصات فنی دقیق آن‌ها به زودی برملا می‌شود!