گلکسی تب S6

سامسونگ گلکسی تب S6 نخستین تبلت مجهز به نمایشگر +HDR10‌ در جهان است

سامسونگ در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدی به این نکته اشاره کرده که گلکسی تب اس 6 (‌Samsung Galaxy Tab S6) نخستین تبلت مجزه به نمایشگر +HDR10 در جهان است.

سامسونگ به تازگی از تبلت گلکسی تب اس 6 رونمایی کرده است. این دیوایس، جدیدترین تبلت اندرویدی سامسونگ و یک دیوایس در رده‌ی پرچمداران است که بنا به دلایلی از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 به کار رفته در گوشی‌های پرچمدار سال گذشته بهره می‌برد.

سامسونگ به دلایل نامشخصی تصمیم گرفت در زمان رونمایی از تبلت گلکسی تب S6 خود به برخی از اطلاعات مهم آن از جمله در اختیار داشتن تاییدیه +HDR10 برای صفحه نمایش، اشاره‌ای نکند. اس 6 نخستین تبلت در جهان است که موفق به کسب چنین تاییدیه‌ای شده است، اما ما از کجا از این موضوع مطلع شدیم؟ خود سامسونگ در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرده به آن اشاره کرده است.

گلکسی تب S6

عملکرد +HDR10 در گلکسی تب S6

سامسونگ می‌گوید که تبلت گلکسی تب S6 پس از آزمون‌های گسترده‌ی کیفی، موفق به کسب تاییدیه‌ی +HDR10 شده است. اما علامت + در امتداد نام اچ دی آر به چه معنا خواهد بود؟ در واقع پلاس به معنای تنظیم نحوه‌ی نمایش در هر صحنه‌ی خاص است. این درحالیست که HDR10 بدون +‌ ماهیت استاتیکی دارد. در نتیجه تاییدیه +HDR10 می‌تواند رنگ‌های روشن‌تر و غنی‌تر و حتی سایه‌های بهتر و جزئیات نور بهتری را در تمام صحنه‌ها به ارمغان بیاورد.

اما اچ دی‌ آر 10 پلاس چگونه عرضه اندام می‌کند؟ به طور مثال شما می‌توانید محتوایی با این استاندارد که در اپلیکیشن Amazon Prime Video قرار دارند را مشاهده کنید. اوایل سال جاری میلادیف گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 نخستین دیوایس‌های موبایلی بودند که به این استاندارد تجهیز شده بودند. گوشی‌های تازه معرفی شده نوت 10 سامسونگ نیز از آن بهره می‌برند.

تبلت‌ها گونه‌ی در حال انقراض دیوایس‌های موبایلی هستند، اما شرکت‌هایی همچون سامسونگ و اپل همواره تلاش می‌کنند با گنجاندن ویژگی‌ها و قابلیت‌های مدرن در آن‌ها، مشتریان را ترغیب به خریدشان کنند.