11 تاکسی اینترنتی از فعالیت بین شهری منع شدند

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت 11 تاکسی اینترنتی چون تپسی، اسنپ، ماکسیم، تاچ‌سی و تیراژ را در حوزه بین شهری ممنوع اعلام کرد.

در 8 مرداد سال 96 داوود کشاورزیان، معاون وزیر سابق راه و شهرسازی و رئیس پیشین اعلام کرده بود فعالیت تاکسی اینترنتی اسنپ در حوزه حمل مسافر در حوزه بین شهری ممنوع است و فقط تاکسی‌هایی با پلاک عمومی «ع» که از سازمان راهداری مجوز دارند قادرند در این حوزه به فعالیت بپردازند. پس از چنین اظهارنظری، تا به امروز چندین بار موضوع فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در حوزه حمل مسافر بین شهری حواشی زیادی را به همراه داشته است.

ممنوعیت فعالیت 11 تاکسی اینترنتی در حوزه فعالیت بین شهری

مدتی قبل نامه‌ای با امضای عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خطاب به محمد جواد حشمتی مهذب، معاون سابق قضایی دادستان کل کشور ارسال شده است که در آن نام‌های سایت‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمجاز در حوزه حمل مسافر بین شهری در استان‌های مختلف درج شده است. در همین راستا، لیست نام‌های تاکسی‌های آنلاین مورد نظر سازمان راهداری به دادستان تهران ارائه شده است تا اقدامات قانونی مورد نیاز در مورد اپلیکیشن‌های این حوزه انجام شود. در این لیست اسامی استارت‌آپ‌هایی چون اسنپ، تپسی، ماکسیم، تاچ‌سی، تیراژه به چشم می‌خورد.

تاکسی اینترنتی تاکسی اینترنتی